Media bezorgd over nieuwsvoorziening

Auteur Topic: Media bezorgd over nieuwsvoorziening  (gelezen 66458 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2008, 21:33:29
Amsterdam heeft ook een systeem met SMS, weet niet of ze ook P2000 gaan doen  :-\

Ik kan je wel vertellen, dat er op dit moment met de persvoorlichting van de politie en de pers(waaronder de NVJ)druk wordt gesproken over een ander persalarm voor A-A.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2008, 23:34:12
de meeste politie regio's werken met een persalarm via de telefoon.......dit is echter niet zo ingesteld dat je elke melding door krijgt dus daar valt weer wel wat winst te behalen.

Feit blijft echter wel dat je soms niet elke interessante melding voor de pers door krijgt maar vaak wel de exclusievere meldingen waardoor niet jan en alleman op komen draven.

Ik ben dan ook benieuwd wat de NVJ met het politieoverleg eruit weten te slepen.


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #12 Gepost op: 1 november 2008, 18:12:44
P2000 vanaf 1 januari definitief

woensdag 29 oktober 2008 | Vanaf 1 januari 2009 wordt het meldsysteem P2000 landelijk ingevoerd. Dat was de uitkomst van het overleg dat NVJ recentelijk voerde met de voorzitter van de raad van Hoofdcommissarissen van Politie. Daarbij is de toezegging gedaan dat per 1 juli het systeem in alle 26 regio’s moet draaien.

Voorafgaand aan de definitieve invoering draaide vorig jaar al de pilot P2000 in de regio Rijnmond. De presentatie van de pilot bleek een succes voor de NVJ en een aantal tevreden journalisten. Het systeem zal vanaf 1 januari gefaseerd worden ingevoerd omdat nog niet alle regio’s zijn ingericht op deze persalarmering. Er wordt een half jaar uitgetrokken voordat P2000 daadwerkelijk functioneert. Voor 1 januari 2009 ontvangt de NVJ een overzicht van de planning zodanig dat de NVJ steeds in haar achterban de ervaringen van journalisten kan peilen in de regio’s waar het systeem in gang is gezet. Voor 1 juli, als alle regio’s op het P2000-systeem zitten, is er een eindevaluatie met NVJ en de voorzitter van Hoofdcommissarissen om mogelijke verbeterpunten aan te kunnen brengen.

Bron: NVJ
http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000-vanaf-1-januari-definitief/
Groeten uit Den Haag, Gerard  


guest4965

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 1 november 2008, 19:37:17
P2000 vanaf 1 januari definitief
...
Bron: NVJ
http://www.nvj.nl/nieuws/bericht/p2000-vanaf-1-januari-definitief/

Dit betekend dus dat alle regio's via P2000 een persalarm krijgen?!? ^-^ 8)


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #14 Gepost op: 1 november 2008, 19:41:20
Dit betekend dus dat alle regio's via P2000 een persalarm krijgen?!? ^-^ 8)

Dat is inderdaad de bedoeling, zoals het in de regio Rotterdam-Rijnmond al een tijd binnen de pilot gebeurt.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2008, 22:54:34
Ik juich niet te vroeg...   ???volgensmij ging er vorig jaar (of begin dit jar) ook al een soortgelijk bericht rond waarin werd beloofd dat het per **-**-2008 zou gaan draaien...  ::)

Eerst zien dan geloven  :)


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #16 Gepost op: 2 november 2008, 19:43:02
Ik juich niet te vroeg...   ???volgensmij ging er vorig jaar (of begin dit jar) ook al een soortgelijk bericht rond waarin werd beloofd dat het per **-**-2008 zou gaan draaien...  ::)

Eerst zien dan geloven  :)

Op 20 september schreef ik op een ander forum:

Gisteren bij een incident in Haaglanden een aantal betrokken persfotografen gesproken. Die meldden dat het landelijke systeem er zeker zal komen. De vertraging is te wijten aan het vertrek van dhr. Goudzwaard, voorzitter van de Raad van Hoofdcommissarissen van Politie, die deze kar trok. Zijn opvolger zal het reeds uitgezette beleid gaan volgen en uitvoeren. Invoering is daarom vertraagd gepland per 1-1-09, met een mogelijke uitloop naar 1-7-09. Het is bekend dat mijn regio, Haaglanden, op z'n zachtst gezegd niet staat te springen om een dergelijk systeem. Maar de persvoorlichter heeft al aangegeven dat men zich niet zal verzetten en gewoon zal meedoen.

Dit was dus niet bevestigde informatie, maar wel van mensen die heel dicht bij het vuur zitten. Dat blijkt ook wel, nu dit bericht van de NVJ verschenen is. Hiermee wordt de info bevestigd. Het ziet er dus naar uit dat het nu toch echt gaat gebeuren.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #17 Gepost op: 17 december 2008, 11:49:52
Voorlopig gebeurt er nog weinig ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 17 december 2008, 11:59:03
Voorlopig gebeurt er nog weinig ;)

Er staat toch per 1-1-2009 ? Dus er hoeft nog niet veel te gebeuren. De jaarwisseling komt nu wel heel erg dichtbij en ik denk dat ze op de meldkamers wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan het invoeren van een perscode en het briefen van alle centralisten. Er is een uitloop naar 1-7-2009. Dat betekent dat men een half jaar de tijd heeft om het systeem "in te voeren". Niet dat het zo erg ingewikkeld moet zijn, maargoed. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat bepaalde regio's het tot het laatste moment blijven uitstellen en pas in juni tevoorschijn komen.

Verder lees ik nogal wat scepsis omtrent deze ontwikkeling. Het is een besluit op het hoogste niveau, dus wie kan dit nog tegenhouden? Als de grote baas zegt : "Wij moeten de pers via P2000 gaan informeren", wie kan dit dan nog tegenhouden??

Bovendien is het alleen maar meegenomen als dit systeem er komt, het lijkt soms wel alsof sommigen er rechten aan proberen te ontlenen :)

Hunter


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #19 Gepost op: 17 december 2008, 12:05:38
Ik schreef het ook met een knipoog......m.a.w. er is nog maar weinig haast gemaakt  ;D

Het is inderdaad mooi meegenomen. Voor de politie/ambu meldingen zou het voor deze regio een aanvulling kunnen zijn.