GRIP 1 Zeer grote brand opslagloods - Haarlem 1-1-2008

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand opslagloods - Haarlem 1-1-2008  (gelezen 19476 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 1 januari 2008, 18:29:46
Ik heb het daar nog wel even met mijn aflossende HOvD over gehad... maar we wisten het antwoord niet. Het schijnt al een relatief oud pand te zijn, dus zou je een "normale" compartimentering verwachten. Maar helaas ken ik de feiten m.b.t. compartimentering niet.

groeten,
René de Caluwé


Is misschien wel interessant voor wat verder onderzoek (ook richting VROM..).  ;) :)


Rene112

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 1 januari 2008, 18:29:58


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 1 januari 2008, 18:45:37
Zo te zien heeft dit inderdaad goed staan fikken!!

Heb hier ook nog een aantal foto's gevonden waar duidelijk op zichtbaar is hoe erg het fikt: http://www.112haarlem.nl/laatste_nieuws/grote_opslagloods_in_waardepolder_volledig_uitgebrand.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #43 Gepost op: 1 januari 2008, 19:00:11
http://www.rtvnh.nl/nieuws/

ook met nieuwsvideo en ingezonden foto's


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #44 Gepost op: 1 januari 2008, 22:36:09
Ik wil er geen wedloop van maken......maar op www.brandweerhaarlem.nl staan foto's  voordat er maar 1 brandweerman was ingezet.
We hebben nu een selectie gemaakt maar we doen ons best om donderdagochtend alle 400 foto's online te zetten.

En om een verkeerde indruk te voorkomen, Leo Tilmans van de Rode Haan en ik (zei de gek) kunnen prima door 1 deur!
Leo was tegelijk met Heemskerk ter plaatse en heeft zeker ook verdienstelijk gefotografeert.
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 1 januari 2008, 22:38:17
Ik wil er geen wedloop van maken......maar op www.brandweerhaarlem.nl staan foto's  voordat er maar 1 brandweerman was ingezet.
We hebben nu een selectie gemaakt maar we doen ons best om donderdagochtend alle 400 foto's online te zetten.

En om een verkeerde indruk te voorkomen, Leo Tilmans van de Rode Haan en ik (zei de gek) kunnen prima door 1 deur!
Leo was tegelijk met Heemskerk ter plaatse en heeft zeker ook verdienstelijk gefotografeert.



 ;D toevallig ook geen foto van het eerste vlammetje?  ;D ;D ;D


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #46 Gepost op: 1 januari 2008, 22:44:31
;D dat vertel ik jou wel per PM  ;D

maar even zonder gekheid....ik zat op de kazerne Zijlweg en was met eigen vervoer (en eigen chauffeur....wat een luxe :D) en ik doe dit "werk" nu 8 jaar voor de Haarlemse brandweer maar dit was toch 1 van de weinige keren dat ik dacht " ....ok ..... ok ...ok..."

Bijgevoegd een foto van de voorkant van het pand, toen zaten de garagedeuren er nog in. Toen deze waren weggebrand was er een enorme aanzuiging van zuurstof. Het leek wel een mega-stofzuiger die er in Waarderpolder stond!

Ach, weer veel gezien en geleerd afgelopen nacht, ochtend en middag  ;)

[verwijderd door de beheerder]
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Evelien89

  • Freelance journalist/communicatiemedewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #47 Gepost op: 1 januari 2008, 22:48:13
Op http://picasaweb.google.com/fotografie.evelien staan ook nog een 'aantal' foto's genomen vanaf de Spaarndamseweg vannacht. ;)  (Had toch niks beters te doen..hooguit slapen ;D)




Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #49 Gepost op: 2 januari 2008, 11:08:39
Op http://picasaweb.google.com/fotografie.evelien staan ook nog een 'aantal' foto's genomen vanaf de Spaarndamseweg vannacht. ;)  (Had toch niks beters te doen..hooguit slapen ;D)

Evelien,

bedankt, bij deze het bewijs dat ik ter plaatse ben geweest


Ik ben geen brandweer deskundige, ondanks wat er op de auto staat, maar toen er gaten in de deuren kwamen zag ik de kleur van de vlammen veranderen van oranje/ rood naar geel en wit. Ik vond dat een fantastisch schouwspel. Maar zoals ik al zeg, ik weet niks van vlammen, behalve dat ze zuurstof, brandstof en temperatuur nodig moeten hebben. Ik heb lekker warm in gezeten.

RR (ik had liever wel geslapen)
Elke hulpverlening start met communicatie.