Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1182230 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2510 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:20:58
Met recht complete chaos ::)
http://www.youtube.com/watch?v=5o4XY71spdg#ws
door Nieuwskant op 6 okt 2011
Wat is de reden dat iedereen in eerste instantie tussendoor wil gaan rijden terwijl die extra baan links van de betonrand vrij lijkt ?
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2511 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:28:29
Wat is de reden dat iedereen in eerste instantie tussendoor wil gaan rijden terwijl die extra baan links van de betonrand vrij lijkt ?
Zoals ik het zie het niet voor iedereen bekend of je wel langs die betonrand kan rijden. De brandweer rijd er wel in een strakke lijn langs.
Die hebben waarschijnlijk contact gehad net de OvD die er al was en dit is later via de meldkamer doorgegeven zodat de ambu er ook
langs kon. De KLPD stond al in de file dus die hebben waarschijnlijk gedacht dat zij de eerste TP waren of het was toen nog niet doorgegeven.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #2512 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:30:40
Zoals ik het zie het niet voor iedereen bekend of je wel langs die betonrand kan rijden. De brandweer rijd er wel in een strakke lijn langs.
Die hebben waarschijnlijk contact gehad net de OvD die er al was en dit is later via de meldkamer doorgegeven zodat de ambu er ook
langs kon. De KLPD stond al in de file dus die hebben waarschijnlijk gedacht dat zij de eerste TP waren of het was toen nog niet doorgegeven.
Ook de TS van de brandweer en de Ambu willen in eertse instantie insturen om tussen de file door te gaan, dus ik denk niet dat het al doorgegeven was.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2513 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:35:41
Als je de situatie niet kent neem je natuurlijk een gok, hoe loopt de afscheiding verder? Kan je je materieel er langs / over krijgen? Kom je sowieso niet verder van het ongeval vandaan?


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #2514 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:24:30
Volgens mij wordt er ook uit meerdere hoeken gewezen dat de brandweer gewoon de afscheiding in kan rijden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2515 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:30:00
Ik begrijp niet waarom er niet door het eerste voertuig is doorgegeven dat voor de afscheiding gekozen moet worden voor opvolgende voertuigen. Doordat men allen C2000 heeft en een incidentgroep kan men toch met elkaar communiceren?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2516 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:41:11
Doordat men allen C2000 heeft en een incidentgroep kan men toch met elkaar communiceren?

Als je met men alle deelnemende hulpdiensten bedoeld, dan ben je inderdaad bij het reclamepraatje van C2000 blijven hangen. Ik heb nog nooit met alle hulpdiensten op één kanaal gewerkt. Alleen bij specifieke actie's waarbij iedereen zich inmeldt op een regionale multi-gespreksgroep.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2517 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:43:18
Ik begrijp niet waarom er niet door het eerste voertuig is doorgegeven dat voor de afscheiding gekozen moet worden voor opvolgende voertuigen. Doordat men allen C2000 heeft en een incidentgroep kan men toch met elkaar communiceren?

Dan zullen de meldkamers eerst alle aanwezige groepen moeten gaan koppelen, voordat men met elkaar kan gaan communiceren. En wat ik heb gehoord van collega's op onze meldkamer gebeurd dit niet vaak tot hoogst zelden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2518 Gepost op: 8 oktober 2011, 22:51:41
Ik heb inderdaad misschien teveel naar het reclameplaatje gekeken/geluisterd....  ;)

Maar dat was toch een van de redenen dat C2000 er kwam. Hulpdiensten konden hierdoor beter met elkaar communiceren.
In dit specifieke geval was dit juist een aangesproken gelegenheid.

Waarom wordt dit niet gebruikt/gedaan?
Dat het in de beginjaren van C2000 nog niet gedaan werd kan ik begrijpen, men moest er nog aan wennen e.d. (kinderziektes) maar nu het systeem al jaren draait zullen er toch ook de voordelen van gezien moeten worden en b.v. bij bepaalde inzetten directer gecommuniceerd kunnen/moeten worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2519 Gepost op: 9 oktober 2011, 00:20:42
Ik heb inderdaad misschien teveel naar het reclameplaatje gekeken/geluisterd....  ;)

Maar dat was toch een van de redenen dat C2000 er kwam. Hulpdiensten konden hierdoor beter met elkaar communiceren.
In dit specifieke geval was dit juist een aangesproken gelegenheid.

Waarom wordt dit niet gebruikt/gedaan?
Dat het in de beginjaren van C2000 nog niet gedaan werd kan ik begrijpen, men moest er nog aan wennen e.d. (kinderziektes) maar nu het systeem al jaren draait zullen er toch ook de voordelen van gezien moeten worden en b.v. bij bepaalde inzetten directer gecommuniceerd kunnen/moeten worden.
Er zit een beveiliging in dat je niet zomaar de andere diensten kan afluisteren. Zo hebben wij alle politiegroepen in onze porto's staan
en kunnen die selecteren maar omdat onze beveilgingscode anders is dan die van de politie/Kmar kunnen wij die dus niet uitluisteren.
Er moeten hiervoor dusdanig veel via de meldkamer geregeld worden dat die daar ook niet blij van worden als ik die heren/dames mag
geloven. En daarnaast wat is makkelijker, diverse eenheden overschakelen naar een incidentgroep waarvoor je een paar minuten bezig bent
of op de GMK even snel aan elkaar wat vragen en het dan doorgeven? Ik zou ook voor het 2e kiezen, alleen moet er dan inderdaad wel
gegeven door worden gegeven en in de drukte kan dat nog wel eens vergeten worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v