Brandweer Meijel staakt - Meijel 21-3-2008

Auteur Topic: Brandweer Meijel staakt - Meijel 21-3-2008  (gelezen 3394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 21 maart 2008, 12:48:31
Kan je dit maken?  ???

vr 21 mrt 2008, 11:34
Brandweer Meijel staakt

MEIJEL -  De brandweer in Meijel (Limburg) weigert uit te rukken bij branden. De achttien vrijwillige brandweerlieden hebben het werk donderdagavond neergelegd en zich buiten dienst gemeld, liet een woordvoerder van de brandweer vrijdag weten.

Aanleiding is het ontslag van de voormalige lokale brandweercommandant, omdat die weigerde zich medisch te laten keuren. Daarop gooiden de spuitgasten het bijltje erbij neer. Ze leverden hun semafoons in en meldden hun voertuigen buiten dienst. Bij branden in Meijel moeten nu korpsen uit naburige dorpen uitrukken.




JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 12:52:16
Ik vind van niet.... er kunnen mensenlevens op het spel staan... dan kan je dit niet maken!  :-\ toch?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2008, 12:56:30
Ik vind van wel, staken is nog steeds, gelukkig, het goedrecht van ieder werkend of schoolgaand persoon. Ik persoonlijk zou wel eerst overleg plegen met de hogere hand, maar als dat op niks uitloopt, zou ik het ook zo doen.

Sam


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2008, 13:10:33
Waarom wil de lokale brandweercommandant zichzelf niet laten keuren? ???

De keuring is toch een heel normaal iets?


Pieter Lodder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2008, 13:13:53
Het bericht waarmee dit topic gestart is, komt uit de Telegraaf: nu niet neerlands meest betrouwbare krant...
Ik ben benieuwd wat er nu allemaal echt aan de hand is. Wellicht dat iemand uit de buurt of van Meijel zelf een tip van de sluier op kan lichten...
Alles wat ik schrijf, is op persoonlijke titel. Mijn mening is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan de mening van mijn werkgever. Ook kunnen mijn berich


Daanaan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2008, 13:17:06
Als ik het bericht lees, dan vind ik de staking onterecht. Je kunt je punt ook op een andere manier duidelijk maken. Het leven van de burgers kunnen op het spel staan, dus je moet gewoon inzetbaar zijn.

Maar gezien het feit dat dit bericht uit De Telegraaf komt, ben ik niet 100% overtuigd of dit bericht helemaal waar is of niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2008, 13:30:42
Ik vind van wel, staken is nog steeds, gelukkig, het goedrecht van ieder werkend of schoolgaand persoon. Ik persoonlijk zou wel eerst overleg plegen met de hogere hand, maar als dat op niks uitloopt, zou ik het ook zo doen.

Sam

Er zijn beroepsgroepen die geen stakingsrecht hebben, zij mogen wel actievoeren (zoals bijvoorbeeld de politie).

Ik vind de bovenstaande  staking totaal belachelijk maar goed ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2008, 15:23:10
Het staat ook op de site van de brandweer Meijel.
http://www.brandweermeijel.nl/cms/

voorafgaande aan de beslissing
20:57:44 20-03-08 23 I BRAN opkomen kazerne geen spoed  
803202057441001695      1001695 BRW Meijel ( Korpsalarm )


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2008, 15:38:01
ze zijn niet het eerste korps dat staakt of zelfs voltallig opstapt.


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2008, 00:22:56
De limburger (Gepubliceerd op: 21.03.08 21:50 ):

Brandweer Meijel blijft ook na spoedoverleg op non-actief


Meijel De Meijelse brandweer blijft ook na een spoedoverleg vrijdagavond met gemeente en politie op non-actief. Na het paasweekend wordt het overleg hervat.

Commandant Jan Goutier van Helden, waar het Meijelse korps onder valt, heeft vrijdagavond een dringend beroep gedaan op de leden hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ten opzichte van de gemeenschap weer op te pakken en hun besluit te heroverwegen. De brandweerlieden leverden donderdagavond hun piepers in. Op de brandweersite wordt gemeld dat de reden voor de actie het langdurig conflict van ex-wethouder Geert Verstappen met de gemeente is. Verstappen werd vorige week als lid van de brandweer ontslagen. Volgens een persbericht dat de gemeente vrijdagavond verstuurde is de directe reden voor de brandweeractie "een incident van justitiële aard dat zich woensdag heeft voorgedaan." Toen vond er een huiszoeking plaats in de woning van de broer van Geert Verstappen, Joop Verstappen die tevens postcommandant van de Meijelse brandweer is. Zijn echtgenote blijkt degene die de burgemeester op de website van het plaatselijk weekblad heeft beschuldigd van oplichterij en corruptie. Naar aanleiding van deze anonieme reacties heeft de burgemeester een klacht over smaak ingediend bij de politie.