verzekering hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: verzekering hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 4780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ARNO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • BRW Stede-Broec / Instructeur BHV
Gepost op: 16 augustus 2007, 19:59:54
Hoi Allemaal

kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verzekering van hulpverleningsvoertuigen
wat waar wie en hoe ???

ik hoorde dat je geen gewone verzekering kan nemen voor zoeen voertuig omdat je met spoed rijdt en meer risico hebt
Maar ik zou wel willen weten hoe dit nou echt zit
meschien kan iemand mij duidelijkheid geven hier over

alvast bedankt

groetjes Arno




RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2007, 18:58:24
misschien hogere primie ofzow?


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2007, 19:25:07
was het niet zo dat men alleen WA verzekerd is  

zodat eventueel schade aan andere gedekt wordt   maar schade aan eigen voertuig niet


ik meende ooit te hebben gehoord dat de premies voor de overheid anders niet op te brengen zijn   en het simpelweg goedkoper is om een nieuwe wagen aan te schaffen  eens in de x jaar  


er zijn wel speciale verzekeraars op de markt die verzekeringen aan bieden voor de brandweerlieden zelf  

maar meer weet ik er ook niet van


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2007, 15:36:34
Voor zover ik weet zijn de voertuigen bij ons all risk verzekerd. Wel is het zo dat kleine schades zelf worden betaald ivm no-claim aftrek. De tegenpartij krijgt altijd de schade vergoed, tenminste als deze geen schuld heeft.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2007, 01:07:29
Ambulances hebben de verplichte WA-verzekering en de uitgebreide polisverzekeringen, politievoertuigen zijn verzekerd via het rijk, premie is voor deze voertuigen niet op te brengen ivm de forse aantallen schades en claims van derden. Brandweervoertuigen gebruiken volgens mij de ambulanceregeling en die wordt voor de brandweer vanuit het rijk via de gemeente betaald.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Combatman

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2007, 11:56:52
De overheid betaald dat toch gewoon? Of niet?


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:37:48
Ja, lijkt mij wel.


Combatman

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:50:42
En ik geloof dat verzekeringen ook altijd een deel van de ambulance voertuigen (en misschien ook brandweervoertuigen) betalen. Het lijkt mij dat ze dan ook door hun verzekerd zijn?  ???


fire dept vincent

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:56:59
En ik geloof dat verzekeringen ook altijd een deel van de ambulance voertuigen (en misschien ook brandweervoertuigen) betalen. Het lijkt mij dat ze dan ook door hun verzekerd zijn?  ???

daar heb ik nog nooit van gehoord.


Combatman

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:59:31
dat hoorde ik een keer van m`n vader en op ziekenauto`s zie je altijd allemaal namen van verzekeringsmaatschappijen staan, dus het zou best kunnen