Net pak en rangen

Auteur Topic: Net pak en rangen  (gelezen 19901 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #40 Gepost op: 28 oktober 2003, 13:38:48
Bij ons was het ook indoorcross en we hadden een oordopje in van de porto's, en dat houdt wel errug weinig geluid tegen...

Christian


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #41 Gepost op: 28 oktober 2003, 19:52:24
Daar zijn ze ook niet voor gemaakt, maar afhankelijk van het oordopje kun er wel een gehoorkap overheen opzetten.


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #42 Gepost op: 29 oktober 2003, 00:26:09
wat zeg i....... ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #43 Gepost op: 29 oktober 2003, 18:30:32
dat je blijkbaar een goede gehoorkap hebt  ;D


joost

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 29 oktober 2003, 19:26:33
Volgens mij dwalen we van het onderwerp af  ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #45 Gepost op: 30 oktober 2003, 00:53:23
Hoezo, ik heb het natuurlijk over een rode gehoorkap waar aan beide zijde het rode kruis embleem er op staat Dat is een uiterst fuctioneel onderdeel van het uniform. ::)


firemanr

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 30 oktober 2003, 04:32:11
Joost heeft volgens mij wel een beetje gelijk. Houdt het ff bij het onderwerp!
Het begint off-topic te geraken. :-\


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #47 Gepost op: 30 oktober 2003, 13:59:36
We zijn toch als we in dienst zijn toch geen arts of verpleegkundige ,maar rode kruizer.Er moet gewoon gelijkheid zijn en daarom hoeven er geen naam plaatsjes zijn of je arts of verpleegkundige ben.Anderen hoeven dit niet te weten als dit maar in de groep bekend is en ik heb echt niks tegen die naamplaatjes.En dit is toch mijn mening en niet van anderen Joffry.

We zijn (gelukkig) helemaal niet in dienst van het rode kruis (bespaar me!!). Als iedereen het uniform draagt is er voldoende gelijkheid en herkenbaarheid, bijzondere functies die herkenbaar moeten zijn voor andere disciplines/burgers etc. dien  ook herkebaar aangeduid te worden. Mij ontgaat een klein beetje de nodzaak van het aanduiden van allerlei coordinatoren ( coordinator magazijn/ verbindingen / catering etc etc etc) aangezien die in de directe hulpverlening niet voor het publiek zichtbaar in beeld komen.
Aparte kleding voor artsen en verpleegkundigen lijkt me niet raadzaam, aparte badge/ bordje echter wel. Bij het Rode Kruis Zandvoort zijn de coordinatoren herkenbaar aan een witte badge met functie en de 5 verpleegkundigen aan een gele badge met betreffende functie ( VPK / IC/CCU/Ambu-VPK )

Het kan dus wel, en goedkoop en herkenbaar! ;)

HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


joost

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 30 oktober 2003, 17:34:16
Maar ALS er zoiets in word gevoerd doe het dan wel landelijk.
Anders doet iedere afd. dat op zijn manier , de andere een badge een andere een plaatje enz enz. Dan heb je nog meer verwarring.

groetjes joost


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 30 oktober 2003, 22:47:24
Daar heeft joost gelijk in,Als voorbeeld veel andere afdelingen hebben een afwijkend pak.Het moet gewoon 1 soort armbandje zijn gemaakt door 1 bedrijf voor heel nederlands rode kruis.

Greets