Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 711705 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1100 Gepost op: 16 september 2011, 07:43:05
Meer agenten op straat door minder papierwerk

DEN HAAG -  Door agenten minder aan hun bureau te laten zitten, kan de politie volgend jaar meer de straat op. Het aantal uren dat de politie volgend jaar meer op straat is, komt overeen met het werk van 1000 agenten. Dit moet in 2014 oplopen tot 5000.

Dat staat in de begroting voor 2012 van het ministerie van Veiligheid en Justitie die donderdag gepubliceerd werd. Minister Ivo Opstelten kondigde al aan deze kabinetsperiode het papierwerk voor de politie met een kwart terug te brengen. Volgend jaar moet dit al 5 procent minder zijn.
In 2012 zullen agenten in het hele land te maken krijgen met eenvoudiger procedures die dit jaar al in een paar korpsen zijn doorgevoerd. Processen-verbaal worden simpeler, er komen minder formulieren en de rittenadministratie verdwijnt. Administratieve taken rond bekeuringen gaan van de politie naar het CJIB, de instantie die boetes int.
De politie zal ook sneller ter plekke zijn. Bij spoedeisende gevallen moeten agenten in 90 procent van de gevallen binnen een kwartier op de plek des onheils zijn.
Voorzitter Han Busker van politiebond NPB maakt zich grote zorgen of de minister deze hervormingen allemaal wel kan waarmaken. Hij vindt dat de bewindsman zich te makkelijk rijk rekent met door hem verwachte ontwikkelingen. „De minister schetst over de komst van de nationale politie wel een heel rooskleurig plaatje.”

Bron: telegraaf


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1101 Gepost op: 16 september 2011, 13:42:48
Meer agenten op straat door minder papierwerk

DEN HAAG -  Door agenten minder aan hun bureau te laten zitten, kan de politie volgend jaar meer de straat op. Het aantal uren dat de politie volgend jaar meer op straat is, komt overeen met het werk van 1000 agenten. Dit moet in 2014 oplopen tot 5000.

Dat staat in de begroting voor 2012 van het ministerie van Veiligheid en Justitie die donderdag gepubliceerd werd. Minister Ivo Opstelten kondigde al aan deze kabinetsperiode het papierwerk voor de politie met een kwart terug te brengen. Volgend jaar moet dit al 5 procent minder zijn.
In 2012 zullen agenten in het hele land te maken krijgen met eenvoudiger procedures die dit jaar al in een paar korpsen zijn doorgevoerd. Processen-verbaal worden simpeler, er komen minder formulieren en de rittenadministratie verdwijnt. Administratieve taken rond bekeuringen gaan van de politie naar het CJIB, de instantie die boetes int.
De politie zal ook sneller ter plekke zijn. Bij spoedeisende gevallen moeten agenten in 90 procent van de gevallen binnen een kwartier op de plek des onheils zijn.
Voorzitter Han Busker van politiebond NPB maakt zich grote zorgen of de minister deze hervormingen allemaal wel kan waarmaken. Hij vindt dat de bewindsman zich te makkelijk rijk rekent met door hem verwachte ontwikkelingen. „De minister schetst over de komst van de nationale politie wel een heel rooskleurig plaatje.”

Bron: telegraaf

Ik vind dat weer zulke domme kletskoek.
Begin eens met BVH eruit te schoppen en we hebben al een grote verbetering.
Zorg er dan ook eens voor dat we veel meer door mini-pv's kunnen afhandelen en we hebben nog een grote verbetering. (denk aan winkeldiefstallen ook al is het de zoveelste keer)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1102 Gepost op: 16 september 2011, 14:18:56
Begin eens met BVH eruit te schoppen en we hebben al een grote verbetering.

En jij denk echt dat als ze vandaag BVH eruit gooien dat het probleem dan gelijk opgelost is en er al een grote verbetering is.
Nooit geleerd dat je geen oude schoenen moet weggooien voor je nieuwe hebt ?

Iedereen weet ondertussen dat het een rampen systeem is maar om nou elke keer als er iets over de politie in de media
komt gelijk maar weer over BVH te gaan klagen heeft echt geen nut en zal het proces zeker niet versnellen.

Men weet dat er wat moet veranderen en dat vergt nou eenmaal helaas meer tijd dan we lief hebben en laten we nou
gewoon even afwachten en niet gelijk gaan lopen roeptoeteren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1103 Gepost op: 16 september 2011, 15:54:36
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu al merk dat er wat minder papierwerk gedaan hoeft te worden.
Wij werken al een tijdje met de FrontofficeBackoffice en kunnen daardoor veel meer en langer buiten zijn.
Ook is het invoeren van de mini pv's niet meer nodig omdat we met de Sygmax werken.
Dit is het apparaatje wat je ook o.a. bij Blik op de Weg en Wegmisbruikers ziet.
Hier voeren we de bonnen direct op straat op in.
Ze hoeven dus niet meer eerst uitgeschreven te worden, daarna nog apart ingevoerd worden en vervolgens in een map ingeschreven te worden + verzenden.
Nu worden ze direct digitaal naar de CVE (verwerkingseenheid) gestuurd waardoor ze nog sneller verwerkt worden.

Wel ben ik het er mee eens dat nog vele zaken veel makkelijker/sneller afgehandeld kunnen en moeten worden.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1104 Gepost op: 16 september 2011, 17:25:21
En jij denk echt dat als ze vandaag BVH eruit gooien dat het probleem dan gelijk opgelost is en er al een grote verbetering is.
Nooit geleerd dat je geen oude schoenen moet weggooien voor je nieuwe hebt ?

Iedereen weet ondertussen dat het een rampen systeem is maar om nou elke keer als er iets over de politie in de media
komt gelijk maar weer over BVH te gaan klagen heeft echt geen nut en zal het proces zeker niet versnellen.

Men weet dat er wat moet veranderen en dat vergt nou eenmaal helaas meer tijd dan we lief hebben en laten we nou
gewoon even afwachten en niet gelijk gaan lopen roeptoeteren.

Klagen of niet, maar om zulke media berichten te plaatsen schiet je ook geen ene bal mee op.
En de grootste boosdoener blijft gewoon het genoemde systeem.
En het hoeft niet zoveel tijd te vergen om iets te veranderen. Dat kan heel snel gaan als de overheid het echt wilt.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #1105 Gepost op: 16 september 2011, 22:06:00
Stel, ik ben aan het werk en ergens op straat komen wij elkaar tegen. Als jij om wat voor reden dan ook geen ontzag voor me hebt en ik die in jou ogen niet verdien, mag je me dan maar beledigen ?

Mogen wel, maar ik zou het niet doen, niet omdat het al dan niet verboden is, maar omdat ik vind dat het niet hoort. Niet alles wat jij en ik verwerpelijk vinden moet en kan verboden worden.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #1106 Gepost op: 16 september 2011, 22:47:20
Ik denk dat respect belangrijker is dan ontzag.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #1107 Gepost op: 16 september 2011, 22:50:29
Ik denk dat respect belangrijker is dan ontzag.

Daar ben ik het helemaal mee eens!!!
Met Vriendelijke Groet.....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1108 Gepost op: 16 september 2011, 23:05:32
Kijk, daar begint het al, schelden is toch altijd een emotie? Gezag moet je verdienen, niet afdwingen.
Aparte insteek heb je. Jij vindt dat wij als politie niet op moeten treden tegen beleding jegens ons, omdat jij de bon ziet als een poging gezag af te dwingen?

Ik, en ik denk meer collega's, leef niet met de illusie dat een bon gezag afdwingt. Een bon is deels (repressief) een straf, een (repressief) middel om de overtreding te doen stoppen en gedeeltelijk (preventief) een poging tot gedragsverandering. Zo zie ik de bonnen die ik schrijf, gezag afdwingen denk en wil ik er niet mee bereiken.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #1109 Gepost op: 17 september 2011, 00:09:04
Aparte insteek heb je. Jij vindt dat wij als politie niet op moeten treden tegen beleding jegens ons, omdat jij de bon ziet als een poging gezag af te dwingen?

Ik vind dat je je op straat niet teveel moet laten uitdagen, de politie hoort een rustgevende factor te zijn.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding