Algemeen politie nieuws

Auteur Topic: Algemeen politie nieuws  (gelezen 712689 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
Reactie #1400 Gepost op: 9 februari 2012, 16:47:53
Boete voor schelden op agent

do 09 feb 2012, 16:40

AMSTERDAM -  In Emmeloord heeft de politie donderdagmorgen een dronken man aangehouden die op de stoep fietste zonder licht. Hij kon niet meer op zijn benen staan en viel twee keer om, waarna agenten probeerden hem overeind te helpen.
De man werd daarop zo kwaad dat hij de agenten begon uit te schelden, meldt Omroep Flevoland. Toen hij ondanks waarschuwingen doorging met verwensingen te uiten, werd hij aangehouden. Zijn grote mond leverde hem een boete op van 800 euro wegens belediging.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11482485/__Boete_voor_schelden_op_agent__.html?sn=binnenland


WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
Reactie #1401 Gepost op: 9 februari 2012, 18:01:54
Brigadier KLPD ontslagen na vechtpartij

do 09 feb 2012, 17:40

DRIEBERGEN -  Een 33-jarige brigadier van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) is ontslagen, omdat hij juli vorig jaar dronken betrokken is geraakt bij een vechtpartij. Hij misdroeg zich vervolgens ook tegen politiecollega's die op de vechtpartij waren afgekomen.
Het korps neemt het de politieman zeer kwalijk dat hij zich in privétijd heel slecht heeft gedragen. De brigadier was na het handgemeen al buiten functie gesteld, lichtte het KLPD donderdag toe.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11482958/__Agent_onslagen_na_vechtpartij__.html


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1402 Gepost op: 9 februari 2012, 18:32:23
Een brigadier wel ontslaan ..........,maar een politiecommissaris niet            daar vind ik wat van  daar beide zich slecht hebben gedragen......................


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1403 Gepost op: 9 februari 2012, 18:34:09
Een brigadier wel ontslaan ..........,maar een politiecommissaris niet            daar vind ik wat van  daar beide zich slecht hebben gedragen......................

Tsja, is en blijft verbazingwekkend hoe de verschillen per regio zich laten zien ... In de ene regio werkt een hulpofficier bewust onbevoegd en krijgt hij een lichte straf, in de andere regio wordt hij ontslagen, terug gezet in rang, voorwaardelijk ontslag etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1404 Gepost op: 9 februari 2012, 18:39:35
Gang naar de rechter, denk ik


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1405 Gepost op: 9 februari 2012, 19:22:58
Boete voor schelden op agent
En die hoge boete is alleen voor het schelden. ???


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1406 Gepost op: 9 februari 2012, 19:38:40
En die hoge boete is alleen voor het schelden. ???

Ja, want het is een belediging van een ambtenaar in functie. Zoals aangegeven zouden de boetes tegen hulpverleners erg omhoog gaan dit jaar. Dus het zou heel goed kunnen. En als dat zo is dan ben ik tevreden dat er eindelijk een keer iets aangedaan wordt.

Vandaar ook de spotjes op tv. Handen af van onze hulpverleners!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1407 Gepost op: 9 februari 2012, 19:52:53
800 euro is in mij ogen erg veel en wat heeft 'Handen af van onze hulpverleners' er mee te maken, beledigen is toch niet aanraken.
Waar legt een agent de grens als het gaat om belediging?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #1408 Gepost op: 9 februari 2012, 19:59:14
Ik heb ook al diverse zaken 'meegemaakt' waarbij de OvJ erg resoluut optrad. Een aantal herrieschoppers werden tijdens het uitgaansweekend opgepakt ivm belediging van politieambtenaren. Hebben een nachtje gelogeerd en zijn daarna naar huis gestuurd met een rekening van €650,-!

Mij is toen verteld dat de slagkracht ook is vergroot door het traject ZSM (Zo Snel/Simpel/Slim/Samen Mogelijk), waarbij het OM op het bureau aanwezig is en direct een straf op kan leggen (wet OM-afdoening). Erg goede ontwikkeling als je het mij vraagt!
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1409 Gepost op: 9 februari 2012, 20:02:39
Als je die hoge boete niet kan betalen, mag je dan de bak in of .....?