Acties bij RAVU

Auteur Topic: Acties bij RAVU  (gelezen 7294 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambupleeg40

  • Gast
Gepost op: 1 november 2007, 08:58:05
Na een druk bezochte achterbanraadpleging gisterenavond te Utrecht heeft het personeel van de RAVU aangegeven niet akkoord te gaan met het voorstel van minister Klink. Handen af van onze CAO !
Acties worden gepland. Jullie horen nog van ons.

We gaan ervoor met zijn allen !




jeroen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2007, 11:18:17
Beste Ambupleeg,

Samen staan we sterk(er).
Goed dat ook jullie, als grote dienst, mee gaan in de strijd tegen Klink.


Robin H

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2007, 20:44:42
Goede zaak !


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #3 Gepost op: 1 november 2007, 23:51:52
Nu wordt er actie ondernomen richting Klink en de politiek en ik mis dan iets. Namelijk dat de directeuren van de B3's  ZELF de aftrap hebben gegeven door de minister te verzoeken om hulp bij de overgang naar door hen zeer gewenste part. CAO!!

De directeuren roepen nu wel dat Klink nu eenmaal voor de verfoeide optie kiest. Dat hebben ze echter hem zelf verzocht. Ik vind het zeer hypocriet van hen om nu de bal bij Klink te leggen.

Ik stel daarom voor ook de directeuren van de B3 diensten te confronteren met onze standpunten in deze. Bijv. door ook tegen hen als bestuurder (en evt. ook tegen de Raden van Toezicht) acties te starten. Ik heb in zo'n directeur die deze methode kiest geen enkel vertrouwen meer. Die kan van mij opstappen. Neemt iedereen dit mee in hun plannen??

Succes!!


Robin H

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 november 2007, 10:38:42
Ik ben het eens met de stelling van janbrw, hier mogen de directeuren ook niet mee weg komen.


jeroen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #5 Gepost op: 2 november 2007, 11:11:54
De directeur van de RAVZ is al weg.
Momenteel neemt een interim de zaken waar.
Het is zo dat de 4 directeuren(RAVZ,RAVU,AADOost, NOG) de Stichting B4 hebben opgericht, zonder dat daar
(in ieder geval bij de ondernemingsraad RAVZ cq. Raad van Toezicht iets over bekend was.)
Pas toen er concrete plannen waren, overgang bewerkstelligen naar particuliere CAO, werd
er gecommuniceerd naar de werknemers/OR, en uiteidelijk ook de Raad van Toezicht.
Deze hele gang van zaken heeft er mede toe geleid dat de dircteur van de RAVZ, door de Raad van Toezicht ontslag is aangezegd.
Ik weet niet in hoeverre personeel van andere diensten al in een eerder stadium op de hoogte was.
Het feit ligt er dat de B3 stichtingen in financiele problemen raken of dreigen te raken, alleen de oplossing om dit probleem op te lossen
is onacceptebel.
Overgang naar een particuliere CAO, zoals ook minister Klink voor ogen staat is onacceptabel voor ons.
(Nog) langer doorwerken, tot 62 ipv. 55-59 is natuurlijk het belangrijkste feit maar er zijn er meer.
Meer pensioenpremie afdracht door de weknemer
Slechtere ouderschapsverlofregeling
Uitkering bij overlijden
Bovenwettelijke WW en WIA regeling
Verhuiskosten
Ontslag na 24 maanden ziekte mogelijk

Opvallend is dat minister Klink de duurste oplosing kiest van de 4 oplossingen die het College Sanering Zorginstellingen voortseld.
Zo kost alleen al de overgang van ABP naar PGGM meer dan 11 miljoen euro aan boetes.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #6 Gepost op: 2 november 2007, 19:13:38
Opvallend is dat minister Klink de duurste oplosing kiest van de 4 oplossingen die het College Sanering Zorginstellingen voortseld.
Zo kost alleen al de overgang van ABP naar PGGM meer dan 11 miljoen euro aan boetes.
EINDE CITAAT.

Waarom denk je?? Omdat hij daarmee de directeuren precies geeft wat ze zelf willen. Dus waarmee hij op geen enkele tegenstand hoeft te rekenen vanuit de directeuren, en alles snel beklonken kan worden. En die 11 miljoen komen vanzelf een keer op tafel via uitkleden van de part CAO's of zo.

Ik vind dat Klink beter de bedrijfsvoering van de B3's eens flink tegen het licht moet houden. Kan ie veel geld vinden in dure en mislukte projecten, heisessie's die niks opleveren en mismanagement. Daarmee zijn alle FLO kosten te betalen.

Het rapport van de CSZ is ook geheel die richting op geschreven. Gebeurt vaker in de poliitek: Geef een commissie een opdracht die in de richting van het gewenste resultaat geschreven wordt. Slim redeneren en berekenen en de goegemeente trapt er wel in. Maar nu niet!


Robin H

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 november 2007, 20:12:29
Geen duimbreed toegeven, de hele zaak op een lijn zetten en zo snel mogelijk landelijke akties om de hele zaak af te blazen.
Gewoon een gemeente CAO en FLO en verder geen gedonder.


Actiecomité RAVU

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2007, 09:44:59
Beste collega's,

Ook in Utrecht zijn we begonnen met acties. Op iedere post is een spandoek opgehangen in Vinkenveen, Woerden, Maarssen, Utrecht, Nieuwegein, Zeist, Doorn, Amersfoort en Veenendaal.

De rode kaarten en het persbericht liggen klaar.
Deze week zal een motie in iedere gemeente ingediend worden.
24 november is het Neude in Utrecht van ons en dat zullen we laten horen !

Op naar Den Haag  want afspraak = afspraak !

Actiecomité RAVU


Flo_tje

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2007, 13:07:39
TOPPIE !!!!!!!!!!!!!!!!!

Samen staan we sterk !!!!!!!!!!!!


Het maximale moet eruit te halen zijn, daar ben ik van overtuigd nu de politiek eindelijk wakker word en ons steunt ....