Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 716116 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #840 Gepost op: 18 juni 2011, 09:11:35
Pfff wat een zeikerds zeg >:(
Jochies krijgen straatvoetbalverbod

Klinkt als een situatie waar inderdaad meer achter zit, de Stentor geeft ook iets meer informatie:

"Volgens de voorzitter van de bewonersvereniging voelde de bewoonster zich door de jongens al langer gepest."
http://www.destentor.nl/inbox/hermesinbox/8941021/Straatverbod-voor-voetballers-van-6-en-9.ece


sylvester1986

  • Gast
Reactie #841 Gepost op: 18 juni 2011, 16:34:10
Volgens de voorzitter van de bewonersvereniging voelde de bewoonster zich door de jongens al langer gepest.
Er staat nergens dat de jongetjes ook daadwerkelijk de bewoonster hebben gepest.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #842 Gepost op: 19 juni 2011, 05:07:30
Volgens de voorzitter van de bewonersvereniging voelde de bewoonster zich door de jongens al langer gepest.
Er staat nergens dat de jongetjes ook daadwerkelijk de bewoonster hebben gepest.

Een groot gedeelte van de bevolking geeft aan nooit iemand gepest te hebben, eveneens een groot gedeelte van de bevolking is gepest.
Pesten is namelijk voor het grootste gedeelte een gevoel  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #843 Gepost op: 19 juni 2011, 10:46:44
Dus die jongetjes krijgen een verbod omdat iemand iets voelt??
Zo kun je nog wel meer verboden uitschrijven lijkt me ::)
Kijk, als die jongetjes tuinen/ramen etc kapot maakt, dan zeg ik: 'Ok, een voetbal verbod terecht.'


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #844 Gepost op: 19 juni 2011, 16:42:31
Dus die jongetjes krijgen een verbod omdat iemand iets voelt??
Zo kun je nog wel meer verboden uitschrijven lijkt me ::)
Kijk, als die jongetjes tuinen/ramen etc kapot maakt, dan zeg ik: 'Ok, een voetbal verbod terecht.'

Heel simpel, als het in de APV verboden is dan houd het op ... Ik ga er vanuit (ja dat is gevaarlijk) dat ze al eerder gewaarschuwd zijn en er misschien zelfs al contact is geweest met de ouders  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #845 Gepost op: 20 juni 2011, 10:29:25
AED ook op politiemotoren
DEN HAAG - Politie Haaglanden gaat ruim 80 politiemotoren uitrusten met een AED. De motoren worden voorzien van kleinere modellen van de AED.

Plaatsvervangend korpschef Paul van Musscher is enthousiast over deze uitbreiding. “Dit jaar is de AED al 90 keer ingezet. We merken dat het gebruik steeds meer toeneemt en dat daarmee de kans dat iemand via de AED gered kan worden verder toeneemt. Hulpverlening is een van de kerntaken van de politie. Naast de criminaliteitsbestrijding is het een belangrijke taak van de politie. We komen vaak als eerste ter plaatse en dan is het uitermate belangrijk dat we dan ook de juiste dingen doen. Ik zie de uitbreiding als een grote stap in het verder professionaliseren van politie Haaglanden. De inzet van motorsurveillanten bij ongevallen en onwelwordingen neemt een steeds belangrijke positie in. Vaak zijn zij het die als eerste ter plaatse komen. Het is goed dat zij dan ook over de juiste middelen beschikken.”
Tot op heden zijn ruim 200 herkenbare politievoertuigen inmiddels uitgerust met een AED. De 1e week van de introductie van de AED leidde dat al tot vijf keer succesvol gebruik van de AED.

Ewald Beld chef meldkamer Haaglanden geeft aan door politie Haaglanden in 2010 ruim 1400 onwelwordingen afgehandeld werden. De afgelopen jaren schommelde dat getal rond de 1800. De cijfers waarover we beschikken laten zien dat de uitbreiding een kwaliteitsimpuls geeft op het gebied van hulpverlening. Juist de 1e minuten bij een hulpverlening of een onwelwording zijn cruciaal. Ik ben dan ook erg blij met deze uitbreiding. Voordat de professionele mensen van de GHOR ter plaatse komen, zijn we in staat om de juiste dingen te doen die cruciaal zijn in het verdere traject van hulpverlening.”

http://www.denhaagnieuws.com/regionieuws/127704_aed_ook_op_politiemotoren.html


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #846 Gepost op: 20 juni 2011, 14:32:24
Heel leuk allemaal maar waar laat ik dat ding. Mijn koffers zitten al vol met van alles en nog wat.
aanhangwagen strak.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #847 Gepost op: 20 juni 2011, 15:29:08
Ons korps rijdt er al een tijd mee op de motoren, de AED is echt niet groter dan een grote autospons (het dichtstbijzijnde voorwerp van vergelijkbare groote :)). Past zelfs in de topkoffer van Pelicase van de r650gs.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #848 Gepost op: 20 juni 2011, 23:05:39
In die Peilicase past dan ook niks anders meer volgens mij. Je wilt toch ook nog wat andere spullen mee, zoals een alcosensor en een lamp met kegel. En je zal ook je bonnenboekje ergens moeten laten...

Aan mijn Pan European hangen 2 koffers, waarvan de rechter voorzien is van een houder voor maglite met kegel, een bidonhouder, een ehbo setje en ruimte voor een alcosensor met pijpjes. In mijn linkerkoffer heb ik dan mijn uitruktas zitten met daarin schrijfplaat, bonnenboek, kwitantieblok, diverse formulieren en een "werkinstructieboek" als naslagwerk voor diverse zaken. Oh ja en wat te eten voor het geval je ergens lang moet staan. Daar zou eventueel een AED bij passen, maar dan kan ik geen regenpak meer mee nemen. Of mijn lupa bij inzetten...

Op zich goed idee, maar ik weet ook echt niet waar ik dat ding moet laten.


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #849 Gepost op: 20 juni 2011, 23:42:05
LEUSDEN - Ondanks afspraken met minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dat reorganisaties binnen de politiekorpsen tot een minimum moeten worden beperkt vanwege de komst van een nationale politie, gebeurt het tegenovergestelde.
Foto:  NU.nl/Hans van Hamersveld

Dat meldt voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP maandag op de website van de vakbond. ''Het reorganiseren binnen de politiesector verzandt in chaos'', concludeert hij.

De ACP ontvangt veel signalen van verontruste leden over reorganisaties. ''Dit leidt tot grote onrust'', aldus Van de Kamp.

''De minister geeft keer op keer aan dat reorganisaties op dit moment tot een minimum moeten worden beperkt'', benadrukt hij. ''Dan is het vreemd dat steeds meer politiemensen toch met verschuivingen worden geconfronteerd.''

Pre-toets

De politiebonden hebben volgens de ACP aan het begin van het jaar samen met Opstelten afgesproken dat hij alle reorganisatievoorstellen toetst op 'toekomstbestendigheid'.

Daarvoor heeft de bewindsman de zogenoemde pre-toets ingesteld. Van de Kamp: ''Desondanks zijn er korpsen die zich daar weinig tot niets van aantrekken. De praktijk leert dat het aantal reorganisaties de laatste tijd zelfs toeneemt.''


http://www.nu.nl/binnenland/2544782/grote-onrust-politiemensen.html