EHBO uniform kopen

Auteur Topic: EHBO uniform kopen  (gelezen 10210 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Gepost op: 15 augustus 2007, 23:20:57
Ik ben afdelingsverantwoordelijke van een Vlaamse EHBO dienst en we zijn op zoek naar een ander uniform en mijn voorkeur gaat uit naat het Nederlands geel met blauw.
Nu ben ik op zoek naar de firmas die deze verkopen, wie kan me adressen en firmanamen geven, deze mag via dit forum ofwel via E post:

siegie.cindy@telenet.be

Alvast bedankt

Siegie


Ambulancier ambulancedienst Turnhout


kamphuis

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2007, 20:33:41


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2007, 21:05:02
Denk je niet dat dat voor verwarring gaat zorgen Siegie ?

Bijv. als jullie bij 'n evenement met Nederlandse ambu hulpverleners samen moeten werken, of in Belgie waar ook sommige 100 diensten (Ambuce bijvoordbeeld) dezelfde uniformen dragen.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2007, 22:07:15
De nederlandse ambulancediensten en sommige ambulancediensten in Belgie dragen geel met enamel blue. Zoals iedereen weet lijkt dit niet op blauw maar meer op groen.
EHBO-ers zie ik wel vaker in geel met blauw lopen, maar dan ook echt blauw. Ik denk dat Siegie die kleur blauw bedoeld, dan is er duidelijk onderscheid in kleuren.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2007, 00:36:45
Wees eens origineel en neem een andere kleur dan het ambu groen-geel. kleuren en combinaties zat om te bedenken en te dragen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Kanarie

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2007, 01:48:09
Ik ken een EHBO-vereniging die zomer- of regenjassen heeft (het is alweer een tijdje geleden dat ik ze gezien heb) waarvan de bovenste helft felgeel is en de onderste helft vanaf de taille helderblauw. Het geheel is afgewerkt met reflecterende strepen en reflecterende opdruk "EHBO" op de rug. Lijkt totaal niet op het ambulancepak, maar staat erg netjes. Zou zoiets geen leuk idee zijn? Dus wel geel met blauw, maar duidelijk anders dan de professionele hulpdiensten en ook geen overall o.i.d.
Blauw en geel zijn ook immers de kleuren van de Kon. Ned. Ver. EHBO.


phate

  • EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2007, 20:44:43
ik geloof dat jullie de blauw gele first responder kleding bedoelen van gs-protection.nl
treat the patient, not the number


Kanarie

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2007, 21:02:08
Eh ja zoiets inderdaad. Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen als ik de kleding van de EHBO-vereniging mocht bepalen. Netjes, opvallend, herkenbaar.


Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2007, 18:05:19
Op ²de ambulancedienst waar ik werk is het ook het geel met appelblauwzeegroen zoals de ambulacediensten in Nederland maar dit blauw is het dus niet het is donkerderblauw en deze draagt voorlopig geen één ehbo dienst

zie foto.


Gr Siegie

[verwijderd door de beheerder]
Ambulancier ambulancedienst Turnhout


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2007, 18:05:57
die kleren hebben ze ook bij het brabantsafval team
flappus  niet elke verandering is een verbetering