Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)

Auteur Topic: Het voeren van blauwe of oranje zwaailichten (incident managment)  (gelezen 68091 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 13 november 2008, 16:36:40
Er zijn meerdere patronen in deze LED beacons instelbaar. Kwestie van het patroon-draadje een plusje geven.


Atreides

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 19 november 2008, 08:53:59
De L32 Ledbaken welke is gemonteerd op de politievoertuigen, voldoen aan het ECE65 Keurmerk.
Er zijn daarom in de ECE versie slechts 2 patronen mogelijk; SingleFlash of DoubleFlash.

Atreides


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 19 november 2008, 21:21:00
Dat geldt misschien voor de Whelen L32. Gek genoeg zijn sommige producten toch toegestaan met Quad Flash of "Quadro Flash"
Sommige versies zijn zelfs toegestaan met een rotating patroon erin. (o.a. speciaal voor Franse markt heb ik me laten vertellen)

Dit heb ik zowel bij Balken, als bij losse lampen als bij bumperunits gezien. Hänsch Movia D led is bijvoorbeeld ook 4 flits.

Vind het erg vreemd, want bijvoorbeeld Duitsland heeft het 120Hz Dubbelflitspatroon al jaren verplicht gesteld voor Xenon Flitsers en bumperunits. Zelfs het dubbelflits synchroon, wat in Dld gebruikelijk is, is logelaten.
Al die lampen hebben namelijk naast een ECE R65 toelating ook een zogenaamd K nummer, oftewel een toelatingsnummer van het Kraftfahr Bundesamt.

Groeten, Ruud


Gast

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 19 november 2008, 21:44:39
Dank je wel Ruud  ;) ;) Ik denk wel eens, geheel voor eigen rekening, dat HONAC er een eigen invulling aan het ECE keurmerk en standaarden op nahoudt... iets met marktmonopolie ofzo.. ;D ;D
Inderdaad, de Duitsers voldoen aan zo'n beetje alle ECE, EC, CE, TÜV keuringen en die kunnen het wél met quad-flash.. rara..

Bovendien meen ik dat oranje niet onder ECE-R65 valt, tenminste volgens de conceptregeling niet tot in 2013, dus in hoeverre oranje gebonden is aan enkel- of dubbelflits lijkt mij multi-interpretabel.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 19 november 2008, 22:07:28
Hoi,

Op de site van Ambershop onder deze link:

http://www.tm-cs.nl/producten/downloads/voorschriften-signalering.html

En dan het 4e ammendement van de ECE R65, daarin staat onder punt 7.1 wel expliciet wat de flitsfrequentie moet zijn (tussen de 2 en 4 Hz) echter staat er niet vermeld dat je gebonden bent aan dubbel of quad flash, tenminste ik zie geen expliciete verwijzing naar quad of single of double flash.


Groeten, Ruud


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #45 Gepost op: 26 november 2008, 14:08:34
Dank je wel Ruud  ;) ;) Ik denk wel eens, geheel voor eigen rekening, dat HONAC er een eigen invulling aan het ECE keurmerk en standaarden op nahoudt... iets met marktmonopolie ofzo.. ;D ;D
Inderdaad, de Duitsers voldoen aan zo'n beetje alle ECE, EC, CE, TÜV keuringen en die kunnen het wél met quad-flash.. rara..

Bovendien meen ik dat oranje niet onder ECE-R65 valt, tenminste volgens de conceptregeling niet tot in 2013, dus in hoeverre oranje gebonden is aan enkel- of dubbelflits lijkt mij multi-interpretabel.


ik denk dat ik daar toch wel een antwoord op kan geven, Honac houd er zeker geen eigen invulling op na, alle produkten betreffende licht zijn/worden gekeurd in engeland (woodway laat dit doen) en geheel volgens de ECE-R65 norm.
De keuring wordt uitgevoerd door het Britisch Standard Institute die de licht keuring weer in spanje laat doen waar overigens heel europa zijn produkten laat keuren.

of produkten daadwerkelijk zijn gekeurd is na te gaan aan het ''E'' nummer.

duitsers voldoen aan zo'n beetje alle keuringen!! EC, CE  zijn onderdeel van ECE en TUV is geen erkende keurinstantie voor ECE.

Oranje, (amber) dient volledig aan de ECE-R65 te voldoen, dus ook rondom zichtbaar en bewaakt, net als blauw.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #46 Gepost op: 26 november 2008, 20:22:26
Hoi,

Op de site van Ambershop onder deze link:

http://www.tm-cs.nl/producten/downloads/voorschriften-signalering.html


Groeten, Ruud

wees voorzichtig met boven genoemde informatie, alleen de 2 pdf's betreffende de ECE-R65 zijn nog relevant, de overigen zijn achterhaald door de nieuwe regeling van het RVV
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #47 Gepost op: 26 november 2008, 20:33:37
Hoi,

Op de site van Ambershop onder deze link:

http://www.tm-cs.nl/producten/downloads/voorschriften-signalering.html

En dan het 4e ammendement van de ECE R65, daarin staat onder punt 7.1 wel expliciet wat de flitsfrequentie moet zijn (tussen de 2 en 4 Hz) echter staat er niet vermeld dat je gebonden bent aan dubbel of quad flash, tenminste ik zie geen expliciete verwijzing naar quad of single of double flash.


Groeten, Ruud

wanneer dubbel of quad flash aan de criteria van de ECE-R65 voldoet, mag dit, de enige manier om daar achter te komen is aanbieden ter keuring en het certificaat afwachten.

Honac heeft gekozen voor single flash of dubbel flash (voorstel uit amerika) en deze laten keuren (via woodway), deze is goed gekeurd en wordt nu ook in engeland toegepast.

Engeland heeft nog een ander patroon geprobeerd, 2 sec. links aan, dan 2 sec. rechts aan dan weer links en zo ''traag'' verder, flitsend of niet.

overigens een ''draaiende'' stationaire led lamp zou niet voldoen omdat de lichtintensiteit volgens de ECE-R65 dan niet wordt gehaald.
Nemo me impune lacessit


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #48 Gepost op: 28 maart 2010, 21:36:47
Om dit topic even wakker te schudden: even kleur bekennen allemaal ;)

De richtlijnen zijn er. We hebben een aanrijding letsel, politie ter beveiliging op 2-baans weg waar men ter plaatse 50 km mag rijden.
Welke kleur(en) zwaailicht gaan we (als regio-politie-agent denkende) gebruiken?

De laatste tijd zie ik zelf vaak het onderstaande gebeuren, oranje achter de achterramen en blauw op het dak/in de bumpers.









denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #49 Gepost op: 28 maart 2010, 21:46:11
En in Frankrijk rijdt de weginspectie trouwens ook met een oranje EN blauw; zelfs de strooiwagens gebruiken het  ;D