Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713088 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2290 Gepost op: 22 september 2016, 13:11:22
Citaat van: RemRoof link=msg=1448399 date=1474539327
Die had ik in de debatten even gemist: "een anti-Islam-politie" om Nederland een "vrij" land te laten. Ik zal het wel niet begrijpen.

Ik beschouw het als een nieuw dieptepunt in onze nationale vergaderzaal. Buma gaf al aan dat hij niet verwacht dat moslims zonder verzet toe zullen laten dat hun moskee gesloten gaat worden en ze de koran niet vrijwillig zullen afstaan.

Wilders gaf aan dat de politie het desnoods met geweld kan afdwingen.

Ik ga er zelfs vanuit dat het grootste deel van onze politiemensen zullen zeggen dat ze weigeren deze nieuwe wet te handhaven omdat ze allemaal gekozen hebben om te gaan werken bij de Nederlandse politie om de wetten van dat moment te handhaven. Ik denk dat ze het politievak in Iran of bij de religieuze politie van Saudi Arabie niet zouden willen uitvoeren dus het ook niet meer willen zodra Nederland in het zelfde rijtje gezet kan worden.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #2291 Gepost op: 23 september 2016, 00:22:19
Ik ga er zelfs vanuit dat het grootste deel van onze politiemensen zullen zeggen dat ze weigeren deze nieuwe wet te handhaven omdat ze allemaal gekozen hebben om te gaan werken bij de Nederlandse politie om de wetten van dat moment te handhaven.

Nederland, het Nederlandse volk en ook de Nederlandse politie hebben helemaal geen geschiedenis qua groot verzet tegen gezagsdragers die het niet zo nauw nemen met de vrijheid.

Ik denk dat als de omstandigheden er naar zijn, het grootste deel van de politiemensen dit gewoon uitvoert. Net zo goed dat dan het grootste deel van de bevolking dit ook laat gebeuren.

Denk aan na een serie van aanslagen door moslim terroristen. Of als gaande weg steeds strengere wetten ingevoerd worden die uitmonden in een verbod op moskeeën.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2292 Gepost op: 24 september 2016, 08:29:36
Citaat van: zwelgje link=msg=1448534 date=1474582939
Nederland, het Nederlandse volk en ook de Nederlandse politie hebben helemaal geen geschiedenis qua groot verzet tegen gezagsdragers die het niet zo nauw nemen met de vrijheid.

Ik denk dat als de omstandigheden er naar zijn, het grootste deel van de politiemensen dit gewoon uitvoert. Net zo goed dat dan het grootste deel van de bevolking dit ook laat gebeuren.

Denk aan na een serie van aanslagen door moslim terroristen. Of als gaande weg steeds strengere wetten ingevoerd worden die uitmonden in een verbod op moskeeën.

Ik ben het met je eens echter heeft de Nederlandse politie in ons Nederlandse systeem wel een bijzondere positie als uitvoerende dienst. De korpschef kan en mag hier iets van vinden. Hij mag zelfs vandaag de NOS bellen om te zeggen dat zijn korps nooit zal meewerken aan dit soort plannen van politieke partijen.

Ik vind de uitspraken en het nieuwe partijprogramma van de PVV niet zo schokkend. Ik vind de stilte van andere politici, het volk en de Nederlandse politie (die sinds afgelopen week deel uit maken van deze plannen) veel schokkender.

In verleden zag je het wel vaker, bijvoorbeeld de Amsterdamse politiecommissaris die op TV een interview gaf om zijn zorgen kenbaar te maken, bijv. over het drugsbeleid van de Nederlandse regering.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #2293 Gepost op: 24 september 2016, 08:33:18
Citaat
Een kwart van de taakstraffen is vorig jaar voortijdig gestaakt of niet uitgevoerd. Duizenden veroordeelden blijven weg of worden tijdens hun werkstraf weggestuurd, bijvoorbeeld omdat ze agressief zijn. Dat blijkt uit van cijfers van Reclassering Nederland.

Zo'n 9000 veroordeelden lopen rond met een openstaande celstraf van hooguit drie maanden.

http://nos.nl/artikel/2134114-kwart-van-taakstraffen-niet-uitgevoerd.html


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2294 Gepost op: 24 september 2016, 18:53:08
Ik ben het met je eens echter heeft de Nederlandse politie in ons Nederlandse systeem wel een bijzondere positie als uitvoerende dienst. De korpschef kan en mag hier iets van vinden. Hij mag zelfs vandaag de NOS bellen om te zeggen dat zijn korps nooit zal meewerken aan dit soort plannen van politieke partijen.

Ik vind de uitspraken en het nieuwe partijprogramma van de PVV niet zo schokkend. Ik vind de stilte van andere politici, het volk en de Nederlandse politie (die sinds afgelopen week deel uit maken van deze plannen) veel schokkender.

In verleden zag je het wel vaker, bijvoorbeeld de Amsterdamse politiecommissaris die op TV een interview gaf om zijn zorgen kenbaar te maken, bijv. over het drugsbeleid van de Nederlandse regering.
Op deze man inhoudelijk reageren zou nog teveel eer zijn. Maar mocht het ongrondwettig facistisch gedachtengoed in wetten worden gegoten, weiger ik in de geschiedenisboeken te belanden, die garantie geef ik wel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2295 Gepost op: 27 september 2016, 12:38:38
Oud-politiechef Welten in gesprek over inleveren salaris na advies Van der Steur
http://www.nu.nl/politiek/4327748/oud-politiechef-welten-in-gesprek-inleveren-salaris-advies-van-steur.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2296 Gepost op: 8 oktober 2016, 17:48:20
Politie in Nederland: soft doch rechtvaardig
Tonny van der Mee 08-10-16, 15:05 Laatste update: 15:09

Het burgervertrouwen in de politie is groot, maar op het gebied van daadkracht valt nog veel te verbeteren. Veel Nederlanders vinden de politie te mild. Agenten moeten harder optreden tegen treiterende vloggers, en zich niet voor schut laten zetten. Toch is de combinatie van praten en optreden juist efficiënt, zeggen deskundigen.

Lees verder op: http://www.ad.nl/nieuws/politie-in-nederland-soft-doch-rechtvaardig~ae1a0bac/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2297 Gepost op: 9 oktober 2016, 19:42:07
Wim Hoonhout @WimHoonhout
Vanavond in @Nieuwsuur politiechef #frankpaauw:
Hij geeft uitleg over 'hooliganfreefights', die toleren we niet http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2136795-politie-tolereert-hooliganfreefights-niet.html
19:13 uur · 9 Oct 2016 · Twitter for iPad
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2298 Gepost op: 21 oktober 2016, 10:52:43


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2299 Gepost op: 29 oktober 2016, 22:52:28
Openbaar Ministerie vervolgt agent voor zware mishandeling na aanrijding met politieauto

26 oktober 2016 - Arrondissementsparket Oost-Brabant

Het Openbaar Ministerie Oost-Brabant vervolgt een 47-jarige politieagent  voor zware mishandeling dan wel het veroorzaken van een verkeersongeluk met zwaar letsel als gevolg. De rijksrecherche heeft het incident onderzocht en het einddossier aan de officier van justitie overhandigd, die besloten heeft tot vervolging over te gaan.

Stratumseind
De agent was op zondagavond 7 augustus 2016 aan het werk op Stratumseind in Eindhoven toen hij een melding met hoge prioriteit kreeg van een vechtpartij op een andere locatie in Eindhoven. Om bij het andere incident te komen moest de agent door de binnenstad rijden. Onderweg kwam hij op Stratumseind een groep mensen tegen die weg blokkeerden. Hij reed vervolgens stapvoets richting de groep mensen, waardoor een groot gedeelte van de groep de weg vrij maakte door opzij te stappen.

Een 20-jarige jongen bleef op de weg staan en op camerabeelden is te zien dat de agent vervolgens tegen de jongen aanrijdt waardoor hij ten val komt en de auto over zijn onderbeen rijdt. De jongen heeft bij de aanrijding zwaar letsel opgelopen aan zijn knie en zijn enkel. Onder andere zijn voorste kruisband is door de aanrijding volledig afgescheurd.
Samen sterk in de hulpverlening!