Brandslanghaspels, legionella, gebruik etc...

Auteur Topic: Brandslanghaspels, legionella, gebruik etc...  (gelezen 2662 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Gepost op: 28 februari 2008, 12:23:10
Hallo Mensen,

Gewoon uit pure interesse deze vraag. Op mijn werk kwam ik vandaag de volgende situatie tegen: een brandslanghaspel met daar net onder (10cm) een aftakking van de waterleiding voor de koffieautomaat... Is dit toegestaan? Ivm legionella enzo, kan me aan de ene kant voorstellen dat het een onderdeel is van de haspel maar aan de andere kant ook dat het gewoon gezien wordt als een stuk van de waterleiding omdat de slanghaspel pas daarboven wordt afgetakt. Iemand een idee waar dit onder valt??

Groet,

André




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2008, 21:45:05
Hallo Mensen,

Gewoon uit pure interesse deze vraag. Op mijn werk kwam ik vandaag de volgende situatie tegen: een brandslanghaspel met daar net onder (10cm) een aftakking van de waterleiding voor de koffieautomaat... Is dit toegestaan? Ivm legionella enzo, kan me aan de ene kant voorstellen dat het een onderdeel is van de haspel maar aan de andere kant ook dat het gewoon gezien wordt als een stuk van de waterleiding omdat de slanghaspel pas daarboven wordt afgetakt. Iemand een idee waar dit onder valt??

Groet,

André
Ik neem aan dat de aftakking voor de afsluiter van de brandslanghaspel zit,en niet tussen de afsluiter en de brandslanghaspel.Als hij nog voor de afsluiter zit,mag het wel,aangezien het een normale waterleiding betreft.Zit de aftakking tussen de afsluiter en de brandslang,dan mag het niet.Legionella zal erg meevallen,aangezien dat voorkomt tussen een watertemperatuur van 25gr en 60gr.Boven de 60gr heeft de bacterie geen kans,en ik neem aan dat ook jij van een lekker warm bakkie koffie houdt  8) ;D