Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1184423 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3632 Gepost op: 28 februari 2013, 00:41:00
:-\

Firefighter FAIL - How not to fight a fire on a ladder
Had a live saw in his hands too. Skip to 0.50sec if you just can't wait.
http://www.liveleak.com/view?i=999_1361932193
By: fobfob77


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #3633 Gepost op: 28 februari 2013, 10:03:25
Firefighter FAIL - How not to fight a fire on a ladder

De maker noemt het een 'fail', maar lijkt meer op pech vanwege de gladde ondergrond. Ben zelf niet bepaald een held op ladders, maar hij lijkt toch goed te staan. Nare val, dat wel, vooral voor de brandweerman die met zijn rug precies op de ladder valt.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3634 Gepost op: 28 februari 2013, 12:57:35
Citaat
lijkt meer op pech vanwege de gladde ondergrond. Ben zelf niet bepaald een held op ladders, maar hij lijkt toch goed te staan.
Naar de omstandigheden kijkend (sneeuw) mag je aannemen dat het persoeneel extra voorzichtig is op besneeuwde en bevroren ondergrond. Dan staat de ladder veel te schuin, (kijk naar de beelden onder een andere hoek) Als de ladder staat moet je met je voeten aan de basis en gestrekte armen rechtop staand de sporten kunnen aanraken(lukt hier echt niet) Dan moet de collega beneden de ladder fixeren, als de maat naar boven klimt en niet als hij nog niet op dak is er alvast achter aan gaan. En dan gaat de man op het dak zich ook nog afzetten aan de ladder voor houvast terwijl de assistent achter hem staat.
Wel fijn zo`n doorslijpschijf op je kop krijgen van 3 meter hoog...
Waar was de bvd om deze collega`s tegen te houden, en wat was er te redden door daar een gat in het dak te zagen ::)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #3635 Gepost op: 28 februari 2013, 15:57:04
Waar was de bvd om deze collega`s tegen te houden, en wat was er te redden door daar een gat in het dak te zagen ::)

Als leek op het gebied van brand doe ik een gokje: tussen het plafond en het dak van de garage brand/smeult er iets en via een gat kunnen ze makkelijker blussen?  :(

Bedankt voor je antwoord  O0, ik zal deze regel qua ladderpositie in de toekomst naleven als ik weer eens de durf heb er op te gaan staan. Het zal inderdaad gezichtsbedrog zijn, want op het eerste gezicht lijkt hij zo netjes rechtop te staan.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3636 Gepost op: 28 februari 2013, 16:21:49
Als leek op het gebied van brand doe ik een gokje: tussen het plafond en het dak van de garage brand/smeult er iets en via een gat kunnen ze makkelijker blussen?  :(

Bedankt voor je antwoord  O0, ik zal deze regel qua ladderpositie in de toekomst naleven als ik weer eens de durf heb er op te gaan staan. Het zal inderdaad gezichtsbedrog zijn, want op het eerste gezicht lijkt hij zo netjes rechtop te staan.

Dat gat in het dat word gemaakt om een uitstroomopening voor de hitte te maken. Smeulend vuur bereiken is niet echt aan de orde als de vlammen er meters uitslaan. De bedoeling is dat hitte stijgt en door dat gat gaat. Daarna word de hitte binnen minder waardoor een eventuele binnenaanval makkelijker word.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #3637 Gepost op: 2 maart 2013, 18:35:20
Politiehelikopter stijgt op vanuit de binnenplaats bij Brandweer Kortrijk.
[SPECIAL] Politiehelikopter stijgt op @ Brandweer Kortrijk


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #3638 Gepost op: 2 maart 2013, 20:55:40
Chris Solomons rescue

Kwam deze zojuist tegen op YouTube, tijdens opnames van de Helicopter Heroes serie. Centralist Chris Solomons voelt zich niet goed en krijg een hartaanval tijdens zijn dienst. Zijn collega's doen er alles aan om hem in even te houden met positief resultaat.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #3639 Gepost op: 2 maart 2013, 20:58:46
Staat volgens mij al op het forum.
Dacht in medisch gedeelte.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis