Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 712749 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #920 Gepost op: 23 juli 2011, 19:31:54
Dion:

Hoe ver gaan we hier dan in door? Gaan we straks iedereen implanteren met een GPS-chip om direkt te kunnen zien waar iemand is geweest of is als er een misdrijf is gepleegd of wordt gepleegd? En in hoeverre gaat hier dan een preventieve werking van uit? Criminaliteit voorkom je er niet mee, hoogstens de vorm. Wat niet wil zeggen dat die vorm de rechtsorde en de maatschappij minder zal schokken.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #921 Gepost op: 23 juli 2011, 19:36:14
Dus jij vind je vingerafdruk, die enkel en alleen gebruikt kan worden ter identificatie (want iets anders dat je er mee kan doen kan ik me echt niet bedenken), meer waard dan de spullen in je huis, het leven van je familie of het geld op je pinpas?  :-X
Nee dat vind ik niet. (je legt me woorden in de mond, moet je niet doen)
Denk jij dat het een waterdichtsysteem is? (met andere woorden een foutloos systeem)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #922 Gepost op: 23 juli 2011, 19:39:04
Er is geen enkel waterdicht systeem dus dan kunnen we alles wel afschaffen....

Maar volgens mij wordt dit apparaat toch alleen gebruikt om vingerafdrukken op straat te kunnen vergelijken met de landelijke database en niet om op straat vingerafdrukken te kunnen afnemen.

Hiermee kan je veel sneller controleren of iemand inderdaad is wie hij beweert te zijn. (uiteraard alleen als iemand ooit zijn vingerafdrukken heeft moeten afstaan als verdachte/veroordeelde.)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #923 Gepost op: 23 juli 2011, 19:45:20
Er is geen enkel waterdicht systeem dus dan kunnen we alles wel afschaffen....

Maar volgens mij wordt dit apparaat toch alleen gebruikt om vingerafdrukken op straat te kunnen vergelijken met de landelijke database en niet om op straat vingerafdrukken te kunnen afnemen.

Hiermee kan je veel sneller controleren of iemand inderdaad is wie hij beweert te zijn. (uiteraard alleen als iemand ooit zijn vingerafdrukken heeft moeten afstaan als verdachte/veroordeelde.)

Hoelang denk je dat het gaat duren voordat de vingerafdrukken die ik bij de gemeente heb MOETEN afstaan beschikbaar zijn voor de politie?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #924 Gepost op: 23 juli 2011, 20:01:16

Hoelang denk je dat het gaat duren voordat de vingerafdrukken die ik bij de gemeente heb MOETEN afstaan beschikbaar zijn voor de politie?  

Geen idee, ik bepaal de wet niet... (dat doet de door ons democratisch gekozen politiek...)

Ikzelf ben van mening dat een dergelijke koppeling geen kwaad kan. Hoe veel makkelijker zou het dan worden.... Je hoeft je rijbewijs/ id kaart of paspoort niet meer mee te nemen. Je drukt gewoon je vinger op een apparaat en je pasfoto en personalia verschijnen op het scherm.....
Ik zit daar niet mee. Tegenstanders komen vaak met de "misbruik" argumenten maar daar ben ik niet zo bang voor.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #925 Gepost op: 23 juli 2011, 20:02:50

Hoelang denk je dat het gaat duren voordat de vingerafdrukken die ik bij de gemeente heb MOETEN afstaan beschikbaar zijn voor de politie?

Ja én ?

Je bent, zoals ik al eerder zei, verplicht om je te kunnen identificeren in Nederland. Dus ze/we weten toch wel wie je bent. Net als in Amerika bij de grens je vingerafdruk afstaan en de wereld is rond  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #926 Gepost op: 23 juli 2011, 20:03:52
Daarnaast wordt een dergelijk apparaat al zeer geruime tijd in Groot Brittannië gebruikt en daar heb ik nog niet van misbruik situaties gehoord...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #927 Gepost op: 23 juli 2011, 20:06:39
Geen idee, ik bepaal de wet niet... (dat doet de door ons democratisch gekozen politiek...)

Ikzelf ben van mening dat een dergelijke koppeling geen kwaad kan. Hoe veel makkelijker zou het dan worden.... Je hoeft je rijbewijs/ id kaart of paspoort niet meer mee te nemen. Je drukt gewoon je vinger op een apparaat en je pasfoto en personalia verschijnen op het scherm.....
Ik zit daar niet mee. Tegenstanders komen vaak met de "misbruik" argumenten maar daar ben ik niet zo bang voor.

Helemaal mee eens.  O0  O0

Hoelang denk je dat het gaat duren voordat de vingerafdrukken die ik bij de gemeente heb MOETEN afstaan beschikbaar zijn voor de politie?  

Had gelijk al moeten gebeuren.
Als je niks te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen in mijn ogen.

Willen we de pakkans vergroten of niet ??
Willen we godverdomme dat het veiliger wordt in dit land of niet ??
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #928 Gepost op: 23 juli 2011, 20:10:24
Helemaal mee eens.  O0  O0

Had gelijk al moeten gebeuren.
Als je niks te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen in mijn ogen.

Willen we de pakkans vergroten of niet ??
Willen we godverdomme dat het veiliger wordt in dit land of niet ??

Is dit nu nodig?

Punt is dat we niet weten hoe de toekomst eruit ziet, net zoals de Joden in NL ten tijde van WWII allemaal keurig geregistreerd stonden zodat ze hier efficiënter om zeep geholpen zijn dan waar ook in Europa. Dat is een extreem voorbeeld maar het geeft wel aan dat de situatie nu niet gelijk hoeft te staan aan de toekomst en dat we niet kunnen voorzien wat die toekomst ons brengt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #929 Gepost op: 23 juli 2011, 20:18:00
Uiteraard, maar we zullen nooit weten hoe de toekomst er uit gaat zien. Moeten we daarom alle technologische ontwikkelingen stop zetten?
Ieder systeem bevat risico's en alles kan in de verkeerde handen misbruikt worden maar dat is nou eenmaal een risico wat je neemt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.