Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 714789 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #930 Gepost op: 23 juli 2011, 20:26:33
Is dit nu nodig?


Ik ben het wel met je eens, Vesalius. Het lijkt me overbodig om er deze krachttermen voor te gebruiken.
Zonder deze krachtterm was de stelling ook duidelijk geweest.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #931 Gepost op: 23 juli 2011, 21:01:41
Punt is dat we niet weten hoe de toekomst eruit ziet, net zoals de Joden in NL ten tijde van WWII allemaal keurig geregistreerd stonden zodat ze hier efficiënter om zeep geholpen zijn dan waar ook in Europa. Dat is een extreem voorbeeld maar het geeft wel aan dat de situatie nu niet gelijk hoeft te staan aan de toekomst en dat we niet kunnen voorzien wat die toekomst ons brengt.

Dit is echt zo'n grote dooddoender die de meeste tegenstanders van dit soort technieken
gebruiken. Ja in het verleden zijn er verkeerde dingen gebeurt, daar leren we van. Dit is
een maatregel die ervoor zorgt dat de burger die zich gewoon aan de wetten en regelgeving
houd in het land sneller door mag lopen bij controles. Zie het als een ademapperaat bij de
verkeerscontroles (al zal dit niet willekeurig worden ingezet maar vanwege een vermoeden),
heb je niks op je kerfstok staan mag je gelijk door. Zo niet dan ga je mee naar het bureau,
nu moet je zowieso mee naar het bureau. Scheeld toch wel weer aardig in de tijd zowel
voor de agenten op straat als voor jou normale burger.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #932 Gepost op: 23 juli 2011, 21:13:52
Ik ben geen crimineel en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit worden.  098uo
Toch begin ik een soort van tegenstand te creeëren tegen het opslaan van vingerafdrukken van iedere burger.
Men heeft mijn sofinummer, belastinggegevens (ze weten wat ik verdien), ze hebben mijn medische gegevens.
Ik heb een paspoort, rijbewijs en dat vindt ik eigenlijk wel genoeg kennis om mij te identificeren.
Om daar nou ook nog mijn vingerafdrukken en dan mogelijk in de toekomst ook nog DNA aan toe te voegen gaat mij iets te ver.

We hebben het gezien bij de medische gegevens. Dat blijkt ook niet waterdicht te zijn.
Fouten kunnen makkelijk gemaakt worden en met 17 miljoen vingerafdrukken denk ik ook dat dit zal gebeuren.
Tevens ben ik bang wat er gaat gebeuren als dit in verkeerde handen gaat vallen.
Digitalisering is goed maar men moet er ook niet in doorslaan.

Om dit voor criminelen te doen (veroordeelden) heb ik geen problemen mee, maar wel Jan  ^-^ en alleman.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #933 Gepost op: 23 juli 2011, 21:28:52
Je bent straks in Nederland schuldig tot onschuld bewezen is :-X


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #934 Gepost op: 23 juli 2011, 21:48:00
Je bent straks in Nederland schuldig tot onschuld bewezen is :-X
Jongens jongens, overdrijven is ook een vak hoor....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #935 Gepost op: 23 juli 2011, 21:51:50
Je bent straks in Nederland schuldig tot onschuld bewezen is :-X

Ik denk dat het wel meevalt. We hebben nog steeds een goed rechtsysteem alhoewel daar ook fouten gemaakt worden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #936 Gepost op: 23 juli 2011, 22:02:36
Helemaal mee eens.  O0  O0

Had gelijk al moeten gebeuren.
Als je niks te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen in mijn ogen.
Willen we de pakkans vergroten of niet ??
Willen we godverdomme dat het veiliger wordt in dit land of niet ??

Echt weer een kortzichtige uitspraak, ook in onze democratische Nederland zitten onschuldige mensen in het gevang, maar dat zal jou weinig kunnen schele vermoed ik.
 Jou godslasterende schrijven vind ongepast en teleurstellend.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #937 Gepost op: 23 juli 2011, 22:05:12
Echt weer een kortzichtige uitspraak, ook in onze democratische Nederland zitten onschuldige mensen in het gevang, maar dat zal jou weinig kunnen schele vermoed ik.
 Jou godslasterende schrijven vind ongepast en teleurstellend.
Tja helaas zitten er onschuldigen vast, maar is dat te wijten aan dna en vingerafdrukken? Of zouden er dan juist minder onschuldigen in het gevang belanden. :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #938 Gepost op: 23 juli 2011, 22:11:49
Tja helaas zitten er onschuldigen vast, maar is dat te wijten aan dna en vingerafdrukken? Of zouden er dan juist minder onschuldigen in het gevang belanden. :)

Ik denk dat de kans op fouten groter wordt, hoe groter de database meer kans op onjuistheden.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #939 Gepost op: 24 juli 2011, 00:22:39
Ik ben geen crimineel en zal dat naar alle waarschijnlijkheid ook nooit worden.  098uo
Toch begin ik een soort van tegenstand te creeëren tegen het opslaan van vingerafdrukken van iedere burger.
Men heeft mijn sofinummer, belastinggegevens (ze weten wat ik verdien), ze hebben mijn medische gegevens.
Ik heb een paspoort, rijbewijs en dat vindt ik eigenlijk wel genoeg kennis om mij te identificeren.
Om daar nou ook nog mijn vingerafdrukken en dan mogelijk in de toekomst ook nog DNA aan toe te voegen gaat mij iets te ver.

We hebben het gezien bij de medische gegevens. Dat blijkt ook niet waterdicht te zijn.
Fouten kunnen makkelijk gemaakt worden en met 17 miljoen vingerafdrukken denk ik ook dat dit zal gebeuren.
Tevens ben ik bang wat er gaat gebeuren als dit in verkeerde handen gaat vallen.
Digitalisering is goed maar men moet er ook niet in doorslaan.

Om dit voor criminelen te doen (veroordeelden) heb ik geen problemen mee, maar wel Jan  ^-^ en alleman.

In jouw medische gegevens ben ik als opsporingsambtenaar helemaal niet geïnteresseerd. Ik zie ook niet in wat dat met deze discussie te maken heeft. Of denk je dat als je vingerafdruk gescand wordt, er meteen komt te staan wat je onder de leden hebt en wat je aan belasting betaald? Dat zijn gegevens die niet gekoppeld zijn.

Paspoort en rijbewijs zijn echt niet waterdicht. Vervalsingen komen helaas nog steeds voor. En dan zou het zo maar kunnen zijn dat je met jouw vingerafdruk kan aantonen dat jij niet diegene was die die loods huurde waar een grote plantage aangetroffen werd, maar iemand die jouw identiteit had aangenomen.

In tegenstelling tot de medische gegevens bestaat er nu al een goed beveiligde opslag van biometrische gegevens.