Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1178124 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #3770 Gepost op: 27 april 2013, 21:28:08
Kat onder steiger in Uithoon

Toch wel mooi, die 'amerikaanse' pakken van de brandweer die overal verschijnen. Ook mooi om te zien dat de dierenambulance zich tegenwoordig in ambulancekleding steekt. Of hadden de bewoners 112 gebeld voor de kat? Om nog even door te zaniken (ben lekker op dreef): hoe absurd is het om de brandweer hiervoor te laten komen. Kan die gast van de dierenambulance, of liever nog de bewoner of een buurman, niet gewoon zelf een elektrische schroevendraaier bedienen? Mag wat kosten allemaal! Waarbij ik zeg dat je absoluut een dier in nood moet helpen met alle middelen die nodig zijn, hoor. Maar in dit geval zijn de middelen misschien iets overdreven...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #3773 Gepost op: 28 april 2013, 21:13:26
www.youtube.com/watch?v=0FnA19Yh2OY

Een incident op de Moergestelseweg in Oisterwijk, politie en ambulance zijn ter plaatse geweest. Wat er zich precies heeft afgespeeld is onbekend.  25-04-2013


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3774 Gepost op: 29 april 2013, 14:07:19
Toch wel mooi, die 'amerikaanse' pakken van de brandweer die overal verschijnen. Ook mooi om te zien dat de dierenambulance zich tegenwoordig in ambulancekleding steekt. Of hadden de bewoners 112 gebeld voor de kat? Om nog even door te zaniken (ben lekker op dreef): hoe absurd is het om de brandweer hiervoor te laten komen. Kan die gast van de dierenambulance, of liever nog de bewoner of een buurman, niet gewoon zelf een elektrische schroevendraaier bedienen? Mag wat kosten allemaal! Waarbij ik zeg dat je absoluut een dier in nood moet helpen met alle middelen die nodig zijn, hoor. Maar in dit geval zijn de middelen misschien iets overdreven...
Ergste nog vind ik dat de dierenambulance in normale Ambulance kleding loopt. Met alle respect, ze verrichten goed werk, maar qua kleding vind ik het wannabee gedrag erg hoog..  :-X Wat gaan we behalve gasbedrijf Leander nog meer krijgen?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3775 Gepost op: 29 april 2013, 15:48:44
Ergste nog vind ik dat de dierenambulance in normale Ambulance kleding loopt. Met alle respect, ze verrichten goed werk, maar qua kleding vind ik het wannabee gedrag erg hoog..  :-X Wat gaan we behalve gasbedrijf Leander nog meer krijgen?

Als we het over kleding gaan hebben, dan is de hele HV wereld wannabee weg of spoorwerker 098uo pas nadat gebleken was dat zichtbaarheidskleding hier meer veiligheid tot gevolg had is HV nederland het ook gaan gebruiken. 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3776 Gepost op: 29 april 2013, 19:18:28
Als we het over kleding gaan hebben, dan is de hele HV wereld wannabee weg of spoorwerker 098uo pas nadat gebleken was dat zichtbaarheidskleding hier meer veiligheid tot gevolg had is HV nederland het ook gaan gebruiken. 98uiye
Ja, maar de dierenambulance had hele mooie pakken. Zelfde pak, alleen de donkergroen & geel fluoriserend. Als ik het goed herinner.. wat was daar mis mee? Prima te onderscheiden, én het viel op. Of ik heb iets gemist over die kleding...
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3777 Gepost op: 29 april 2013, 20:02:33
Die pakken hebben ze nog steeds. Die zijn ooit ontworpen in overleg met de ambulancedienst om juist niet op elkaar te lijken. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de financiële draagkracht van zo'n Dierenambulance.  Misschien heeft deze dienst het moeten doen met goedkope afdankertjes.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #3778 Gepost op: 29 april 2013, 22:44:39
Ergste nog vind ik dat de dierenambulance in normale Ambulance kleding loopt. Met alle respect, ze verrichten goed werk, maar qua kleding vind ik het wannabee gedrag erg hoog..  :-X Wat gaan we behalve gasbedrijf Leander nog meer krijgen?

Helemaal mee een. Verwarring wordt zo wel erg groot.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #3779 Gepost op: 1 mei 2013, 20:42:09
Ik wou jullie het volgende filmpje niet onthouden;

Helicopter balances on road railing to let off an emergency physician after car accident in Norway
Melvatnet

Video credit: John Øystein Berg
The pilot (Lars Amdal) had to tackle some wind but downplays the maneuver. Other moments he had to take in account was proximity to vehicles and cliff wall and a nearby high-powerline (the photographer is standing under it).
This type of landing is relatively common in Norway. Similar landings will be executed on rock formations or on cabin roofs during mountain rescues.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.