Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 713071 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1250 Gepost op: 3 december 2011, 02:12:45
Brrrr... afgelopen maandag ook daar langs gekomen en even snel een sanitaire stop gemaakt op deze parkeerplaats.
Het ziet er naar uit dat ik er vaker langs kom maar dan sla ik in het vervolg deze (gevaarlijke) parkeerplaats liever over.
Goed dat zoiets in de media komt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hoef geen mes op me keel of iets dergelijks.  :)

Dat is wel een beetje lichtelijk overdreven denk je ook niet? De voormalige MacDonalds langs de A10 (richting Amsterdam nabij de Oude Haagseweg Amsterdam) en de parkeerplaats richting Leiderdorp was/is niet veel beter, evenals vele andere wegrestaurants en handige ''sleutelplaatsen''.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1251 Gepost op: 3 december 2011, 03:12:45
Jerommeke, ik kwam nooit veel die kant uit (woon in Emmen).
Maar was me niet bewust dat het daar zo erg is. Wat zijn "sleutelplaatsen"?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1252 Gepost op: 3 december 2011, 16:16:08
Wat zijn "sleutelplaatsen"?
Niet gehinderd door enige vorm van relevante kennis doe ik even een gokje: plek waar je betrekkelijk ongestoord onderdelen van een gestolen auto kan demonteren?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1253 Gepost op: 4 december 2011, 02:08:23
Jerommeke, ik kwam nooit veel die kant uit (woon in Emmen).
Maar was me niet bewust dat het daar zo erg is. Wat zijn "sleutelplaatsen"?

Erg is een groot woord, sleutelplaats bedoel ik mee een punt waarvan je snel alle kanten op kunt. Vanaf het brugrestaurant zit je op de A4, nabij Schiphol. Zuidelijk ga je richting Den Haag, noordelijk naar Amsterdam / Alkmaar / Utrecht etc.
Centraal gelegen, groot en druk.

Witte Bergen in Eemnes is ook zo'n lokatie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1255 Gepost op: 4 december 2011, 11:16:19
Overval voorkomen in Amersfoort

AMERSFOORT - Agenten houden donderdagavond 1 december een gewapende jongen aan. Vermoedelijk wilde hij een overval plegen.

Rond 20.25 uur zien agenten in burger dat een jongen zich verdacht ophoudt op de Rietzangerstraat. Zij zien dat hij een capuchon over zijn hoofd en een doek voor zijn gezicht heeft. Tevens komt zijn signalement overeen met dat van de verdachte die betrokken was bij overvallen op winkels op de Wiekslag en aan het Neptunusplein.

Agenten in uniform gaan ter plaatse en zij spreken de jongen aan. Daarop rent hij weg, maar wordt na een korte achtervolging op de Pelikaanstraat aangehouden. De verdachte, een 17-jarige jongen uit Amersfoort, blijkt een groot mes in zijn rugzak te hebben. Vermoedelijk was hij van plan een overval te plegen. De verdachte is naar het politiebureau overgebracht en is daar voor nader onderzoek ingesloten. De politie onderzoekt wat hij nu van plan was en of hij mogelijk bij eerdere overvallen betrokken is geweest


http://www.dichtbij.nl/eemland/regio/artikel/2206970/overval-voorkomen-in-amersfoort.aspx


sylvester1986

  • Gast


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1257 Gepost op: 4 december 2011, 12:00:04
Erg is een groot woord, sleutelplaats bedoel ik mee een punt waarvan je snel alle kanten op kunt. Vanaf het brugrestaurant zit je op de A4, nabij Schiphol. Zuidelijk ga je richting Den Haag, noordelijk naar Amsterdam / Alkmaar / Utrecht etc.
Centraal gelegen, groot en druk.

Witte Bergen in Eemnes is ook zo'n lokatie.

Dank je voor de uitleg.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1258 Gepost op: 4 december 2011, 15:27:14
Jerommeke, ik kwam nooit veel die kant uit (woon in Emmen).
Maar was me niet bewust dat het daar zo erg is. Wat zijn "sleutelplaatsen"?


Een sleutelplaats is een lokatie waar mensen samenkomen om daar vandaan bepaalde criminele activiteiten ontplooien. Een sleutelplaats kan dus een parkeerplaats, tankstation, drive-in restaurant, maar ook een cafe ofzo zijn.
En de criminele activiteiten kunnen allerlei zijn: street races tot inbraken of overvallen tot dealen van drugs.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1259 Gepost op: 4 december 2011, 15:31:50


Een sleutelplaats is een lokatie waar mensen samenkomen om daar vandaan bepaalde criminele activiteiten ontplooien. Een sleutelplaats kan dus een parkeerplaats, tankstation, drive-in restaurant, maar ook een cafe ofzo zijn.
En de criminele activiteiten kunnen allerlei zijn: street races tot inbraken of overvallen tot dealen van drugs.

Helemaal duidelijk met dit antwoord.
Waarom wordt dit niet aangegeven middels borden of zoiets? Je ziet meestal wel de borden 'buit eruit" maar meer ook eigenlijk niet. Ik als oosterlijke landbewoner zou hier toch graag op geattendeerd worden indien ik zo'n parkeerplaats wil bezoeken. Het is in ieder geval nu zeker dat ik deze parkeerplaats ga mijden.  ;)


EDIT: Je zou eigenlijk een kwaliteitsbeoordeling moeten hebben voor parkeerplaatsen, en dan bedoel ik met het oog op veiligheid. Een sleutel in de kleuren, rood, oranje, groen bijvoorbeeld.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.