Wat doe jij als je niet gehoord wordt?

Auteur Topic: Wat doe jij als je niet gehoord wordt?  (gelezen 7484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Gepost op: 2 april 2008, 13:15:27
Stel, je rijdt met spoed, en er blijft iemand voor je hangen die je niet hoort? Ik zie namelijk vaak dat mensen heel hard de muziek aan hebben staan terwijl ze aan het rijden zijn. Hoe reageer jij?




vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #1 Gepost op: 2 april 2008, 13:42:17
Enigszins gefrustreerd erachter blijven hangen. Je kan weinig anders, op de HAP waar ik werkte hadden we geen wigwag op de auto dus daar gaf ik dan nog signalen met groot licht.

Verder gewoon afwachten totdat ze je wel gezien hebben...  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 2 april 2008, 18:40:24
Inderdaad, zoveel mogelijk aandacht proberen te trekken door middel van groot licht signalen en geluidssignalen, het vooral veilig houden en genoeg afstand houden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #3 Gepost op: 3 april 2008, 21:46:52
uitstappen en bestuurder achter het stuur weg trekken?

nee, serieus. Ik ben geen ambu/brw/hap chauffeur ofzo maar ik zou zeggen er achter blijfen en met je ogs (bv de versneller) en bv met je grootlicht. Misschien iets naar rechts zodat je flitsers aan de voorkant in de zijspiegel is te zien. Misschien claxoneren? (weet niet of dat mag en denk niet dat dat heel veel uit haalt als de muziek te hard staat)

groetjes,

bernhard
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2008, 01:04:25
Bij ons is op de meeste brandweervoertuigen de claxon geblokkeerd tijdens het voeren van signalen. Ik weet niet of meer voertuigen dit hebben, maar claxonneren wordt dan wel lastig.

gr.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2008, 13:17:13
Soms wordt d.m.v. de claxon de versneller geactiveerd of wordt (als alleen de lampen aan staan) de sirene voor korte tijd geactiveerd.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Laura

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2008, 00:44:16
En dan te bedenken dat een blik in de achteruitkijk spiegel al voldoende is om opgemerkt te worden ::)

Maar goed je kunt niet veel meer doen dan hopen dat hij je snel opmerkt.


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2008, 20:16:28
Rustig blijven, afstand nemen voor als ie je wel ziet en van schrik heel hard remt, bewegen van links naar rechts (in de spiegels rijden) versneller, claxon (kan bij ons wel op bepaalde voertuigen).

Niet doen: kleven/plakken, boos worden, schelden, middelvinger enz.


firefly112

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2008, 01:41:23
misschien een idee op het in de media te gooien
het is weer even geleden dat ik zoiets voorbij heb zien komen

en idd harde muziek en stugge links rijders..
nja ik heb er wel een mening over

Firefly

ps:
heb ook wel eens de muziek een stukkie harder..
maar ik blijf spiegelen! ^-^


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2008, 02:11:48
heb ook wel eens de muziek een stukkie harder..
maar ik blijf spiegelen! ^-^
Kijk, dan vind ik harde muziek nog niet eens zo erg. (zo lang het maar een goede smaak is :-P) Maar sommige mensen verdommen het gewoon om te spiegelen en komen als het mis gaat met het smoesje "Hij dook ineens achter mij op..." of "Ik hoorde hem niet." Dan heb ik echt de neiging om iets te zeggen als "daar is iets op gevonden.... spiegels en een volumeregelaar." Maar ja. Daar ben ik vast te netjes voor opgevoed :-P
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie