Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1182189 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #3910 Gepost op: 28 juni 2013, 04:02:39
Citaat van: rensb link=msg=1178595 date=1372381672
Ongeval door defecte verkeersinstallatie..
Als de verkeersinstallatie niet werkt (geen licht, of oranje licht knippert), dan geldt de voorrang volgens de verkeersborden en verkeerstekens op het wegdek.
Als de verkeersborden en verkeerstekens op het wegdek ontbreken, dan geldt de voorrang volgens de verkeersregels.
De oorzaak was naar mijn mening dus een menselijke fout, en niet een defecte verkeersinstallatie.

Ik had het wellicht anders kunnen formuleren. Er zijn vaak meerdere oorzaken te benoemen bij een ongeval. Echter stond ik laatst bij een ongeval op het zelfde kruispunt. Ook toen was de verkeersinstallatie defect. Conclusie die ik trek: gevaarlijk kruispunt zonder stoplichten. Een deugdelijke verkeersinstallatie op dit kruispunt is in mijn ogen van groot belang. Ik wil met mijn filmpje laten zien wat voor verkeerschaos er ontstaat als de verkeerslichten niet werken. Ook geef ik, door het nummer van de provincie te laten zien, een stukje voorlichting over wat te doen bij een storing. Ik weet dat de oorzaak van verkeersongevallen meestal bij de mens ligt maar in dit geval ben ik van mening dat de defecte installatie er in grote mate heeft toe bij gedragen dat dit ongeval plaatsvond op dit grote en drukke kruispunt.
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #3911 Gepost op: 28 juni 2013, 09:11:43
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1177687 date=1372198512
Gewonden bij ernstig ongeval Hessenweg Hattem - ©112Hattem.org

wat een vreemde manier om een dak om te klappen? wel nieuwe manier met nieuwe hulp.
wellicht misschien domme vraag om aan het begin van het filmpje zie je de stationcar staan zonder iemand erbij. met slachtoffer erin.
lijkt me dat er niemand achterin kon gezien de chaos in de achterbak. was het slachtoffer er toen al uit, of was toen iedereen even weg bij het slachtoffer of zat er iemand op de bijrijders stoel en zie ik het gewoon nie goed?
ben benieuwd

edit: na goed gekeken te hebben zie ik indderdaad een paar blauwe handschoenen. vielen door het blurren beetje weg
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #3912 Gepost op: 28 juni 2013, 12:52:56
Citaat van: brw arie link=msg=1178612 date=1372403503
wat een vreemde manier om een dak om te klappen? wel nieuwe manier met nieuwe hulp.
wellicht misschien domme vraag om aan het begin van het filmpje zie je de stationcar staan zonder iemand erbij. met slachtoffer erin.
lijkt me dat er niemand achterin kon gezien de chaos in de achterbak. was het slachtoffer er toen al uit, of was toen iedereen even weg bij het slachtoffer of zat er iemand op de bijrijders stoel en zie ik het gewoon nie goed?
ben benieuwd

edit: na goed gekeken te hebben zie ik indderdaad een paar blauwe handschoenen. vielen door het blurren beetje weg

Je bedoelt dat ze de plank gebruiken bij het ombuigen? Heb ik zelf ook nog niet gezien, er gebeuren sowieso erg weinig ongevallen in Hattem waarbij de brandweer moet knippen.

Eer zit een hulpverlener achter het slachtoffer, wat overigens ook vrij logisch is, want de hulpdiensten waren daar al ter plaatse.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #3913 Gepost op: 28 juni 2013, 13:15:49
Citaat van: brw arie link=msg=1178612 date=1372403503
wat een vreemde manier om een dak om te klappen? wel nieuwe manier met nieuwe hulp.
wellicht misschien domme vraag om aan het begin van het filmpje zie je de stationcar staan zonder iemand erbij. met slachtoffer erin.
lijkt me dat er niemand achterin kon gezien de chaos in de achterbak. was het slachtoffer er toen al uit, of was toen iedereen even weg bij het slachtoffer of zat er iemand op de bijrijders stoel en zie ik het gewoon nie goed?
ben benieuwd

edit: na goed gekeken te hebben zie ik indderdaad een paar blauwe handschoenen. vielen door het blurren beetje weg

Met een bezem over het dak gaat het ook heel goed. Dat heb wel een paar keer gedaan maar de plank is ook voor mij nieuw. Wat verder opvalt is dat er geknipt word voordat er volledig glasmanagement gedaan wordt. vanaf 36 seconde zie je knippen aan de kofferbak terwijl het glas tussen de c en d stijl er nog gewoon inzit. Later bij het knippen aan de D stijl is dit bovoorbeeld wel weer weg
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #3914 Gepost op: 28 juni 2013, 16:45:05
Waarom niet het hele dak eraf? Je hebt genoeg tools die de voorruit kunnen snijden...

En zie ik dat nou goed, dat de banden lek zijn geprikt of in ieder geval leeggelaten zijn?


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #3915 Gepost op: 28 juni 2013, 19:54:22
www.youtube.com/watch?v=xqCVr0DEIEM

Prio 1: Haakarmvoertuig 6864 Brandweer Rijen legt groot watertransport aan bij zeer grote brand in Oisterwijk.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #3916 Gepost op: 28 juni 2013, 20:17:11
Citaat van: Brambd link=msg=1178784 date=1372430705
Waarom niet het hele dak eraf? Je hebt genoeg tools die de voorruit kunnen snijden...

En zie ik dat nou goed, dat de banden lek zijn geprikt of in ieder geval leeggelaten zijn?
1. Waarom zou dat nodig zijn? Er is misschien al genoeg ruimte om bij de patiënt te komen. Daarbij kost het extra tijd en komen er veel glassplinters/stof vrij waar je niet altijd op zit te wachten.

2. Als je het voertuig wil stabiliseren is dat een mooie manier om de auto op de blokken te laten rusten. De auto zakt dan een beetje en staat dan vaak steviger.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #3917 Gepost op: 28 juni 2013, 20:47:03
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1178678 date=1372416776
Je bedoelt dat ze de plank gebruiken bij het ombuigen? Heb ik zelf ook nog niet gezien, er gebeuren sowieso erg weinig ongevallen in Hattem waarbij de brandweer moet knippen.

Eer zit een hulpverlener achter het slachtoffer, wat overigens ook vrij logisch is, want de hulpdiensten waren daar al ter plaatse.

Vind het apart dat de kofferbak ook open "geknipt" wordt. Was er al gekeken of de klep open was / De autosleutels gebruikt om de klep te openen?
Zo te zien is er aan de achterkant namelijk geen vervorming en was de klep gewoon met de sleutel open gegaan.
De plank wordt hier multi-functioneel gebruikt; een stevig object in het (toekomstig) buigpunt plaatsen.

Bedoelt als vraag, niet om te zeuren. Het is altijd gemakkelijker van de zijlijn, achteraf blabla ik weet het.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3918 Gepost op: 28 juni 2013, 21:12:16
Vind het apart dat de kofferbak ook open "geknipt" wordt. Was er al gekeken of de klep open was / De autosleutels gebruikt om de klep te openen?
Zo te zien is er aan de achterkant namelijk geen vervorming en was de klep gewoon met de sleutel open gegaan.
De plank wordt hier multi-functioneel gebruikt; een stevig object in het (toekomstig) buigpunt plaatsen.

Bedoelt als vraag, niet om te zeuren. Het is altijd gemakkelijker van de zijlijn, achteraf blabla ik weet het.
Als er geknipt moet worden, maakt het niet uit of de klep met een sleutel te openen is of niet. De klep ging er vanaf om niet, met het vouwen van het dak, een flexibel element rond hebt zwaaien.

Als leek bevreemde mij ook het gebruik van de plank. Maar ja, je neemt de middelen te hand die beschikbaar zijn.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3919 Gepost op: 28 juni 2013, 22:20:51
Dat de achterklep er af moet als je een dak omslag doet is logisch, de hier gekozen methode niet. Ik weet niet waaarom hier de klep niet gewoon geopend is. Misschien op slot, maar dan haal je via de bijrijders kant de sleutels eruit, en kun je hem alsnog openen. Of je drukt hem open via de knop op de afstandbediening.
Methode van dakomslag is wel achterhaalt, op deze manier staat het dak rechtop, kunnen aan weerszijde maar twee man het dak maar net rechtop houden en een derde man staat ergens in de auto waar ook de gewonden verzorger zit. En recht onder het rechtop staande dak zit de bestuurder. :o
Tegenwoordig wordt de A stijl in geknipt, de spreider in de knip geztet en het dak losgedrukt van de ruit en horizontaal weg gedraaid. Hierbij kunnen veel meer mensen het dak sturen, en komt het niet wankelend rechtop boven de patient te staan.
Banden leeg om te stabiliseren, ook achterhaalt. De banden kunen aanwijzing geven over de oorzaak van het ongeval. die laten we zo als bij aankomst. Blokken plaatsen en voertuig licht optillen en wiggen, keggen aanslaan.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar