Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1178907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2410 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:04:22
Ik heb even de bezem door de laatste berichten in dit topic gehaald. Het is natuurlijk prima om dit soort zaken ter discussie te stellen, maar laten we wel op een respectvolle manier met elkaar om blijven gaan en over elkaar praten. Wat voor collega het ook betreft. O0

Als er behoefte bestaat om verder over de stikkers op de helmen te discussieren, start dan gerust een nieuw topic of benader een moderator om e.e.a. af te splitsen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2411 Gepost op: 1 september 2011, 11:10:22
Dan heb je geluk.
Firefighter close call. Fall through roof
User: bdills89


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2412 Gepost op: 1 september 2011, 12:42:45
Wat moet hij dan ook in vredesnaam op zo'n dak met die vuurbelasting er onder  :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2413 Gepost op: 1 september 2011, 12:58:23
Citaat
Wat moet hij dan ook in vredesnaam op zo'n dak met die vuurbelasting er onder  

Als je dat vraagt weet je wel heel weinig van brandbestrijding. Je kunt je wel afvragen of hij niet beter had moeten opletten, en of hij niet op de verkeerde zijde van het dak staat.
Dat zou dan getuigen van enig inzicht, maar op mijn reactie n.a.v. jouw vorige opmerking over meer dodelijke slachtoffers onder de collega's in de VS tov Nederland kwam van jou ook geen respons meer.
Dus inhoudelijk voeg je weinig toe aan dit topic.  :-X
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #2415 Gepost op: 1 september 2011, 13:33:53
Wat moet hij dan ook in vredesnaam op zo'n dak met die vuurbelasting er onder  :-X
Hij maakt een ventilatie gat. Hierdoor zal de warmte afnemen en wordt het binnen wat veiliger. Deze repressieve ventilatie is algemeen bekend in de brandweer wereld. Ook in Nederland wordt dit (op een iets andere manier) toegepast.  

Zoals Tower al aangaf zijn er andere vragen die je je bij het filmpje af moet vragen en niet wat hij op het dak doet.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2416 Gepost op: 1 september 2011, 15:47:39
Hij maakt een ventilatie gat. Hierdoor zal de warmte afnemen en wordt het binnen wat veiliger. Deze repressieve ventilatie is algemeen bekend in de brandweer wereld. Ook in Nederland wordt dit (op een iets andere manier) toegepast.  

Zoals Tower al aangaf zijn er andere vragen die je je bij het filmpje af moet vragen en niet wat hij op het dak doet.
Er is echter een grens voor je eigen veiligheid die je niet moet overschrijden. Leuk en aardig om te ventileren en de hitte er uit te krijgen, maar op een gegeven moment houdt het op. En dan nog heb ik geleerd om bij de randen te blijven en het liefste heb ik nog valbeveiliging om ook , al is dit gebouw niet zo heel hoog maar goed. Ik zie immers zelf ook wel wát hij doet, maar de kleur van de rook doet mij vermoeden dat het behoorlijk heet is en ík zou weigeren om dit dak nog op te gaan. Vandaar mijn verbazing wat deze brw man zo los op dat dak doet.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2417 Gepost op: 1 september 2011, 16:11:08
Dan heb je geluk.
Firefighter close call. Fall through roof
User: bdills89
Brandweerman zijn is niet zonder gevaar  :o :o
(Tip: muziekje is irritant)
Firefighter Spot Firefighter Close Call Videos
User: engine139


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2418 Gepost op: 1 september 2011, 21:24:11
Brandweerman zijn is niet zonder gevaar  :o :o
(Tip: muziekje is irritant)
Firefighter Spot Firefighter Close Call Videos
User: engine139

En die meneer die steeds met z'n pistool in beeld komt is nog irritanter


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #2419 Gepost op: 2 september 2011, 09:56:47
Het zal je klus maar zijn om collega's te bevrijden. Best een extra belasting.

Grav Accident in Maramures