[BMD] Piept telkens

Auteur Topic: [BMD] Piept telkens  (gelezen 3356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Denker

  • Gast
Gepost op: 30 september 2003, 14:26:30
Hallo experts,

Het volgende probleem.
Ik heb sinds kort een Motorola BMD pieper. Er zit een kristal in die staat afgesteld op de frequentie 167.950 MHz (brandweerkanaal 4).
De batterij die er in zat, was op, dus ik heb twee batterijen van 1,2 V per stuk op elkaar aangesloten en die weer aan de contactpuntjes van de pieper gehangen. Als ik de pieper aanzet, hoor ik vier pieptonen (dit schijnt normaal te zijn).
Dan begint 'ie na een tijdje spontaan een keer of 15 te piepen, terwijl ik op kanaal 4 met m'n scanner niks hoor. Dan hoor je weer een minuut ofzo niets, dan piept 'ie weer heel vaak.
Komt het doordat ik het toonblokje eruit heb gehaald? En de spanning moet toch 2,4 V zijn?
Ik weet het, het apparaat heet een 'pieper', maar dit is wel erg overdreven.

Alvast bedankt.

Denker.




hbt pieter

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 september 2003, 21:04:32
als de spanning te laag is of batterij leeg wil de bmd gaan piepen
met een originele batterij die goed geladen is en dus ook met regelmaat word geladen dus snachts in de lader en in de morgen er weer uit mag dit niet gebeuren.
ook mensen die hoog frequent lassen krijgen wel eens een spook alarm.


Denker

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 september 2003, 21:30:18
Dank voor je antwoord.
Maar de spanning over de twee contactjes moet toch 2,4 volt zijn?
Ik ga zo even een andere batterij in mekaar knutselen. Heb nog wel wat liggen waarmee ik 2,4 V kan bereiken.
Maar de batterijen die ik er aan had gehangen, waren wel helemaal opgeladen. Misschien dat ze niet helemaal sjofel contact maakten.


Peter-brw

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2003, 14:11:00
Heb ook eens zo'n pieper onder handen gehad. Later bleef print defect te zijn. Helaas. Nieuwe via www.marktplaats.nl kopen is sneller en goedkoper.


Dave

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2003, 14:35:19
Ik heb het ook eens geprobeerd... bleef hij ook piepen. Toen een orginele accu voor gekocht en probleem was verholpen  ;D

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 26 december 2003, 18:47:50
Ik heb het ook eens geprobeerd... bleef hij ook piepen. Toen een orginele accu voor gekocht en probleem was verholpen  ;D

Dave

Als het echt iritant wordt moet je 'm eens in de WC gooien houdt ie eindelijk op. Vraag maar aan Dave!

Henk


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #6 Gepost op: 26 december 2003, 22:05:17
Leg hem in de koelkast kan ook!
Maar een orginele baterij er in lijkt me beter ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 26 december 2003, 22:10:29
Leg hem in de koelkast kan ook!
Maar een orginele baterij er in lijkt me beter ;D

Ja, want die van Dave is voorgoed dood :(

Henk


Denker

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2004, 13:05:04
haha, ik heb 'm nu naar de brandweerkazerne gebracht. Iemand gaat 'm daar nakijken voor me.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2004, 08:29:31
Dan komt het goed. Het is heel gek maar als mijn BMD piept krijg ik altijd haast!!!!!!! ;D
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/