De Scanner en C 2000

Auteur Topic: De Scanner en C 2000  (gelezen 18113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pjbreevaart

  • Gast
Gepost op: 2 oktober 2003, 08:28:14
Hallo allemaal,

Na het lezen van de berichten op deze forum heb ik vernomen dat ook mensen uit het hulpverleningscircuit naar scanners luisteren. Met C 2000 is dat afgelopen. Ben benieuwd of dat hulpverleners voor thuis enz apparatuur krijgen om alleen te luisteren naar C2000  communicatie.

Ik zal de communicatie van hulpverleningsdiensten missen als c 2000 in Rijnmond is ingevoerd ,omdat ik eral jaren naar luister (och ben zeker niet de enige)

En een opmerking echt scannerluisteraars staan op grote afstand en zullen de hulpverleners niet in de weg lopen.




Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2003, 14:54:06
Hallo allemaal,

Na het lezen van de berichten op deze forum heb ik vernomen dat ook mensen uit het hulpverleningscircuit naar scanners luisteren. Met C 2000 is dat afgelopen. Ben benieuwd of dat hulpverleners voor thuis enz apparatuur krijgen om alleen te luisteren naar C2000  communicatie.

Nee. Ook nu heeft iedere hulpverlener die mee wil luisteren gewoon voor prive-doeleinden zelf een scannertje gekocht, net als niet-hulpverleners dat moeten doen als ze mee willen luisteren. Er wordt echt geen C2000-apparatuur aan hulpverleners verstrekt om thuis e.d. mee te kunnen luisteren..... Als de pieper gaat moet je op komen draven en verder niet......

Gr
Erik


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2003, 18:20:32
Het zal voor ons ook wennen zijn, je bent met C2000 niet meer op de hoogte van de uitrukken van collega's,
opzich jammer.

Omdat we een tekstpieper krijgen moet je aan de piep horen of het spoed of minder spoed is, heb ik begrepen.

Als snachts die pieper gaat, heb ik niet meteen mijn ogen open :o(doe meestal met mijn ogen nog dicht iets aan ;D), dus zal het vaak gebeuren dat je naar de kazerne gaat zonder te weten wat er aan de hand is.

Ik denk dat er toch wel weer wat op gevonden wordt door de echte scannerfreaks.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2003, 20:13:35
Het zal voor ons ook wennen zijn, je bent met C2000 niet meer op de hoogte van de uitrukken van collega's,
opzich jammer.

Omdat we een tekstpieper krijgen moet je aan de piep horen of het spoed of minder spoed is, heb ik begrepen.

Als snachts die pieper gaat, heb ik niet meteen mijn ogen open :o(doe meestal met mijn ogen nog dicht iets aan ;D), dus zal het vaak gebeuren dat je naar de kazerne gaat zonder te weten wat er aan de hand is.

Ik denk dat er toch wel weer wat op gevonden wordt door de echte scannerfreaks.
het zal ,snachts inderdaad wel wennen worden,was wel handig sta je je broek aan te trekken en gelijk luisteren wat er is ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2003, 00:56:10
Ik denk dat er toch wel weer wat op gevonden wordt door de echte scannerfreaks.

Voor ontvangst van de pieperberichten zijn er wel mogelijkheden, maar het meeluisteren van C2000 daar zal ik niet al teveel op rekenen...

Groeten, Peter.


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2003, 14:01:32
;D ;Dwacht maar af. Ik sta der helemaal niet van te kijken, dat er nu al bollebozen mee bezig zijn en tegen de tijd dat het een "gewoon goed" is, iets op de markt brengen waar je het wel mee kunt beluisteren. Want zolang er signalen DOOR de lucht gaan, kunnen ze opgevangen worden en ontsleutelt!!!!!!!!


En daar w88 we op..... ;D ;D


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2003, 18:57:10
Nou, wij gebruiken ook nog ''crypto'' versleuteling van mobilofoon verkeer in bepaalde gevallen, en dat is ook niet zomaar te ontrafelen. Dus dat zal met C2000 ook wel goedkomen!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2003, 01:15:23
wacht maar af. Ik sta der helemaal niet van te kijken, dat er nu al bollebozen mee bezig zijn en tegen de tijd dat het een "gewoon goed" is, iets op de markt brengen waar je het wel mee kunt beluisteren. Want zolang er signalen DOOR de lucht gaan, kunnen ze opgevangen worden en ontsleutelt!!!!!!!!
Ik kan je melden dat C2000 beter beveiligd is dan GSM en voor GSM is er ook nog geen scanner verkrijgbaar. Qua techniek heb ik erg dicht bij het vuur gezeten en heb weinig vertrouwen in een C2000-scanner. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er een wet is (of in de maak is) die de ontvangst cq het kraken van C2000 verbiedt.

En dan nog durven beweren dat het niet meer mee kunnen luisteren geen issue is  >:(

Groeten, Peter.


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2003, 15:57:53
Heb de politie in bepaalde gevalletjes wel eens "geholpen". Omdat ik het gehoord had op de radio....ook via de scanner naar de kazerne rijden (als je dienst heb!) voor een brandmelding door de politie aan hun centrale. Zodat je niet al te hard rijdt om er te komen, zodra je pieper gaat. Allemaal van die dingetjes die voor een brandweerpersoon wel lekker zijn om te beluisteren.! ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #9 Gepost op: 7 oktober 2003, 20:39:20
kortom we zullen het missen