Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)

Auteur Topic: Luchtvaartincidenten / Vliegtuig Ongeval Scenarios (VOS, VOR, GAE, etc.)  (gelezen 584930 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Wat kan een reden zijn om kerosine te lozen?

Ik ben al niet blij dat er op dit tijdstip 2x een 747-400 over komt vliegen, en dan dumpt 'ie zo te ruiken nog kerosine ook! Ik zie geen vos, wel een spoor achter de vleugels.
Vluchtgegevens uit casper: B744 UAE9843 Emirates Dubai (op de staart staat TNT) Hamburg --> Schiphol. Veel brandstof neem je niet mee op dat kippestukkie toch?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
08:38:55 08-01-10GROUP-1PRIO 1 UGS B HALIM P.K. STRAAT SCHIPHOL LUCHTVAART INCIDENT SCHIPHOL (VOS: 1) [ 597 ]
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10106520BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid)
VOS 10106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
VOS 10108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Verder leeg toestel na een testvlucht na onderhoud bij landing het taxi-en van de baan gegleden, volgens NOS nieuws net.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Wat kan een reden zijn om kerosine te lozen?

Ik ben al niet blij dat er op dit tijdstip 2x een 747-400 over komt vliegen, en dan dumpt 'ie zo te ruiken nog kerosine ook! Ik zie geen vos, wel een spoor achter de vleugels.
Vluchtgegevens uit casper: B744 UAE9843 Emirates Dubai (op de staart staat TNT) Hamburg --> Schiphol. Veel brandstof neem je niet mee op dat kippestukkie toch?

waar woon je? op de noordzee of op het ijsselmeer/markermeer?

Op het moment van landing zijn er nog twee anderen erbij geweest, er zat een NCA Full freigther voor en gelijktijdig een MD 11 van Lufthansa boven (32.000 ft), even voor de landing is er ook een B757-200 van DHL overheen gegaan op 37.000 ft
Dit alles bij elkaar zal je wakker gemaakt hebben en zal ook de stankoverlast gebracht hebben.  :D


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Verder leeg toestel na een testvlucht na onderhoud bij landing het taxi-en van de baan gegleden, volgens NOS nieuws net.

Citaat
Testvliegtuig van de baan gegleden op Schiphol
Update: vrijdag 8 jan 2010, 09:33

Een leeg vliegtuig van Martinair is vanochtend tijdens een proefrit op Schiphol-Oost door gladheid van de baan gegleden.

Het toestel kwam met drie banden in het gras te staan. Het vliegtuig zou geen vlucht gaan maken.

Proef
Het vliegtuig stond voor onderhoud op Schiphol-Oost en was daar aan het proefdraaien. Schiphol benadrukt dat het incident "absoluut geen consequenties" heeft voor het vliegverkeer.

De start- en landingsbanen worden goed schoongehouden en zijn niet glad.

Het was een testrit.

Als ik de foto op www.nu.nl zie staan. staat bij bij de proefdraaiplaats.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
En bij deze het beeld:


Foto: A. de Kock ©


Foto: A. de Kock ©


Foto: J. Koper ©


Foto: J. Koper ©

www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Gast

  • Gast
Wat kan een reden zijn om kerosine te lozen?
Een noodgeval en daardoor te zwaar om een landing te mogen maken, nooit anders

Citaat
Ik ben al niet blij dat er op dit tijdstip 2x een 747-400 over komt vliegen, en dan dumpt 'ie zo te ruiken nog kerosine ook! Ik zie geen vos, wel een spoor achter de vleugels.
Vluchtgegevens uit casper: B744 UAE9843 Emirates Dubai (op de staart staat TNT) Hamburg --> Schiphol. Veel brandstof neem je niet mee op dat kippestukkie toch?

Ik denk dat je je plaatselijke benzinestation geroken hebt. Boven land wordt per definitie NIET gedumpt, alleen boven zee, en dan nog boven Flightlevel 100 minimaal.


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Ben ik het niet mee eens moet je hier in kudelstaart maar eens ruiken als de wind uit de noord hoek komt en ze boven de westeinder kerosine dumpen dan verga je hier van de kerosine dampen. zijn vaak de boeings 747 of de 300 airbussen zitten midden in de aanvliegroute van zo wel de kaag als de polder en de aalsmeer baan


Gast

  • Gast
Ben ik het niet mee eens moet je hier in kudelstaart maar eens ruiken als de wind uit de noord hoek komt en ze boven de westeinder kerosine dumpen dan verga je hier van de kerosine dampen. zijn vaak de boeings 747 of de 300 airbussen zitten midden in de aanvliegroute van zo wel de kaag als de polder en de aalsmeer baan

Dat mag je dan niet met me eens zijn maar er wordt per definitie geen kerosine gedumpt tenzij het een noodgeval is en dan nog alleen boven Noordzee.
Als jij in Kudelstaart al kerosine ruikt dan kan dat alleen de gassen vanaf Schiphol zelf zijn die naar je toe geblazen worden. Er wordt geen kerosine gedumpt boven land, zo simpel is het. In de aanvliegroute wordt al helemaal niet gedumpt.


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Ben ik het niet mee eens moet je hier in kudelstaart maar eens ruiken als de wind uit de noord hoek komt en ze boven de westeinder kerosine dumpen dan verga je hier van de kerosine dampen. zijn vaak de boeings 747 of de 300 airbussen zitten midden in de aanvliegroute van zo wel de kaag als de polder en de aalsmeer baan

Kudelstaart is ook ZO dicht bij de landingsbaan dat als ze daar nog aan het dumpen zijn dan zijn ze veel te laag en veel te laat