Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1182268 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2690 Gepost op: 19 december 2011, 17:08:18
Heb je een oudere auto zonder ABS dan? Een ABS-systeem doet eigenlijk hetzelfde, maar dan vele malen sneller en gedoseerder.
V.w.b. het filmpje van Verkerk: je pikt de auto's zonder ABS er direct uit: geblokeerde wielen, als ongeleide projectielen. Je kan niets meer als je eenmaal gaat.
Heb 2 auto's, maar mijn vriendin rijdt in de "grote"auto, nml. een Volvo. Ik rij nu met een renault twingo ( haar boodschappenkarretje) die inderdaad nog geen ABS heeft, en op deze manier maak ik er het beste van. Is overigens alleen het ritje naar mijn werk van 10 minuten bibeko ) maar ik vind het niet verantwoord om mijn vriendin te laten rijden in die auto en ze vind het zelf ook fijner als ze een grote afstand moet rijden dat ze met de volvo kan.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2691 Gepost op: 19 december 2011, 17:10:03
Als je het filmpje nog eens terug kijkt zie je dat er wel degelijk met hand en armgebaren aangegeven wordt om langszamer te gaan rijden. Je ziet dat iemand met een gele jas doen, waarschijnlijk doet hij dat bij iedere auto alleen zie je dat niet steeds op de film.
Dat dom lachen kan ik ook niet begrijpen, ze maken een beste klap en hadden daar best letsel aan over kunnen houden.
Waar ik me meer zorgen over maak is over de bestuurders die ondanks dat ze zien dat het gesneeuwd/geregend heeft en dus glad is met een behoorlijke gang aan komen rijden, vooral die witte auto die botst.
Zie inderdaad 1 jongeman wuiven maar verderop bij de heg, aan de kopze kant van de kruising zie ik inderdaad rustig staan kijken.. Helaas pindakaas..
Mij valt het ook op dat ze allemaal met een behoorlijke gang aan komen rijden. Wel mooi vind ik toch dat de beroepschauffeurs gelukkig allemaal tijdig anticiperen en er toch redelijk veilig door heen komen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2692 Gepost op: 19 december 2011, 17:11:02
Ach, we weten weer dat het zomaar glad kan worden in Nederland. 998765


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2693 Gepost op: 19 december 2011, 17:12:45
Heb 2 auto's, maar mijn vriendin rijdt in de "grote"auto, nml. een Volvo. Ik rij nu met een renault twingo ( haar boodschappenkarretje) die inderdaad nog geen ABS heeft, en op deze manier maak ik er het beste van. Is overigens alleen het ritje naar mijn werk van 10 minuten bibeko ) maar ik vind het niet verantwoord om mijn vriendin te laten rijden in die auto en ze vind het zelf ook fijner als ze een grote afstand moet rijden dat ze met de volvo kan.  O0

Je hebt helemaal gelijk! Dan is pompend remmen inderdaad vaak een goede optie.
Ook ik heb de tijd zonder ABS gekent; je leert er wel van. Je weet wat zo'n autotje doet met z'n 1000kg, op een ijsbaan, of op besneeuwd wegdek. Je bent veel meer (noodgedwongen) 1 met je voertuig Jongere generaties hebben deze voertuigen nooit leren kennen en vertrouwen 100% op ABS, ESP en noem het maar.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2694 Gepost op: 19 december 2011, 17:17:20
Idd  :-X Ik zie af en toe iemand zwaaien, maar erg overtuigend is het allemaal niet, jammer. Zeker op zo'n punt. Als je dan zo bezig bent met veiligheid, onderneem dan ook actie.

En dat lachen, tja. Als ik het als bestuurder gehoord had had ie een ram voor z'n harses kunnen krijgen...
Ehm, volgens mij klopt hier iets niet...

Moeten omstanders nu automobilisten waarschuwen voor gladheid? of is de gemeente daar verantwoordelijk voor..?
Wees blij dat er in ieder geval iemand wat doet... Tegenwoordig zie je dit steeds minder, je zou juist dit soort initiatieven moeten toejuichen in plaats van volledig af te kraken..

En zolang er geen (ernstige) gewonden zijn is er niets aan de hand toch? (behalve 'beetje' blikschade..?)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2695 Gepost op: 19 december 2011, 17:26:14
Moeten omstanders nu automobilisten waarschuwen voor gladheid?
Nee, maar het is wel je burgerplicht elkaar voor gevaar te behoeden. Dus het afwenden van gevaar dmv het zwaaien is dus gewoon een kwestie van beleefdheid en elkaar (willen) helpen.

En zolang er geen (ernstige) gewonden zijn is er niets aan de hand toch? (behalve 'beetje' blikschade..?)
En die blikschade staat op het midden van een kruispunt, waarbij is gebleken dat mensen moeite hebben met afremmen. Er is dus nog niets ernstigs aan de hand.


Gerritvds

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Gerrit van de Streek fotografie
Reactie #2696 Gepost op: 19 december 2011, 17:41:48
De man lachte naar eigen zeggen de bestuurder van de witte uit, omdat hij vond dat die veel te hard reed.
Inderdaad een rare manier van iets duidelijk maken!
Twitter: @GerritvdStreek - Opleiding fotografie - Canon FF - www.gerritvandestreek.nl


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2697 Gepost op: 19 december 2011, 17:46:22
Nee, maar het is wel je burgerplicht elkaar voor gevaar te behoeden. Dus het afwenden van gevaar dmv het zwaaien is dus gewoon een kwestie van beleefdheid en elkaar (willen) helpen.
Klopt, dat staat er toch ook? (in andere woorden)
Maar of dat een primaire taak is voor een omstander..? Gemeente is en blijft verantwoordelijk..

En die blikschade staat op het midden van een kruispunt, waarbij is gebleken dat mensen moeite hebben met afremmen. Er is dus nog niets ernstigs aan de hand.
Mijn reactie ging om het huidige filmpje niet over mogelijke rampen scenario’s, er is geen letsel, dus is er (nog) niets 'ernstigs' aan de hand.
En wordt dit door veel mensen als (leed-)vermaak gezien, toch?

En even terugkomend op de reactie in de vorige quote:
Maar om nu te zeggen als je de bestuurder was en de lachende personen een ram voor hun kanus had gegeven, getuigd niet echt van sociaal gedrag.
Leuk is het niet, maar je kunt er op dat moment toch niets meer aan veranderen ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2698 Gepost op: 19 december 2011, 17:56:52
Over het hoe en wat wij daar deden als omstanders, check http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1515470&tid=1515386
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2699 Gepost op: 19 december 2011, 18:06:53
Stefan, ik denk dat ik je even uit de droomwereld moet helpen dat jouw route als eerste gestrooid had moeten worden. Er waren ongetwijfeld nog 10tallen kruispunten á la die waar jullie stonden, dan is het simpelweg niet te behappen om elke beller te beantwoorden met onmiddelijk een strooi auto
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.