Brandweerman aangereden bij grote brand - Kerkwerve (Zeeland) 2-2-2008

Auteur Topic: Brandweerman aangereden bij grote brand - Kerkwerve (Zeeland) 2-2-2008  (gelezen 16359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Vanmiddag voor de website 112schouwen-duiveland.nl naar een grote brand in Kerkwerve geweest. Er stond een boerenschuur in lichter laaie.

Een brandweerman stond auto's weg te dirigeren toen er vanaf de weg een Mercedes met aanhangwagen de weg in wilde draaien waar de schuur in stond. Brandweerman staat voor de auto en geeft de auto een stopteken, meneer negeert het en rijdt de brandweerman volaan aan!! Deze is met rug- en nekklachten met spoed naar het ziekenhuis vervoerd.. toch raar om mee te maken!

Meneer is wel direct aangehouden en meegenomen, rijbewijs afgepakt en auto in beslag genomen...




smartie92

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2008, 22:53:33
Tja, er leven rare mensen op deze wereld... Waarom stopte die niet, dat is de vraag ::)


ACKevin

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2008, 23:14:42
Vanmiddag voor de website 112schouwen-duiveland.nl naar een grote brand in Kerkwerve geweest. Er stond een boerenschuur in lichter laaie.

Een brandweerman stond auto's weg te dirigeren toen er vanaf de weg een Mercedes met aanhangwagen de weg in wilde draaien waar de schuur in stond. Brandweerman staat voor de auto en geeft de auto een stopteken, meneer negeert het en rijdt de brandweerman volaan aan!! Deze is met rug- en nekklachten met spoed naar het ziekenhuis vervoerd.. toch raar om mee te maken!

Meneer is wel direct aangehouden en meegenomen, rijbewijs afgepakt en auto in beslag genomen...

"02-02-2008     Branweerman weer thuis"

spelfoutje ;)

Hoe hard is 'volaan aangereden' ? Ben benieuwd waarom er niet gestopt werd..
weet iemand trouwens van welke post de betreffende brandweerman was? Enkele cursisten bij mij in de cursus zijn van de post Zierikzee en af en toe mogen ze mee met de uitruk.. kan me voorstellen dat zo'n aspirant dan op straat werd gezegd onder het mom van 'ga maar wat autootjes tegen houden' o.i.d..
kan nergens vinden waar de brandweerman vandaan komt..


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2008, 00:32:20
"02-02-2008     Branweerman weer thuis"

spelfoutje ;)

Hoe hard is 'volaan aangereden' ? Ben benieuwd waarom er niet gestopt werd..
weet iemand trouwens van welke post de betreffende brandweerman was? Enkele cursisten bij mij in de cursus zijn van de post Zierikzee en af en toe mogen ze mee met de uitruk.. kan me voorstellen dat zo'n aspirant dan op straat werd gezegd onder het mom van 'ga maar wat autootjes tegen houden' o.i.d..
kan nergens vinden waar de brandweerman vandaan komt..

Persoonlijke gegevens hoeven ook niet op internet gezet te worden.

Misschien kan je het vragen zodra je weer je collega's van de cursus spreekt...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2008, 10:46:14
wij hebben ook regelmatig dat we het verkeer staan te regelen bij wegdek reiniging o.i.d. je moet wel weten waar je mee bezig bent. en altijd zorgen dat je het met 2en doen die er ook sirieus mee bezig zijn. want bestuurders van auto's zijn tegenwoordig veel drukker met andere dingen dan auto rijden. laatst was ik ook bezig met verkeer regelen en toen ging het verkeer van 2 naar 1 baans(na een rotonde) maar was een persoon die dit niet begreep en ongeveer op mijn tenen stopte. en toen werd die ook nog kwaad op mij. dus toen heb ik hem even vertelt waar die mee bezig was en hebben de collega's van de politie deze persoon ook nog even duidelijk toegesproken en een waarschuwing geven. maar dan wordt je wel scherp van.

nu las ik dat de man die de brandweerman had aangereden de zoon was van de eigenaar van de schuur waar barnd is. het is natuurlijk niet goed wat er gebeurd is natuurlijk, maar er komen een hoop emoties vrij en daar moet je ook een beetje aan denken.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2008, 11:50:31
wij hebben ook regelmatig dat we het verkeer staan te regelen.....

Daar hebben we toch politie voor?? Oppassen wat je doet, als er een aanrijding plaatsvind heb jij het gedaan omdat jij het verkeer stond te regelen.

Enne beterschap voor de gewonde collega natuurlijk


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2008, 16:11:52
Daar hebben we toch politie voor?? Oppassen wat je doet, als er een aanrijding plaatsvind heb jij het gedaan omdat jij het verkeer stond te regelen.

Enne beterschap voor de gewonde collega natuurlijk
hebben we de politie voor?inderdaad in de stedelijke gebieden zijn er zo enkele noodhulpwagens ter assistentie.echter in de landelijke gebieden van zuid nederland moet 1 noodhulpwagen volstaan voor gigantische gebieden,eventuele assistentie moet over nog grotere afstanden komen.voor kleinere incidenten komt men vaak al niet eens meer ter plaatse.dus dat de brandweer het verkeer regeld dat komt wel vaker voor.


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2008, 20:33:53
dus dat de brandweer het verkeer regeld dat komt wel vaker voor.

Hoe is dat eigenlijk wetteljik geregeld tegenwoordig ?

Volgens mij moeten automobilisten de signalen van die verkeersregels opvolgen aangezien die daar een "opleiding" voor gehad hebben en daardoor een wettelijke status gekregen hebben, maar hoe zit 't eigenlijk met brandweer mensen, wat als die het verkeer gaan regelen en er gaat iets mis, wat ligt de verantwoordelijkheid dan ?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2008, 23:18:56
Hoe is dat eigenlijk wetteljik geregeld tegenwoordig ?

Volgens mij moeten automobilisten de signalen van die verkeersregels opvolgen aangezien die daar een "opleiding" voor gehad hebben en daardoor een wettelijke status gekregen hebben, maar hoe zit 't eigenlijk met brandweer mensen, wat als die het verkeer gaan regelen en er gaat iets mis, wat ligt de verantwoordelijkheid dan ?

zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21413.10.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2008, 17:24:31
Heb via de brandweer vernomen dat de man voordat hij het stopteken van de brandweerman negeerde al stoptekens van de politie op kruisingen had geweigerd!

Meneer komt waarschijnlijk gewoon weer op straat te wandelen omdat hij de zoon des huizes was en er veel emotie in het spel zou zijn geweest.
 
Zo waren gisteren de berichten dat hij met de schrik was vrijgekomen, zo bleek vandaag dat het nog lang gaat duren voordat de man herstelt. Wat er precies met hem aan de hand is kan ik niet vertellen.

Al met al een trieste zaak!