Rookverbod personeel Medisch Spectrum Twente

Auteur Topic: Rookverbod personeel Medisch Spectrum Twente  (gelezen 3319 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 6 april 2008, 10:11:00
Wat vinden jullie hiervan? Roomser dan de Paus?

http://www.ad.nl/binnenland/2200759/Rookverbod_personeel_Medisch_Spectrum_Twente.html

Rookverbod personeel Medisch Spectrum Twente

ENSCHEDE - Werknemers van het Medisch Spectrum Twente (MST) mogen binnenkort niet meer roken op het ziekenhuisterrein. Dat meldt de website MedNet, een nieuwsmedium voor artsen. Het totale rookverbod gaat op 1 juli in, tegelijkertijd met het rookverbod in de horeca.
Voor bezoekers en patiënten blijven er een paar rookruimtes beschikbaar, maar personeel mag daar geen gebruik van maken. Ook buiten roken wordt taboe, net als roken in de eigen auto als deze op het ziekenhuisterrein geparkeerd staat.
Volgens de Raad van Bestuur wil het ziekenhuis een voorbeeld stellen. ,,Het kan eigenlijk niet dat bijvoorbeeld patiënten met longkanker langs rokende personeelsleden lopen'', vindt een woordvoerder.

(ANP)




vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2008, 11:08:34
Nee, ik vind dit een zeer goed initiatief en hoop dat vele instellingen zullen volgen. Hoe reëel is het als je van je arts te horen krijgt dat je moet stoppen als je hem vervolgens samen met de verpleegkundige op de parkeerplaats tegenkomt waar hij zelf een sigaretje opsteekt.

Maar ok, ik ben dan ook fel tegen roken en zal er altijd en tegen iedereen wat van zeggen. Weet zeker wel dat stoppen moeilijk is en bied dus ook altijd hulp aan.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 7 april 2008, 17:29:10
Ik ben ook voor :)
Arts  www.alphalog.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #3 Gepost op: 7 april 2008, 17:31:38
ik denk dat het aan e rand van de pakeer plaats heel erg druk met rookers word.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 april 2008, 17:37:46
Tja, ben op zich wel voor zo'n verbod, maar zie wel een beetje het hype-effect van het horecaverbod doorschijnen.

Geldt er bijvoorbeeld ook een verbod op patat, kroketten en andere calorierijke zaken? Er worden vast ook wel eens mensen met obesitas behandeld.. Of een van thuis meegenomen zak snoep? Kinderen zouden wel eens kunnen denken dat snoepen goed is, want de dokter zien ze het ook doen.. :-\

En wat doe je inderdaad aan het groepje medewerkers dat in het bushokje even verderop gaat staan roken als het regent? Ook niet echt een reclamemakend beeld..