Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 712775 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1600 Gepost op: 6 augustus 2012, 20:16:52
Kwam deze foto nog tegen op het internet:



Amsterdamse agent zit slapend te flitsen


Een agent van het Amsterdamse politiekorps is al slapend tijdens zijn werk gesnapt door een voorbijganger. De agent was bezig met een -blijkbaar slaapverwekkende- snelheidscontrole.

De politie Amsterdam Amstelland bevestigt dat er vanmorgen om 10:30 uur een snelheidscontrole was op de Kennedylaan in Amsterdam. Ze bekijken de foto's en nemen contact op met de chef van de agent om te kijken of er stappen genomen worden.

'Hij had niets in de gaten'
De maker van de foto's reed voorbij de agent, zag hem slapen en dacht: "Die zet ik op de foto." Hij draaide om en kon tot zijn eigen verbazing vlakbij komen. "Ik kon hem aanraken als ik had gewild. Hij had niets in de gaten."

Slapend tegenover politiebureau
Ironisch genoeg zat de agent tijdens een controle schuin tegenover het politiebureau aan de President Kennedylaan in Amsterdam.

bron + meer foto's:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/08_augustus/06/opmerkelijk/amsterdamse-agent-zit-slapend-te-flitsen.xml


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #1601 Gepost op: 6 augustus 2012, 20:25:35
Tja, ik kan me er wat van voorstellen, Als je dat al een aardig tijdje doet lijkt het mij toch ook erg vervelend worden... Overigens weet ik niet wat deze mensen allemaal doen tijdens een controle?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1602 Gepost op: 6 augustus 2012, 20:33:45
Agent verdachte na wissen filmpje

DEN BOSCH -  De Brabantse politie begint een strafrechtelijk onderzoek naar de agent die een filmpje van de vermeende gewelddadige arrestatie van dj Flexican in Eindhoven van de mobiele telefoon van een vrouw wiste. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft daartoe de opdracht gegeven, meldde een woordvoerster maandag.

De agent wordt verdacht van het kwijtmaken van bewijs. Het onderzoek moet ook uitwijzen of hij de vrouw heeft mishandeld, zoals zij zegt.
Het strafrechtelijk onderzoek richt zich vooralsnog alleen op de politiemedewerker die heeft toegegeven dat hij de beelden onder druk van de omstandigheden van de telefoon heeft verwijderd. Het Openbaar Ministerie kan nog niks zeggen over een onderzoek naar de andere politiemensen die bij de aanhouding van de dj betrokken waren.
Omwille van de onafhankelijkheid verricht het politiekorps Brabant-Noord het onderzoek naar de agent van het korps Brabant Zuid-Oost. De rijksrecherche is niet ingeschakeld omdat de feiten niet ernstig genoeg zijn, aldus het OM.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12701572/__Wis-agent_nu_verdachte__.html


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1603 Gepost op: 6 augustus 2012, 20:40:06
Tja, ik kan me er wat van voorstellen, Als je dat al een aardig tijdje doet lijkt het mij toch ook erg vervelend worden... Overigens weet ik niet wat deze mensen allemaal doen tijdens een controle?

Dacht dat de belangrijkste taak het bewaken van de apparatuur was. Maar goed, de agenten hier op het forum weten het vast helemaal.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1604 Gepost op: 7 augustus 2012, 10:48:10
In coma geslagen Hagenaar blijkt agent


AMSTERDAM -  Een 41-jarige Hagenaar die afgelopen weekeind in coma werd geslagen, blijkt een politieman te zijn.


Het slachtoffer kreeg in zijn vrije tijd ruzie toen hij een frietje ging halen bij een snackbar aan de Loosduinsekade in Den Haag. De ruzie zou zijn ontstaan na een 'dolletje'. De 28-jarige verdachte is aangehouden. Hij was er vandoor gegaan, maar had zijn auto laten staan voor de snackbar.

Volgens de politie is de arts ,,gematigd positief'' over de toestand van de agent.

via : telegraaf.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1605 Gepost op: 10 augustus 2012, 09:47:58
:-X
Politie: rustig toekijken bij overval

ROTTERDAM -  Wie thuis wordt overvallen, kan maar beter vluchten óf rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Slachtoffers van woningovervallen die zich verzetten, lopen namelijk grotere kans om gewond te raken. Dat adviseert de politie na onderzoek naar honderd woningovervallen.

In bijna de helft van de woningovervallen raken de bewoners gewond. Meestal komt dat doordat ze zichzelf verzetten, zegt overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie. "Een overval komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op."
"Door het verzet van bewoners kan het heel snel escaleren", waarschuwt Van der Stap in het AD. Volgens hem kunnen bewoners hun woning beter ontvluchten, of helemaal niets doen.
Vorig jaar werden achthonderd woningen overvallen. In een op de vijf gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12726591/___Rustig_kijken_bij_overval___.html


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1606 Gepost op: 10 augustus 2012, 12:56:58
:-X
Politie: rustig toekijken bij overval

ROTTERDAM -  Wie thuis wordt overvallen, kan maar beter vluchten óf rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt. Slachtoffers van woningovervallen die zich verzetten, lopen namelijk grotere kans om gewond te raken. Dat adviseert de politie na onderzoek naar honderd woningovervallen.

In bijna de helft van de woningovervallen raken de bewoners gewond. Meestal komt dat doordat ze zichzelf verzetten, zegt overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie. "Een overval komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op."
"Door het verzet van bewoners kan het heel snel escaleren", waarschuwt Van der Stap in het AD. Volgens hem kunnen bewoners hun woning beter ontvluchten, of helemaal niets doen.
Vorig jaar werden achthonderd woningen overvallen. In een op de vijf gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12726591/___Rustig_kijken_bij_overval___.html
Whats next..? Moet je straks nog even meehelpen met het inladen van je tv in het busje..?  :-X


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1607 Gepost op: 10 augustus 2012, 13:45:16
Ik snap jullie verontwaardigde reacties niet helemaal. Volgensmij is het heel helder, als jij wil vechten, verstoppen of niet meewerken moet je dat helemaal zelf weten. In het bericht wordt puur aangegeven dat je het beste kunt wegrennen, statistisch gezien heb je dan de minste kans op letsel. Bovendien zijn er vaak meerdere daders, zijn ze bewapend en als ze iets echt willen hebben krijgen ze het toch wel... dus waarom de held gaan uithangen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1608 Gepost op: 10 augustus 2012, 14:22:59
Ik snap jullie verontwaardigde reacties niet helemaal. Volgensmij is het heel helder, als jij wil vechten, verstoppen of niet meewerken moet je dat helemaal zelf weten. In het bericht wordt puur aangegeven dat je het beste kunt wegrennen, statistisch gezien heb je dan de minste kans op letsel. Bovendien zijn er vaak meerdere daders, zijn ze bewapend en als ze iets echt willen hebben krijgen ze het toch wel... dus waarom de held gaan uithangen?
Ik ben het helemaal eens met jou Silque, maar ik snap de reactie's ook wel. Want bij sommige mensen word het een beetje gezien als dat je inbrekers ruimbaan moet geven. Ik vind mijn eigen leven ook waardevoller dan mijn spullen, echter zal ik die spullen ook niet direct zomaar overdragen. Alles staat of valt bij de specifieke situatie, want de ene keer zou je wel zelf kunnen ingrijpen en de volgende keer dan kan het wat minder voor de hand liggen om jezelf te verdedigen in zo'n situatie
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1609 Gepost op: 10 augustus 2012, 14:38:49
Toeristen smokkelen massaal wapens
http://www.nu.nl/binnenland/2875635/toeristen-smokkelen-massaal-wapens.html
Kwam deze ook tegen op NU.nl, vond hem wel heel toepasselijk
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v