Offcieel brandweerfotograaf

Auteur Topic: Offcieel brandweerfotograaf  (gelezen 29179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:05:24
Ik bedoel daarmee een beroeps brandweerman, die foto's maakt.

Zo te zien is Bommie een beetje gefrusteerd maar ik weet al wat het probleem is : of topic

Ik heb de indruk dat er hier wat anders aan de hand is. Een brandweerfotograaf aan de ene kant en een hobbyfotograaf aan de andere kant.  Waar zou de schoen wringen???


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:17:04
Interessante topic maar denk dat hier al heel veel over geschreven is op het forum. Voor zover mij bekend zijn alleen Zuid-Limburg en Haaglanden echt in het "bezit" van officiele brandweerfotografen.


Ook de brandweer Schouwen-Duiveland heeft een officiele brandweerfotograaf: Eric Noordermeer.

Deze man is vrijwillig brandweerman geweest op één van de posten van de Brandweer Schouwen-Duiveland, en is een aantal jaar geleden afgekeurd ivm zijn gezondheid, daarna is hij aangesteld als officieel brandweerfotograaf van de Brandweer Schouwen-Duiveland, en tevens houd hij ook de officiele website bij: www.brandweerschouwen-duiveland.nl

Groetjes!


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:22:33
Ook de brandweer Schouwen-Duiveland heeft een officiele brandweerfotograaf: Eric Noordermeer.

Deze man is vrijwillig brandweerman geweest op één van de posten van de Brandweer Schouwen-Duiveland, en is een aantal jaar geleden afgekeurd ivm zijn gezondheid, daarna is hij aangesteld als officieel brandweerfotograaf van de Brandweer Schouwen-Duiveland, en tevens houd hij ook de officiele website bij: www.brandweerschouwen-duiveland.nl

Groetjes!

Bedankt voor de info, maar was eigenlijk op zoek naar personen die ook op dit forum zitten als officieel brandweerfotograaf. Maar heb zo het gevoel dat er dat niet veel zijn.


Bommie

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:26:27
Zo te zien is Bommie een beetje gefrusteerd maar ik weet al wat het probleem is : of topic

Ik heb de indruk dat er hier wat anders aan de hand is. Een brandweerfotograaf aan de ene kant en een hobbyfotograaf aan de andere kant.  Waar zou de schoen wringen???


Ik ben helemaal niet gefrustreerd (waarom zou ik) en wat is het probleem dan volgens jou??, het gaat hierbij om de gedachtengang van: Een beroeps brandweerman of (ex)vrijwilliger weet hoe een beroeps of vrijwilliger te werk gaat bij een brand of ongeval e.d. , en dat dat niet het geval zou kunnen zijn bij een hobbyfotograaf.  Waardoor er oponthoud zou kunnen optreden.  Dus even goed lezen


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #14 Gepost op: 9 augustus 2007, 23:46:50
Ik ben helemaal niet gefrustreerd (waarom zou ik) en wat is het probleem dan volgens jou??, het gaat hierbij om de gedachtengang van: Een beroeps brandweerman of (ex)vrijwilliger weet hoe een beroeps of vrijwilliger te werk gaat bij een brand of ongeval e.d. , en dat dat niet het geval zou kunnen zijn bij een hobbyfotograaf.  Waardoor er oponthoud zou kunnen optreden.  Dus even goed lezen

Nogmaals: We hebben het niet over een hobbyfotograaf.
Dit topic gaat over officiele brandweerfotografen.
Het oponthoud ontstaat meestal door ramptoeristen en nieuwsgierigen die overal met hun neus bovenop willen staan en niet door een brandweerfotograaf die hier speciaal voor opgeleid is.


Karim

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2007, 00:06:36
Bedankt voor de info, maar was eigenlijk op zoek naar personen die ook op dit forum zitten als officieel brandweerfotograaf. Maar heb zo het gevoel dat er dat niet veel zijn.

Denk dat jij en Jos de enige zijn hier  ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2007, 00:08:56
Denk dat jij en Jos de enige zijn hier  ;)
Nou dan is dat ook weer duidelijk,  van harte met je job dan ;) :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Bommie

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2007, 01:36:16
Nogmaals: We hebben het niet over een hobbyfotograaf.
Dit topic gaat over officiele brandweerfotografen.
Het oponthoud ontstaat meestal door ramptoeristen en nieuwsgierigen die overal met hun neus bovenop willen staan en niet door een brandweerfotograaf die hier speciaal voor opgeleid is.


Laaste reactie hierop dan maar:
Punt 1) Je geeft geen antwoord op mijn vraag waarom ik gefrustreerd zou moeten zijn, en jij weet waarom??? (graag via pm anders idd off topic), jij snapt mijn reactie niet helemaal, en blaast te hoog van de toren.
Punt 2) Bestaat er dan ook een oficieele cursus brandweerfotografie, en als je dan voor een diploma slaagd, bijna een compleet brandweer uniform met helm en porto ontvangt?? (dat vragen we naar dan doe ik dat ook voor een ander brandweerkorps)
Punt 3) Vraag of bedel jij dan niet aan die zogenaamde ramtoeristen voor foto's als jij aan het werk bent als pompbediende ( positief bedoeld, omdat die mensen er ook moeten zijn, anders zijn we toch maar arme stilstaande automobilisten) als je niet op de plek des onheils kan zijn? dacht het dus wel, b.v uitslaande brand bunderruwe waar je om gevraagd (gebedeld) hebt heb die ik, als jou zeggen ramptoerist gemaakt hebt achter het afzetlint (positief is wel de naamsvermelding) gemaakt heb.(waar is mijn deel dan als je alles betaald krijgt?
Punt 4) Als je het over ramptoeristen en nieuwschierigen hebt,,, hoe ben jij dan begonnen???
Het is eigenlijk allemaal off topic, maar meer persoonlijk, maar moest het ff kwijt.
Moderators sorry voor deze reactie op forum gebied, ik had het mischien op pm moeten doen maar zoals ik al zei ik moest het ff kwijt.
Ik zeg altijd doe maar normaal dan doe je gek genoeg, en veeg eerst voor je eigen deur en dan van de andere.

Einde discussie voor mij op deze topic,   Groet   Bommie.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2007, 09:58:16
Laaste reactie hierop dan maar:
Punt 1) Je geeft geen antwoord op mijn vraag waarom ik gefrustreerd zou moeten zijn, en jij weet waarom??? (graag via pm anders idd off topic), jij snapt mijn reactie niet helemaal, en blaast te hoog van de toren.
Punt 2) Bestaat er dan ook een oficieele cursus brandweerfotografie, en als je dan voor een diploma slaagd, bijna een compleet brandweer uniform met helm en porto ontvangt?? (dat vragen we naar dan doe ik dat ook voor een ander brandweerkorps)
Punt 3) Vraag of bedel jij dan niet aan die zogenaamde ramtoeristen voor foto's als jij aan het werk bent als pompbediende ( positief bedoeld, omdat die mensen er ook moeten zijn, anders zijn we toch maar arme stilstaande automobilisten) als je niet op de plek des onheils kan zijn? dacht het dus wel, b.v uitslaande brand bunderruwe waar je om gevraagd (gebedeld) hebt heb die ik, als jou zeggen ramptoerist gemaakt hebt achter het afzetlint (positief is wel de naamsvermelding) gemaakt heb.(waar is mijn deel dan als je alles betaald krijgt?
Punt 4) Als je het over ramptoeristen en nieuwschierigen hebt,,, hoe ben jij dan begonnen???
Het is eigenlijk allemaal off topic, maar meer persoonlijk, maar moest het ff kwijt.
Moderators sorry voor deze reactie op forum gebied, ik had het mischien op pm moeten doen maar zoals ik al zei ik moest het ff kwijt.
Ik zeg altijd doe maar normaal dan doe je gek genoeg, en veeg eerst voor je eigen deur en dan van de andere.

Einde discussie voor mij op deze topic,   Groet   Bommie.


Mijnheertje is niet gefustreerd ...... ???
Duidelijk te zien dus fat hij dat wel is.
Ik zal ook even aan iedereen uitleggen waarom.
Mijnheer Bommie heef een keer zonder toestemming foto's van de site gehaald en op zijn fotografie site geplaatst.
Deze foto's hebben we hem laten verwijderen uiteraard omdat we , zoals ik al eerder schreef niet aan andere sites foto's mogen leveren (buiten de officiele brandweersites). Vrij simpel dus. Dus dat was het antwoord op punt 1.

Verdere hoef ik me niet aan jouw te verantwoorden en ga me ook niet verlagen tot jouw niveau. Want je begrijpt het nog steeds miet.
Dit topic is bedoeld voor een discussie onderling van brandweerfotografen in dienst van de brandweer.
Op al je vragen kan ik je een enorm leuk antwoord geven, maar daar is deze topic niet voor bedoeld.
Prettige dag verder ..............


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2007, 10:29:03
Denk dat jij en Jos de enige zijn hier  ;)

Inderdaad Karim dat vermoeden heb ik nu inderdaad ook.
Eigenlijk had ik gedacht dat er meerdere  aktief waren.