nieuwe ambulances voor Brandweer Lommel, Bree en Heusden-Zolder

Auteur Topic: nieuwe ambulances voor Brandweer Lommel, Bree en Heusden-Zolder  (gelezen 5211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Ambulances Brandweer Lommel, Heusden-Zolder en Bree werden vandaag ooficieel overgedragen aan de desbetreffende diensten.

Hierbij enkele foto's van de overhandiging en dan enkele foto's van de wagen van Lommel.



















ffemt19


Go home we got it !!!  We finish what others can't


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2008, 18:39:18
Erg mooie wagens, maar kun je nou alleen van buitenaf bij de spoedtassen, monitor, etc. of ook door die deurtjes aan de binnenkant?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2008, 19:49:50
Al het materiaal in de voorste kast aan de passagierskant (koffers, monitor  draagbare aspiratie) is zowel van buiten langs de deur als langs binnen kasten, nereikbaar.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2008, 19:52:22
Mooie auto`s, en toch diversiteit erin (kwa stickering), erg mooi ! Zitten op die wagens zo`n amerikaanse hoorn?

mvg roy


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2008, 21:11:08
De sirene's die erop zitten zijn, een CODE 3 met 3 tonen (wail, yelp en hyper yelp) en een martin hoorn.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2008, 22:33:09
De sirene's die erop zitten zijn, een CODE 3 met 3 tonen (wail, yelp en hyper yelp) en een martin hoorn.

Oftewel, die is goed te horen in het verkeer, kan nederland een voorbeeld aan nemen (naar mijn mening ::) :) )


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2008, 23:46:05
Erg mooie wagens, maar kun je nou alleen van buitenaf bij de spoedtassen, monitor, etc. of ook door die deurtjes aan de binnenkant?

Wat de bestickering betreft, we kozen ervoor om de achterdeuren te laten bekleven met rood/gele visgraad en dit om op deze manier het voertuig langs de achterzijde duidelijk te kunnen zien zelfs wanneer de achterwaarste signalisatie afstaat (om welke reden dan ook). Er zijn momenteel slechts 2 diensten die dit op hun ambulance voorzien hebben, nml, brandweer Zaventem en Brandweer Lommel.

Brandweer Zaventem trekt dit zelfs door naar de brandweer voertuigen waar de achterzijde op dezelfde manier uitgevoerd wordt.
In Frankrijk is dit ook de regel dat voertuigen van hulpdiensten aan de achterzijde rood/gele visgraad hebben ipv de rood/witte.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2008, 09:46:10
Vraagje voor een Nederlandse leek wat betreft Belgische hulpverlening.
Maar werkt het niet een enorm verwarrend voor een buitenstaander dat er BRANDWEER op een Ambulance staat.
Ik denk dat de Ambu dienst bij de brandweer is ondergebracht anders kan ik het niet verklaren, maar vind het wel vreemd.
Mooie auto's overigens wees er maar blij mee!
ACH & HBT


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2008, 10:03:48
Vraagje voor een Nederlandse leek wat betreft Belgische hulpverlening.
Maar werkt het niet een enorm verwarrend voor een buitenstaander dat er BRANDWEER op een Ambulance staat.
Ik denk dat de Ambu dienst bij de brandweer is ondergebracht anders kan ik het niet verklaren, maar vind het wel vreemd.
Mooie auto's overigens wees er maar blij mee!

dat is in duitsland toch precies het zelfde?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2008, 10:51:26
Vraagje voor een Nederlandse leek wat betreft Belgische hulpverlening.
Maar werkt het niet een enorm verwarrend voor een buitenstaander dat er BRANDWEER op een Ambulance staat.
Ik denk dat de Ambu dienst bij de brandweer is ondergebracht anders kan ik het niet verklaren, maar vind het wel vreemd.
Mooie auto's overigens wees er maar blij mee!

Wij hebben er idd voor gekozen om boven de "Star of Live" BRANDWEER te laten kleven, waarom? Gewoon omdat deze wagen eigendom is van een brandweerdienst.
Op onze andere wagen hangt een sticker van FOD Volksgezondheid (Ministerie heeft deze wagen gekocht en in bruikleen gegeven). En het is toch over duidelijk dat dit een ambulance is. En wat maakt het nu uit. Mijn persoonlijk mening, een rode ambulance was zeker ook niet mis geweest. Maar het geel valt natuurlijk wel iets beter op.
Go home we got it !!!  We finish what others can't