Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen

Auteur Topic: Brandmelder / Rookmelder / Koolmonoxide (CO) melder in woningen  (gelezen 272825 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #120 Gepost op: 16 juni 2008, 22:32:18
Pasgeleden nog uitgerukt voor een rookmelder die afging. Ter plaatse onderzoek ingesteld, bleek daadwerkelijk brand te zijn. Dus als zo'n ding afgaat is dat niet voor niks.

B.t.w. een rookmelder die een lege batterij heeft piept hetzelfde als wanneer deze afgaat voor brand.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #121 Gepost op: 7 juli 2008, 15:58:34
Wij hebben geen nieuwbouwhuis, dus toen we de woning kochten, waren er geen brand/rookmelders aanwezig.

Ik heb er wel een aantal gekocht, echter op de dag van de aanschaf heb ik geen tijd gehad om ze op te hangen! ze zijn in een lade beland en het komt er gewoon niet van om ze op te hangen! het is eigenlijk maar een peuleschil om ze op te hangen, maar iedere keer als ik er aan denk om het te doen, ben ik niet thuis.

Tegen de tijd dat ik weer eens aan het klussen ben, dan ben ik het ding weer vergeten...

Dus tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik ze wel heb, alleen niet heb hangen!

mzzl, d'n Druif (die nu een klusje voor vanavfond weet....)
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #122 Gepost op: 7 juli 2008, 16:04:24
in de tijd dat je dit berichtje schreef had er al 1 kunnen hangen... ;)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #123 Gepost op: 7 juli 2008, 16:26:10
in de tijd dat je dit berichtje schreef had er al 1 kunnen hangen... ;)

An sich heb je daar helemaal gelijk in, ware het niet dat ik me niet in mijn woonstede bevindt  ;D

Mijn werkgever is het niet er waarschijnlijk niet mee eens dat ik voor het ophangen van de melder eerder huiswaarts begeef...
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #124 Gepost op: 13 juli 2008, 07:54:09
ja en dan hebben we ook nog de CO melders......je weet niet of er iemand thuis is of de auto staat op de oprit en mensen doen niet open?
wat nu?

En leuk verhaal trouwens om te kloppen op de raam van de buren. Denk je echt dat deze het kloppen wel horen als ze de rookmelders niet horen?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #125 Gepost op: 24 juli 2008, 20:44:11
Ik zou de melder (bijv.buurman) eerst vragen om eens flink op de ramen/deuren te gaan rammen of er iemand op kan doen. Of te kijken of er mogelijk rook, zwarte ramen of zelfs vuur te zien zijn. Eerder lijkt het mij niet noodzakelijk om de brw tp te laten gaan.


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #126 Gepost op: 26 juli 2008, 11:10:36
netzoals hier voor is beschreven denk ik dat veel mensen wel een rookmelder hebben, maar vervolgens deze niet ophangen wegens nalatigheid. Of ze verkeerd ophangen waardoor ze niet alarmeren bij een brand
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #127 Gepost op: 26 juli 2008, 12:06:02
Ik adviseer altijd (BHV training) om de slaapkamers ook te voorzien van rookmelders. Zeker als mensen tv's e.d. op de kamer hebben staan.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #128 Gepost op: 26 juli 2008, 12:13:52
moeten die dingen persee hangen?

hier liggen ze boven op de kasten
flappus  niet elke verandering is een verbetering


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #129 Gepost op: 28 juli 2008, 16:00:24
Wij hebben er :
woonkomer: 1x
gang: 1x
overloop: 1x
zolder (met droger): 1x
'kantoor met pc': 1x
mijn slaapkamer met tv en randapperatuur: 1x

...en dat voor een rijtjeshuis..