Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713133 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #870 Gepost op: 30 juni 2011, 20:07:22
en maar zeggen tegen de kleintjes dat fruit gezond is. ;D ;D ;D ;D ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #871 Gepost op: 30 juni 2011, 20:08:26
en maar zeggen tegen de kleintjes dat fruit gezond is. ;D ;D ;D ;D ;D

het fruit is wel gezond alleen heeft deze perzik wat bijwerkingen ;D ;D


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #872 Gepost op: 30 juni 2011, 21:14:52
Opstelten wil meer aandacht voor weerbaarheid agenten

Nieuwsbericht | 28-06-2011

Het aantal politiemensen dat verminderd inzetbaar is door sociale en psychische klachten moet voor het einde van deze kabinetsperiode met de helft zijn teruggedrongen. Om de fysieke en mentale weerbaarheid van agenten te versterken, komen er extra trainingen voor politiemensen. Ook wordt de professionele opvang voor agenten verbeterd. Bij de werving en selectie van nieuwe politiemensen en tijdens de opleiding komt er meer aandacht voor de fysieke en mentale conditie van agenten.

Dat staat in het actieplan Versterking professionele weerbaarheid dat minister Opstelten naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Het actieplan moet de weerbaarheid versterken van zowel executieve als ondersteunende politieambtenaren. De maatregelen zijn gericht op preventie, training, zorg en nazorg. Zo wordt er bij de werving en selectie van politiemensen en tijdens de opleiding meer aandacht besteed aan mentale en fysieke weerbaarheid. Dit moet uitval van aspiranten en politiemensen op een later moment voorkomen. Alle politiemensen krijgen extra weerbaarheidtrainingen met aandacht voor gevaarbeheersing en optreden bij specifieke incidenten.

Verder worden leidinggevenden en gewone politiemensen getraind in het herkennen en omgaan met psychosociale klachten en er komt in 2012 één loket waar medewerkers en managers terecht kunnen voor vragen over weerbaarheid.

De maatregelen moeten volgens minister Opstelten leiden tot een gezondere werkcultuur bij de politie, een versterking van het vakmanschap en meer gezag bij de taakuitoefening.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2011/06/28/opstelten-wil-meer-aandacht-voor-weerbaarheid-agenten.html

brief Tweede Kamer versterking professionele weerbaarheid-politie
Actieplan versterking professionele weerbaarheid

Misschien moeten ze eens beginnen om het echte probleem aan te pakken. Dat is, volgens mijn bescheiden mening, dat wij als politie nog maar drie a vier keer per jaar een ibt training krijgen van een paar uur. Je moet minimaal elke maand oefenen, en dat is echt minimaal. Daardoor bouw je automatismes op. Eigenlijk hoor je gewoon elke week te trainen... maar dat kost geld, en ja ook menskracht. Iemand die aan het oefenen is kan niet op straat lopen. Dus moet je meer personeel hebben....dus utopie ? Jup... in mijn bescheiden mening wel.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #873 Gepost op: 1 juli 2011, 11:12:53
Traag betalen boetes duurder

DEN HAAG -  Mensen die traag zijn met het betalen van boetes, zijn vanaf vrijdag meer geld kwijt. Het extra bedrag dat ze bij een aanmaning moeten betalen, gaat flink omhoog. Wie niet op tijd is, moet anderhalf keer zo veel betalen. Tot nu toen kwam er een kwart van het boetebedrag bij.

De maatregel werd vorig jaar al aangekondigd door het ministerie van Justitie, maar gaat vrijdag in. Mensen die ook de eerste aanmaning aan hun laars lappen, zijn nog veel meer kwijt. Het bedrag dat zij inmiddels verschuldigd zijn, wordt verdubbeld als ze voor de tweede keer niet op tijd betalen. Voorheen kwam er de helft van het bedrag bij.
Burgers kunnen vanaf vrijdag ook vaker naar de kantonrechter stappen. Tot 1 juli kon dit bij zaken tot 5000 euro; dat wordt nu 25.000 euro. De kantonrechter wordt ook bevoegd in geschillen over consumentenkrediet (leningen tot 40.000 euro) en aankopen door consumenten.

Bron: telegraaf


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #874 Gepost op: 1 juli 2011, 16:30:28
Traag betalen boetes duurder
DEN HAAG -  Mensen die traag zijn met het betalen van boetes, zijn vanaf vrijdag meer geld kwijt. Het extra bedrag dat ze bij een aanmaning moeten betalen, gaat flink omhoog. Wie niet op tijd is, moet anderhalf keer zo veel betalen. Tot nu toen kwam er een kwart van het boetebedrag bij.

Ik lees op allerlei website's veel reactie's van mensen die het de zoveelste ''graai-actie'' vinden van de overheid. Echter als men gaat kijken wat voor een (administratieve) handel er achter zit denk ik dat het niet meer als logisch is ...

Onder andere brieven versturen, signaleringen opmaken, vonnis betekenen (persoonlijk uitreiken door de politie), langs gaan door de politie (om geld te halen ofwel een gijzeling/buitengebruik stelling uit te voeren), overbrengen naar een cellencomplex, aldaar een tijdje verblijven etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #875 Gepost op: 1 juli 2011, 17:41:46
En terecht, ik erger me dood aan mensen die hun boetes niet betalen.....
Het probleem wordt er namelijk alleen maar erger door, de boetes worden hoger en de politie moet weer investeren om deze mensen op te sporen. uiteindelijk betaald het grootste gedeelte van de mensen alsnog. En voor mensen die het niet in een keer kunnen betalen is het bijna altijd wel mogelijk om een betalingsregeling te treffen.

Maar even een voorbeeldje voor bijvoorbeeld het rijden door rood....

eerste boete: 180 euro;
verhoging: 270 euro;
verdubbeling: 540 euro......  ::)
En dat voor een rood licht.....  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #876 Gepost op: 1 juli 2011, 18:11:38
eerste boete: 180 euro;
verhoging: 270 euro;
verdubbeling: 540 euro......  ::)
En dat voor een rood licht.....  e050

En dus mensen stimuleren om de boete's in een keer te betalen en niet nog maanden/jaren als overheid achter het geld aan moeten/hoeven gaan  O0
Of die boetebedragen nog realistisch zijn, dát is een andere discussie  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #877 Gepost op: 1 juli 2011, 18:21:56
Echter als men gaat kijken wat voor een (administratieve) handel er achter zit denk ik dat het niet meer als logisch is ...


Daar hadden we de ''6 euro administratiekosten'' toch voor uitgevonden?

Als ik een CJIB-tje krijg (prive, en al erg lang geleden, even afkloppen) dan betaal ik inderdaad direct!  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #878 Gepost op: 1 juli 2011, 19:08:22
Daar hadden we de ''6 euro administratiekosten'' toch voor uitgevonden?

Nee, de zes euro is voor de administratieve afhandeling (zeggen ze...)

Deze (nieuwe) regeling is puur om niet / te laat betalen te ontmoedigen omdat dáár voor zo'n drie a vier instantie's veel werk aan zit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #879 Gepost op: 1 juli 2011, 20:22:34
Laten ze in godsnaam doorgaan met graaien bij sukkels die niet eens normaal kunnen rijden.
Elke Euro meer in de schatkist is er 1.

Vooral doorgaan.