Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1178870 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #2700 Gepost op: 19 december 2011, 18:15:19
Logisch :) dat begrijp ik ook best. Maar na 1,5 uur nog geen strooiwagen langs laten komen op een ongevalslocatie? :) Moet kunnen!
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #2701 Gepost op: 19 december 2011, 18:31:37
Stefan, ik denk dat ik je even uit de droomwereld moet helpen dat jouw route als eerste gestrooid had moeten worden. Er waren ongetwijfeld nog 10tallen kruispunten á la die waar jullie stonden, dan is het simpelweg niet te behappen om elke beller te beantwoorden met onmiddelijk een strooi auto

Normaal zou ik het helemaal met je eens zijn, echter nu niet. Ik denk dat de gemeente deze gladheid heeft onderschat.

Waarom ben ik het niet met je eens? Hoeveel kruizingen met een doorgaande weg waar structureel te hard wordt gereden ken jij waar weinig wordt gestrooid terwijl er elke minuut drie/vier vrachtauto's uit die straat komen? Uit die straat komen de vrachtauto's voor de Celevita aardappel fabriek, friki kipfabriek enz. Als je dit als gemeente weet dan is het in mijn ogen plicht ervoor te zorgen dat deze kruizing veilig is.
Met normaal weer is deze kruizing al een risico met gemiddeld 1 ongeval per week.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2702 Gepost op: 19 december 2011, 18:45:39
Logisch :) dat begrijp ik ook best. Maar na 1,5 uur nog geen strooiwagen langs laten komen op een ongevalslocatie? :) Moet kunnen!

Sterker nog, ''een ongevalslocatie'' is geen indicatie tot strooien. Men strooit éérst bepaalde wegen alvorens men andere wegen gaat strooien. Andere wegen worden helemaal niet gestrooid. Altijd leuk, als politie zijnde gewoon een hele provinciale weg afsluiten, dán kan het opeens wél snel  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2703 Gepost op: 19 december 2011, 19:06:51
Jongere generaties hebben deze voertuigen nooit leren kennen en vertrouwen 100% op ABS, ESP en noem het maar.
Niet helemaal mee eens, want wat is vaak hun eerste auto? Zo'n goed(koop) oudje!


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2705 Gepost op: 19 december 2011, 19:13:15
Voetganger ernstig gewond bij aanrijding Aalsmeer
Plaatsnaam klopt denk ik niet, op het filmpje is te zien dat het vlakbij de rand van Amstelveen is...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2706 Gepost op: 19 december 2011, 19:15:50
Niet helemaal mee eens, want wat is vaak hun eerste auto? Zo'n goed(koop) oudje!

Daar heb jij het ook over een hele grote groep ja, maar er is een net zo grote groep (ik denk groter) die in nieuwe autotjes rijdt. Van ma, van pa, zelf gekocht, leaseautotjes etc. Na het behalen van dat papiertje denkt men dat het 1 grote kartbaan is. Dit is de groep waar wij als Hv erg vaak mee te maken krijgen.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #2707 Gepost op: 19 december 2011, 19:22:30
Plaatsnaam klopt denk ik niet, op het filmpje is te zien dat het vlakbij de rand van Amstelveen is...
De Legmeerdijk is inderdaad de grens tussen Aalsmeer en Amstelveen. De ene kant van de weg is Aalsmeer en de andere kant Amstelveen. Omdat het aan de kant van Aalsmeer was en omdat er in de meldingen Aalsmeer stond heb ik voor Aalsmeer gekozen. 98uiye
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #2708 Gepost op: 19 december 2011, 19:26:15
Normaal zou ik het helemaal met je eens zijn, echter nu niet. Ik denk dat de gemeente deze gladheid heeft onderschat.

Waarom ben ik het niet met je eens? Hoeveel kruizingen met een doorgaande weg waar structureel te hard wordt gereden ken jij waar weinig wordt gestrooid terwijl er elke minuut drie/vier vrachtauto's uit die straat komen? Uit die straat komen de vrachtauto's voor de Celevita aardappel fabriek, friki kipfabriek enz. Als je dit als gemeente weet dan is het in mijn ogen plicht ervoor te zorgen dat deze kruizing veilig is.
Met normaal weer is deze kruizing al een risico met gemiddeld 1 ongeval per week.
Ik ben niet bekend met de lokatie en wegen aldaar, als dit het geval is maakt het deze zaak wel kwalijker!  98uiye
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2709 Gepost op: 19 december 2011, 20:25:33
Over het hoe en wat wij daar deden als omstanders, check http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1515470&tid=1515386
OK, prima  :). Je verhaal bij de video in het andere topic liet om te beginnen even een wrang bijsmaakje achter, vandaar (en door het gelach op de achtergrond) mijn reactie daarop, en die trek ik hiermee in.
Feit blijft natuurlijk dat veel van de chauffeurs te hard gereden hebben, daarom noem ik de video dan ook instructief. De reactie van de gemeente(lijke strooidienst) begrijp ik niet helemaal... :(
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")