Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 714633 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1070 Gepost op: 5 september 2011, 21:24:00
Mooi verhaal, maar in mijn ogen is het een soort broodroof. Politievrijwilligers kosten de staat veel minder dan echt volwaardige in dienst genomen agenten. Komt natuurlijk mooi uit om een aantal vrijwilligers meer taken en bevoegdheden te gaan geven en hun werk nog interessanter te maken maar hadden dit ook niet gewoon in dienst genomen agenten kunnen wezen?

Ik denk (weet het dus niet zeker) dat vrijwilligers in verhouding misschien wel meer kosten dan regulier personeel. Zij zijn namelijk volwaardig opgeleid, uitgerust met hetzelfde uniform en uitrustingsstukken (muv vuurwapen), zijn ook verzekerd, moeten getraind blijven etc. Ze worden echter véél minder uren ingezet. Dus of die besparing op loonkosten in het totaalplaatje ook nog een besparing is weet ik niet. Voordeel is wel dat je een groep extra gemotiveerde medewerkers hebt om in te zetten bovenop de normale sterkte. Erg nuttig bij evenementen en projecten en bovendien een mooie schakel met de 'burgermaatschappij'.
Senior GGP / Oost-Brabant


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1071 Gepost op: 5 september 2011, 21:30:31
Ik denk (weet het dus niet zeker) dat vrijwilligers in verhouding misschien wel meer kosten dan regulier personeel. Zij zijn namelijk volwaardig opgeleid, uitgerust met hetzelfde uniform en uitrustingsstukken (muv vuurwapen), zijn ook verzekerd, moeten getraind blijven etc. Ze worden echter véél minder uren ingezet. Dus of die besparing op loonkosten in het totaalplaatje ook nog een besparing is weet ik niet. Voordeel is wel dat je een groep extra gemotiveerde medewerkers hebt om in te zetten bovenop de normale sterkte. Erg nuttig bij evenementen en projecten en bovendien een mooie schakel met de 'burgermaatschappij'.

Ow, NickB.... niets ten nadele van de vrijwilligers hoor. Absoluut niet, ik denk ook dat het juist deze gemotiveerde mensen zijn die naast hun normale werk in de maatschappij hun steentje bijdragen. Het gaat mij meer om de politiek. Die is volgens mij bezig om zoveel mogelijk ("goedkoop") blauw op straat te krijgen en dat moet kennelijk ook snel gebeuren. Maar volgens mij is het een beetje misbruik van de situatie maken. In deze slechte tijden is er volgens mij niets handiger dan een blik vrijwilligers open te trekken. Terwijl de normale agent (sterk onderbetaald) het onderspit moet delven. Er komen immers geen "normale" agenten bij. Was er in een vorig regeringsakkoord niet gesproken over o.a. 3000 nieuwe agenten? Daar ligt mij nog iets van bij.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1072 Gepost op: 5 september 2011, 21:50:09
Ow, NickB.... niets ten nadele van de vrijwilligers hoor. Absoluut niet, ik denk ook dat het juist deze gemotiveerde mensen zijn die naast hun normale werk in de maatschappij hun steentje bijdragen. Het gaat mij meer om de politiek. Die is volgens mij bezig om zoveel mogelijk ("goedkoop") blauw op straat te krijgen en dat moet kennelijk ook snel gebeuren. Maar volgens mij is het een beetje misbruik van de situatie maken. In deze slechte tijden is er volgens mij niets handiger dan een blik vrijwilligers open te trekken. Terwijl de normale agent (sterk onderbetaald) het onderspit moet delven. Er komen immers geen "normale" agenten bij. Was er in een vorig regeringsakkoord niet gesproken over o.a. 3000 nieuwe agenten? Daar ligt mij nog iets van bij.

Ok op die fiets. Tsja.. het kan en mag natuurlijk nooit een vervanging gaan worden van beroepskrachten. Hopelijk is dat niet de insteek van de minister, want dat zou in mijn ogen een hele slechte ontwikkeling zijn. Maar dat men extra vrijwilligers wil gaan werven (en op een juiste manier inzetten): hartstikke goed!
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1073 Gepost op: 5 september 2011, 21:50:45
Terwijl de normale agent (sterk onderbetaald) het onderspit moet delven.
Klopt,

Salaris agent
Gedurende de opleiding wissel je werken en leren met elkaar af. Vanaf de eerste schooldag, dus de eerste dag dat je in dienst bent, ontvang je salaris. Hieronder de opbouw van het bruto maandsalaris:

eerste 6 maanden:   € 1.147,-
6 tot 12 maanden:    € 1.195,-
12 tot 24 maanden:  € 1.285,-
na 24 maanden:       € 1.407,-

Bron: kombijdepolitie


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1074 Gepost op: 6 september 2011, 03:25:22
Klopt,

Salaris agent
Gedurende de opleiding wissel je werken en leren met elkaar af. Vanaf de eerste schooldag, dus de eerste dag dat je in dienst bent, ontvang je salaris. Hieronder de opbouw van het bruto maandsalaris:

eerste 6 maanden:   € 1.147,-
6 tot 12 maanden:    € 1.195,-
12 tot 24 maanden:  € 1.285,-
na 24 maanden:       € 1.407,-

Bron: kombijdepolitie

En dat zijn bruto bedragen ... niet vreemd dat het binnenhalen van nieuw bloed niet zo hart gaat.
Het moet een roeping zijn want voor het geld moet je geen agent worden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1075 Gepost op: 6 september 2011, 21:16:19
Agent gewond bij voorkomen zelfmoord
ma 05 sep 2011, 16:14

PUTTEN
Een politieman is zondagavond aan een arm en been gewond geraakt, toen hij een 24-jarige man uit Putten ervan
wilde weerhouden om voor de trein te springen. Dat meldde de politie maandag.


De man stond om kwart over elf 's avonds op station Putten al op het spoor, terwijl de overweglichten knipperden.
De agent wist de man nog net voor de trein weg te trekken. Beide mannen vielen, waardoor de agent gewond raakte.

De Puttenaar reageerde agressief op de actie van de agent. Hij is naar het politiebureau gebracht.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10490498/__Agent_gewond_bij_redding__.html?p=7,1

Kijk er maar mee uit, want als je als collega slachtoffer wordt zoals de collega in Driebergen wordt je ook zo heerlijk gesteund door de politie/overheid.
Desalnietemin toch een goede redding.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1076 Gepost op: 6 september 2011, 21:20:02
Eehhhh, een vrijwillger die volwaardig is opgeleid als een agent/hoofdagent. Denk zelf van niet.
Niets ten nadele van hun enthousiasme natuurlijk


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1077 Gepost op: 6 september 2011, 23:46:44
Er lopen in den lande nog zat vrijwillige hoofdagenten rond, sommigen zelfs brigadier met dito uitrusting. Voor de herziening van de positie van vrijwilligers ruim 10 jaren geleden waren ze in die rang en die rang is ze ook niet meer afgenomen. Alleen de nieuwe vrijwilligers worden op niv 2 opgeleidt, maar er is nu wel een pilot begonnen om met enkele modules van niv 3 erbij deze vrijwilligers breder inzetbaar te krijgen en in een van die modules krijgen ze dus ook het vuurwapen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1078 Gepost op: 7 september 2011, 10:07:04
Agente onder invloed rijdt fietser aan

DELFT - De politie Haaglanden heeft een Delftse wijkagente geschorst nadat ze vorige week op haar scooter een fietser had aangereden. De agente moest blazen en bleek te veel te hebben gedronken.
Het ongeluk gebeurde afgelopen donderdagavond op de Delfgauwseweg in Delft. De fietser raakte daarbij niet gewond.  De 41-jarige agente was op het moment van het ongeluk niet in dienst, maar de politie neemt de zaak hoog op, omdat ze een voorbeeldfunctie heeft.

De korpsleiding wacht de resultaten van een intern onderzoek af, voordat ze een besluit neemt of de agente haar baan behoudt.

http://www.westonline.nl/nieuws/agente-onder-invloed-rijdt-fietser-aan


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1079 Gepost op: 7 september 2011, 16:24:07
Big Brother is watching you.
-----------------------------------------
Politie scant auto's richting Amsterdam
AMSTERDAM -  De Amsterdamse politie gaat binnenkort alle kentekens van voertuigen die de hoofdstad binnenrijden scannen. De politie onderzoekt of de eigenaren van de kentekens iets op hun kerfstok hebben of nog boetes moeten betalen. Zo kunnen agenten een lijst opstellen met verdachten en veroordeelden die de stad binnenrijden.

De gemeenteraad bespreekt donderdag een brief van burgemeester Eberhard van der Laan over de nieuwe werkwijze. Het is niet de bedoeling om iedereen met een openstaande boete van een paar tientjes met een motoragent te achtervolgen, aldus de zegsman.

Er hangen al enige tijd camera's rond Amsterdam. Die worden nu gebruikt om vervuilend verkeer uit de hoofdstad te weren. Vervuilend vrachtverkeer in de zogeheten milieuzone wordt automatisch beboet. Het CDA wilde in januari weten of die gegevens ook voor opsporingsdoeleinden zijn te gebruiken.

De burgemeester schrijft dat er „juridisch geen belemmeringen zijn om de gemeentelijke milieucamera's door de politie te laten gebruiken voor opsporingsdoeleinden”. Dat gebeurt alleen als mensen nog een (zware) straf moeten uitzitten voor bijvoorbeeld een overval.

De driehoek wil de gegevens van de camera's ook gaan gebruiken om overlastgevende taxichauffeurs en jeugdige criminelen op te sporen. Uitgewerkte plannen daarover worden opnieuw aan privacyregels getoetst, aldus de gemeentewoorvoerder.

Bron: telegraaf