Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1184121 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #2580 Gepost op: 4 november 2011, 11:23:36
Handig , die solo surveillance  ::)
Gelukkig heeft ze snel 2 collega's bij zich, anders had het een fors tijdverlies geweest.
Als er geen solo surveillance geweest was, waren ze misschien nog wel later geweest (minder auto's) ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2581 Gepost op: 4 november 2011, 11:50:25
wat ik me nou afvraag: did he made it?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2582 Gepost op: 4 november 2011, 12:25:18
Citaat
Cardiac Arrest
At 7:30 p.m. on Aug. 27, Jeff Seamans driving through Rapid City with his wife and stepdaughter on their way to Montana. Seamans was a passenger in the car when he went into cardiac arrest; his wife called 911 for help.

Officer Kathleen Callery was the first officer on scene, and was quickly joined by Officer Chris Hunt and Officer Michael Frybarger. The trio administered CPR and an AED shock while waiting for an ambulance to arrive. As the officers worked to save Seamans' life, nurse Laurie Mills drove past the scene. She jumped in to assist the officers, helping to administer chest compressions as medics arrived. EMS took over CPR, and within minutes, Seamans was breathing on his own. Seamans was transported to Rapid City Regional Hospital, where he recovered and was released several days later.

Mills was honored for her assistance with the Community Service Award. Chief Allender also awarded Officers Callery, Hunt, and Frybarger with the Life Saving Medal for their swift response. The Life Saving Medal may be given to officers for an act performed in the line of duty that, through disregard of personal safety or prompt and alert action, results in saving a life.
Bron: http://www.liveleak.com/view?i=038_1320346729
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #2583 Gepost op: 4 november 2011, 14:18:33
Petje af. O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2584 Gepost op: 4 november 2011, 16:25:29
Handig , die solo surveillance  ::)
Gelukkig heeft ze snel 2 collega's bij zich, anders had het een fors tijdverlies geweest.

Tsja, gebeurd hier in Nederland ook regelmatig. Het enige voordeel van een duo is dat je hem misschien wat makkelijker uit die auto had gekregen, alleen even die familie aansporen (ook al is dat niet op een al te vriendelijke wijze, soms moet dat gewoon), dan helpen ze maar even.

Recentelijk nog een motorrijder van de politie geholpen bij een reanimatie, komen er dus ook twee solo eenheden ter plaatse.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #2585 Gepost op: 4 november 2011, 22:19:56
http://www.liveleak.com/view?i=038_1320346729

Ook de familie word op een niet zo vriendelijke manier weg gestuurd.

Mike ik ben het met je eens, maar in dit geval een in mijn ogen een hele juiste beslissing. Het paniekgedrag (heel erg begrijpelijk) lijdt hiet tot niks. Dat zie je. Ze wil wel helpen maar heeft zichzelf absoluut niet onder controle (wederom heel begrijpelijk) waardoor er geen resultaat geboekt word. Je hebt in mijn ogen geen tijd om even rustig een discussie aan te gaan als iedere seconde telt. Daarnaast zou het gewenste resultaat (dat ze ruimte maakt voor de proffesionele hulpverlener) waarschijnlijk niet bereikt worden. Het ziet er bot uit maar het werkt wel. Achteraf kan je wel uitleggen waarom je zaken hebt aangepakt zoals je ze hebt aangepakt. Dus voor dit aspect van de reanimatie zeg ik: "Juiste methode toegepast."

De reactie naar de omstander vind ik van een andere orde.  :-\
Maar goed tussen de hulpverleners van de politie op dit filmpje zie je ook wel verschil in aanpak. Kijk alleen al na het verschil in rust...
Maar ja we blijven mensen he... 98uiye

Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #2586 Gepost op: 4 november 2011, 22:22:22
Hey ik lees net dat de man het gehaald heeft. Geweldig nieuws, zeker voor familie en hulpverleners.
Kijk daar doen we het voor.  O0
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #2587 Gepost op: 5 november 2011, 19:27:13
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland