Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1179073 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #150 Gepost op: 7 januari 2008, 16:52:46
Ik zeg het niet graag, maar laat deze handelswijze van de politie Friesland een voorbeeld zijn voor heel NL!  O0


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #151 Gepost op: 7 januari 2008, 16:52:56
Ik blijf neutraal hè, voordat ik het hele forum op m'n dak krijg.

Ik had bij dit linkse pestventje indd ook een bokkepootje aangelegd hoor, maar sorry die agent haalt gewoon écht uit. Dit gewoon niet in mijn ogen. :-\
343, never forget.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #152 Gepost op: 7 januari 2008, 16:54:09
tjonge, wat een ophef;

Dit is wat wij in Nederland al honderden jaren een 'draai om de oren' noemen.
Wanneer je 'vroeger' een grote mond had kreeg je een schop onder je kont of een flinke draai om je oren van je vader, buurman, schoolmeester, of van de veldwachter of wijkagent.

Die gozer lokt het met zijn grote mond gewoon uit, en staat ook nog eens express dreigend met zijn gitaar op zijn schouder alsof hij elk moment kan gaan slaan. Agent geeft een corrigerend tikje. Had hij moeten wachten totdat hij die gitaar op zijn hoofd kreeg, voordat hij mocht ingrijpen?

In dit geval terecht en proportioneel 'geweld' van de politie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #153 Gepost op: 7 januari 2008, 16:55:46
Hier hebben ze toch een wapenstok voor?
343, never forget.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #154 Gepost op: 7 januari 2008, 16:57:38
Ik blijf neutraal hè, voordat ik het hele forum op m'n dak krijg.

Ik had bij dit linkse pestventje indd ook een bokkepootje aangelegd hoor, maar sorry die agent haalt gewoon écht uit. Dit gewoon niet in mijn ogen. :-\

Haalt gewoon uit???

Nou beste Joris met de vlakke hand tegen de zijkant van het gelaat aan slaan vind ik niet echt uithalen hoor. Vol uithalen is met een gebalde vuist iemand raken midden in zijn gezicht.
Er staat nog een tweede filmpje op die site waar de tik uitvergroot is. http://www.dumpert.nl/mediabase/37765/a174ce45/rotjongen_met_rotmuziek.html
Valt allemaal dus reuze mee.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #155 Gepost op: 7 januari 2008, 16:58:34
Zelfde discussie als bij een winkelier die een dief als straf een pak rammel geeft: volgens de wet mag hij geen eigen rechter spelen maar het hele land staat zowat achter de man.

Dat zal t.a.v. de klap door die agent niet veel anders zijn. Ik zal er geen seconde minder om slapen; het mannetje heeft het bewust uitgelokt.  :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #156 Gepost op: 7 januari 2008, 17:01:05
Hier hebben ze toch een wapenstok voor?

Deze opmerking geeft maar aan dat je het niet helemaal begrijpt hoe de Nederlandse politie werkt.
Een corrigerende tik wat deze collega geeft ligt in de geweldsspiraal lager dan de wapenstok. Wat had je dan willen zien dat de collega na uitgemaakt te zijn voor aap zijn wapenstok had getrokken en de jongen daarmee een klap had gegeven???
Dat had ik nou niet proportioneel gevonden. Er is totaal geen aanleiding om de wapenstok te gebruiken.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #157 Gepost op: 7 januari 2008, 17:09:46
Ik dacht eerst dat die agent met zijn vuist sloeg, maar het is idd zijn vlakke hand.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #158 Gepost op: 7 januari 2008, 18:06:26
En omdat het ook voor mij leek alsof die jongen met zijn gitaar uit kon halen naar die agenten, vind ik deze actie van de agenten verantwoord.
Helaas altijd weer die (eigenwijze) mensen die denken dat ze in hun recht staan...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #159 Gepost op: 7 januari 2008, 18:43:33
Als elke agent zo zou optreden kregen ze misschien wat meer aanzicht. In een land als amerika moet je dit niet flikken, zo tekeer gaan tegen agenten.