Leerdoelen Stage ambulance

Auteur Topic: Leerdoelen Stage ambulance  (gelezen 18108 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Freeze

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Gepost op: 17 februari 2008, 22:03:42
Hallo,

Ik begin morgen met mijn snuffelstage op de ambulance. Mijn motivatie hiervoor is, omdat ik nog niet goed weet wat ik na de HBO-v wil gaan doen. Ambulancewerk lijkt mij erg leuk, alleen wil ik graag echt weten wat ambulancewerk inhoudt om zo weloverwogen een keuze te kunnen maken.

Nou is zo'n stage zeker niet vrijblijvend. Er werd mij gevraagd leerdoelen op te stellen, nou ben ik al een aardig eindje gekomen:

- Wetgeving omtrendt voorbehouden handelingen
- Hoe diagnose en behandeling wordt bepaald en welke rol LPA daarin speelt, wat is het LPA?
- Wat heb ik na de HBO-v allemaal nodig om ambulancevpk te worden
- Beroepsprofiel van ambulancevpk maken.
- Welke werkzaamheden heeft een ambu- VPK tijdens een dag, Welke rol speelt de verpleegkundige vooral in het ambu- team.
- Wat is de rol van een ambulanceteam in het hele proces van belletje tot ontslag van patiënt.

Heeft iemand van jullie nog een leuk leerdoel voor mij?


Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2008, 15:55:08
- Rol van ambulanceteam in GHOR-verband (bij rampen grote onegvallen, epidemieen evacuaties etc etc)
- De autonomie van de ambulance vpk.
- ambuteam voorpost van de huisartsenzorg?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2008, 21:30:12
en vraagje effe

zit je nu nog op het voorgezet onderwijs
en hoelang loop je er stage want ik moet ook en stageplaats zoeken en ik ben erg geintreseerd in de ambu wil der ook later op gaan werken of iets in de zorg gaan doen

en hoe ben je er terecht gekomen

alvast bedankt  :)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


paul_hartog

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2008, 21:39:41
Als je nog op het voortgezet onderwijs zit bieden ze je echt geen stage aan hoor.
Dit omdat je 15,16 of 17 jaar bent als je daar op zit en je dan nog niet op een leeftijd zit waarbij je al stage kan lopen bij een hulpdienst.
Je moet toch al wel levenservaring hebben, en ook ergens tegenkunnen.
Blijkbaar onderschatten sommige mensen wat het werken op een ambulance inhoud, anders kan je zelf ook wel nagaan dat je als jongere nog niet klaar bent voor een stage bij een ambulancedienst


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2008, 22:03:31
ja ok daar heb je wel gelijk in
maar ik versta dan onder snuffelstage je eerste stage ;)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


paul_hartog

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2008, 22:14:56
nou een snuffelstage is gewoon ergens gaan ''snuffelen'' waar je nog niet bekend mee ben


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2008, 22:31:27
En hoe zou dat liggen bij iemand (zo goed als 18) die de vp-opleiding doet... :-\
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2008, 07:36:30
En hoe zou dat liggen bij iemand (zo goed als 18) die de vp-opleiding doet... :-\

Toen ik de hbo-v deed (en al 'n tijdje in 't wereldje werkte) heb ik verschillende klasgenoten (in 't 2e en 3e jaar, gemiddeld 22/23 jaar) die ook wel mee wilde en vroegen of ik dat kon regelen maar dat bleek toch allemaal niet zo maar te gaan dus als 17 jarige zou ik je kansen niet te hoog inschatten...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2008, 07:55:24
Probeer bij de SIGMA te komen, dat maakt t wat makkelijker.
Arts  www.alphalog.nl


Karim

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2008, 08:08:54
Probeer bij de SIGMA te komen, dat maakt t wat makkelijker.

Om nou dat hele sigma traject te gaan volgen voor dat ene dagje stage per jaar wat bij sommige regio's al zo'n gedoe is om te regelen gaat misschien wat ver niet....  ::)