Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713020 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #950 Gepost op: 27 juli 2011, 00:28:24
Gaat dit niet via intranet dan?

Ík heb er niets over gelezen/van gezien  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #951 Gepost op: 27 juli 2011, 00:41:56
Uhm, wat zou het toch erg zijn om na je dienst in het hagelwitte zand te liggen  e050


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #952 Gepost op: 27 juli 2011, 01:20:02
Ík heb er niets over gelezen/van gezien
Bij ons wel via intranet. Ik zag mezelf al wel zitten :P
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #953 Gepost op: 27 juli 2011, 19:13:26
Uhm, wat zou het toch erg zijn om na je dienst in het hagelwitte zand te liggen  e050

Ja, al dat vervelende zand wat overal tussen gaat zitten :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #954 Gepost op: 28 juli 2011, 07:42:40
Ík heb er niets over gelezen/van gezien  ;)

Door de grote hoeveelheid aanmeldingen heeft men de vacatures voortijdig gesloten. Als ik het goed had gelezen stond de vacature in eerste instantie open tot 01/08.


Ik heb er trouwens geen moment over nagedacht. Komt nog al wat bij kijken met een gezin.
- Ontslag nemen bij je eigen korps;
- Aangenomen worden bij het KLPD;
- Je eigen huis verkopen of gaan verhuren;
- Vrouw ontslag nemen;
- Kinderen van school halen;
- Daar een woning zoeken/regelen;
- Enz, enz.

En dat allemaal voor 3 jr. Mij niet gezien. Leuk al je vrijgezel bent of geen kinderen heb.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #955 Gepost op: 29 juli 2011, 11:17:54
Citaat
Politie haalde man terecht niet uit water
Laatste update:  29 juli 2011 10:36

HELLEVOETSLUIS - Agenten hebben in oktober vorig jaar terecht gehandeld toen zij een verwarde 40-jarige man niet uit een sloot in Hellevoetsluis haalden.

De man overleed later aan onderkoeling. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag bekendgemaakt.

Volgens het OM valt de politie het overlijden van de man niet te verwijten. De man weigerde zelf uit het water te komen, maar agenten vreesden voor hun veiligheid omdat hij mogelijk een wapen op zak had. Ook kwam hij volgens de politie agressief en onberekenbaar over.

Na ongeveer een uur werd hij uiteindelijk toch uit het water gevist en naar het ziekenhuis gebracht, waar hij bezweek.

Uit onderzoek bleek dat de man onder invloed was van cocaďne en amfetamine, wat zijn overlijden kan verklaren, aldus het OM.

http://www.nu.nl/binnenland/2577206/politie-haalde-man-terecht-niet-water.html
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #956 Gepost op: 30 juli 2011, 09:19:17
En terecht ook, als je denkt hoe het korps je helpt nadat zon figuur je in een rolstoel helpt (zie collega in driebergen incident) dan zou ik zo'n persoon er ook niet uithalen.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #957 Gepost op: 30 juli 2011, 10:43:15
Nu is het uiteraard lastig oordelen, ik ben er immers niet bij geweest, maar is er dan écht geen mogelijkheid om voor er een compleet uur voorbij is iemand van 4 kanten te benaderen, eventueel te pepperen of onder controle te brengen?

Uiteraard is het meneer zijn eigen keuze geweest om het water in te springen en als iemand echt wild van de coke is is soms het einde zoek maar alsnog, een uur is best lang.. Wel fijn voor de betreffende agenten dat de uitspraak in hun voordeel is geweest  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #958 Gepost op: 30 juli 2011, 12:04:34
Taakstraf in opvallende outfit

AMSTERDAM -  Mensen die een taakstraf uitvoeren, zijn voortaan tijdens de werkzaamheden herkenbaar aan een fel oranje hesje.

Op het hesje zal de tekst prijken 'Werkt voor de samenleving'. De hesjes zijn onderdeel van een nieuwe aanpak van Reclassering Nederland, die samen met het OM een keihard lik-op-stukbeleid voert.
Zo staan graffitispuiters een paar dagen na de aanhouding zelf de muren weer schoon te schrobben en werden raddraaiers op de Tilburgse kermis binnen twee dagen opnieuw naar het terrein gestuurd, ditmaal om voor straf de troep van anderen op te rapen.
De taakstraf heeft een groot imagoprobleem, namelijk dat het niks voorstelt, erkent directeur Sjef van Gennip. „Gevangenisstraf wordt gezien als een zwaardere veroordeling.”
De topman ziet dat anders en wil afrekenen met dat imago. Hij wijst erop dat het vaak gaat om mensen die het niet gewend zijn om hun handen uit de mouwen te steken en geen enkele vorm van discipline gewend zijn. „Nu moeten ze zich ’s ochtends vroeg bij ons melden en staan ze onder zwaar toezicht. Wij vinden dat we dit best aan Nederland mogen laten zien.”

Bron: telegraaf


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #959 Gepost op: 30 juli 2011, 17:41:56
Kijk aan! Das nou eens een goed idee.