Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713178 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1770 Gepost op: 16 januari 2013, 12:18:20
Douane onderschept 18 mensenhoofden

De douane op het vliegveld O'Hare van Chicago deed deze week een lugubere ontdekking. Een zending waarvan de papieren niet in orde waren, bevatte 18 menselijke hoofden.

Na onderzoek stelde de douane vast dat de hoofden afkomstig waren van lichamen die ter beschikking van de wetenschap waren gesteld. Het pakket was kort voor Kerstmis vanuit Italië naar Chicago verzonden voor een crematorium.
 
Medisch onderzoek
 
De hoofden, die waren gebruikt door een medisch onderzoekscentrum in Rome, waren netjes gebalsemd, verpakt en gelabeld. Omdat het papierwerk niet in orde was, namen agenten de hoofden in beslag.
 
Het bedrijf dat werd verondersteld de zending te ontvangen, heeft alsnog de ontbrekende papieren aan de autoriteiten overhandigd. Maar zolang de federale overheid de papieren niet heeft gecontroleerd, worden de overblijfselen niet vrijgegeven.
 
In de tussentijd gaat de lijkschouwer de gebalsemde hoofden fotograferen en doorlichten met röntgenstraling voor administratieve doeleinden.

Bron



650 kilo qat onderschept op Schiphol

 SCHIPHOL - Op Schiphol is vorige week 650 kilo qat onderschept. De smokkelaars hadden twee koffers volgestopt met de verdovende planten. Dat laat de marechaussee woensdag weten. Het is niet bekend waar de drugs vandaan kwamen en of er mensen zijn aangehouden.

Het is de grootste qatvangst sinds 5 januari. Toen werden de drugs verboden. Onlangs vond de marechaussee al meerdere qat-pakketten in de haven van Hoek van Holland.

Vijf mensen zijn daarvoor opgepakt. De marechaussee vermoedt dat smokkelaars proberen om in korte tijd zo veel mogelijk qat naar hun klanten in Nederland te sturen, nu de planten verboden zijn.

Bron
Die koffers die is nieuw, geeft wel weer een andere dimensie aan de term overgewicht  998765. En waar het vandaan kwam, ja dat kunnen 3 landen zijn waarvan 1 bekend is als verzender en 2 de buurlanden zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1771 Gepost op: 19 januari 2013, 21:02:28
Hennepkwekerij aangetroffen op defensielocatie in Brabant, twee militairen aangehouden

VOLKEL - De Koninklijke Marechaussee heeft deze week een hennepkwekerij met ongeveer honderd planten aangetroffen op een niet nader genoemde defensielocatie in Brabant. Volgens bronnen van Omroep Brabant zou het gaan om vliegbasis Volkel. Twee militairen van 23 en 24 jaar zijn aangehouden.
Tijdens een patrouille troffen bewakers van de betreffende defensielocatie de 24-jarige militair aan bij een gebouw. Nader onderzoek wees uit dat zich in het gebouw een hennepkwekerij met ongeveer honderd hennepplanten bevond. De bewakers hebben de verdachte hierop aangehouden.

Na onderzoek werd donderdag een tweede verdachte, een 23-jarige militair, op heterdaad worden aangehouden. De hennepplanten zijn in beslaggenomen. De Marechaussee onderzoekt de zaak.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1871941113/Hennepkwekerij+aangetroffen+op+defensielocatie+in+Brabant,+twee+militairen+aangehouden.aspx
Senior GGP / Oost-Brabant


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1772 Gepost op: 21 januari 2013, 17:28:17
Betaal niet voor bellen naar politie

http://www.politie.nl/nieuws/2013/januari/21/00-betaal-niet-voor-bellen-naar-politie.html
Laatste update: 21-01-2013 | 16:40

Hilversum - De politie is altijd gratis bereikbaar via de nummers 112 (spoed) en 0900-8844 (geen spoed, wel politie). Bij het zoeken naar de politie op internet komt echter ook vaak een telefoonnummer naar boven van een commercieel bedrijf dat aanbiedt om u door te verbinden naar de politie. U betaalt dan onnodig 80 cent per minuut.

Als u zich door een dergelijk nummer laat doorverbinden betaalt u niet alleen tot u verbinding hebt, maar gedurende het hele gesprek het tarief dat het bedrijf hanteert. Oók wanneer u zich laat doorverbinden naar een gratis nummer zoals dat van de politie.

Wees hier op bedacht en gebruik als u gratis wilt bellen de officiële telefoonnummers die door de politie worden verstrekt. Een overzicht van alle nummers vindt u op de contactpagina op www.politie.nl .

Samen sterk in de hulpverlening!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1773 Gepost op: 21 januari 2013, 17:37:56
Voor 0900-8844 betaal ik volgens mij het lokaal tarief / tarief van mijn provider ::) Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1774 Gepost op: 21 januari 2013, 19:17:50
Voor 0900-8844 betaal ik volgens mij het lokaal tarief / tarief van mijn provider ::) Of is dat tegenwoordig niet meer zo?

Ze spreken zichzelf inderdaad tegen, op de genoemde contactpagina onderaan het bericht staat:

Geen spoed, wel politie nodig
De politie bij u in de buurt: 0900-8844 (lokaal tarief)

 ::)

Bericht is inmiddels ook aangepast...  ;D
(maar wel erg slordig dat de tijd van laatste keer aangepast nog op 16:40 staat...)  ^-^


Betaal niet extra voor bellen naar politie

http://www.politie.nl/nieuws/2013/januari/21/00-betaal-niet-voor-bellen-naar-politie.html
Laatste update: 21-01-2013 | 16:40

Hilversum - De politie is altijd gratis bereikbaar via de nummers 112 (spoed) en 0800-6070 (opsporingstiplijn). Voor 0900-8844 (geen spoed, wel politie) betaalt u lokaal tarief. Bij het zoeken naar de politie op internet komt echter ook vaak een telefoonnummer naar boven van een commercieel bedrijf dat aanbiedt om u door te verbinden naar de politie. U betaalt dan onnodig 80 cent per minuut.

u zich door een dergelijk nummer laat doorverbinden betaalt u niet alleen tot u verbinding hebt, maar gedurende het hele gesprek het tarief dat het bedrijf hanteert. Oók wanneer u zich laat doorverbinden naar een gratis nummer zoals dat van de politie.

Wees hier op bedacht en gebruik de officiële telefoonnummers die door de politie worden verstrekt. Een overzicht van alle nummers vindt u op de contactpagina van deze site.
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1775 Gepost op: 21 januari 2013, 19:20:39
Dan hebben jullie onderstaande tweet gemist mannen.  ;)

Politie Nederland @Politie
Aanvulling op vorige tweet:politienummers #112 (spoed) en #opsporingstiplijn (0800-6070) zijn gratis. Voor 0900-8844 betaalt u lokaal tarief
17:43 uur - 21 Jan 13 · web
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1776 Gepost op: 22 januari 2013, 18:57:23
Citaat
'Gestolen auto's sneller registreren'

Er komt een proef om gestolen auto's sneller te registreren. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie wil dat binnen twee uur na de melding van diefstal, het kenteken zowel nationaal als internationaal gesignaleerd staat als gestolen.

Op dit moment kost het gemiddeld vijf dagen voordat de diefstal van een auto geregistreerd staat in het Kentekenregister en het Schengen Informatie Systeem.

De snellere registratie moet mogelijk worden door een nauwere samenwerking tussen verzekeraars, politie en RDW. De eigenaar van een gestolen auto hoeft niet meer naar het politiebureau om aangifte te doen. Dat gaat via de verzekeraar.

Terugvinden
In Nederland worden jaarlijks circa 30.000 voertuigen gestolen, ongeveer een derde daarvan wordt teruggevonden. De jaarlijkse schade bedraagt 205 miljoen euro. De bedoeling is dat als de proef slaagt, de aanpak landelijk wordt ingevoerd.

De proef begint op 1 februari bij de politie Brabant Oost en duurt zes maanden. Behalve auto's gaat het ook om vrachtwagens, motoren en andere voertuigen met een kenteken.
http://nos.nl/artikel/465021-gestolen-autos-sneller-registreren.html
Het kan aan mij liggen maar waarom bel ik het VAR dan? Volgens mij staat er dan binnen 1 minuut een A86 code op. Tegenwoordig met BVH staat de A87 er in het RDW ook gelijk op toch? Het enige verschil is dan een nsis signalering.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1777 Gepost op: 22 januari 2013, 22:26:38
Het kan aan mij liggen maar waarom bel ik het VAR dan? Volgens mij staat er dan binnen 1 minuut een A86 code op. Tegenwoordig met BVH staat de A87 er in het RDW ook gelijk op toch? Het enige verschil is dan een nsis signalering.

Die NSIS en SMV signalering gaat bij ons ook automatisch als je het voertuig als gestolen aanmeld (actie j242 geloof ik in BVH).
Het grote verschil tussen A86 en A87 is dat bij de eerste de eigenaar nog verantwoordelijk is en bij A87 niet.

En qua aangifte bij de verzekeringsmaatschappij: ik ben bang dat de verzekeraar de korpsen niet op de hoogte gaat stellen van een gestolen voertuig.
Nu zien we die terug in de briefing, dat zal in de toekomst dus minder worden of niet meer voorkomen helaas.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1778 Gepost op: 22 januari 2013, 23:09:37
Het kan aan mij liggen maar waarom bel ik het VAR dan? Volgens mij staat er dan binnen 1 minuut een A86 code op. Tegenwoordig met BVH staat de A87 er in het RDW ook gelijk op toch? Het enige verschil is dan een nsis signalering.

De nsis-signalering staat er ook snel op. Had vorige week een auto terug gevonden voor de aangifte binnen was. A86 stond er al op, dan kan er geen afmelding plaats vinden. De aangifte werd gedaan, een uur later stonden alle signaleringen erop. De NSIS was er toen zo van af, alleen de RDW is problematisch. Omdat de aangifte gedaan is na het terugvinden gaat het systeem in de stress...  :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1779 Gepost op: 27 januari 2013, 18:09:33
Marechaussee houdt verdachten aan voor wapenwetgeving

http://www.rowinvandiest.nl/2013/01/marechaussee-houdt-verdachten-aan-voor-wapenwetgeving/
in HULPVERLENING, VIDEO door Rowin van Diest — donderdag 24 januari 2013 om 23:26
 
Schiphol/Hoofddorp – De Koninklijke Marechaussee heeft gisteravond een 64-jarige man uit Haarlemmermeer aangehouden op verdenking van overtreding van de Wet wapens en munitie. Bij aankomst in Nederland werd de verdachte door de Douane gecontroleerd, waarbij onder andere antieke vuurwapens werden aangetroffen.

De marechaussee werd verzocht ter plaatse te komen om de wapens te onderzoeken. Bij dit onderzoek werden onder andere onderdelen van vuurwapens en munitie aangetroffen die strafbaar zijn gesteld in de Wet wapens en munitie. Omdat de verdachte geen verlof (vergunning) had voor alle goederen werd de verdachte aangehouden op verdenking van overtreding van de Wet wapens en munitie.

Hierop heeft er een onderzoek in de woning van de verdachte aan de Fanny Blankers-Koenlaan in Hoofddorp plaatsgevonden, waarbij naast twee vuurwapens onder andere slagpijpjes en –hoedjes werden aangetroffen. In de woning waren een 45-jarige en 19-jarige vrouw aanwezig, die op last van de Officier van Justitie zijn aangehouden. De man is in verzekering gesteld de vrouwen worden gehoord. Alle strafbare goederen zijn in beslag genomen.

Rechercheurs van de marechaussee (Team Vervolgonderzoeken) hebben de zaak in onderzoek, onder leiding van het Openbaar Ministerie Noord-Holland.

Video en foto's Rowin van Diest , meer foto's op www.rowinvandiest.nl

Marechaussee houdt verdachten aan voor wapenwetgeving





Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!