Brandweer wil af van digitale portofoon in DMO

Auteur Topic: Brandweer wil af van digitale portofoon in DMO  (gelezen 82793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 18 april 2008, 23:40:59
Ehu volgens mij weet iedereen dat, brandweer Amsterdam was de eerste welke overging op C-2.

Dat hoeft niet iedereen te vermelden, en aangezien jij dat niet specifiek in jouw bericht vermeld, vermeld ik het nog even apart. ;)

En uiteraard weet ik dat Amsterdam de eerste was die overging op het nieuwe systeem.

Sam


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2008, 01:22:37
Toch vind ik het jammer dat het bijna niet meer gebruikt word :( . Net kwam er een politie auto door rood, over een fietspad voor me door die iets verder stopte voor een huis en de agenten sprongen meteen uit de auto en rende naar de voordeur. Iets verderop richting mijn huis kwam ik nog 2 wagens (zonder ogs) tegen die dezelfde richting op gingen.

Als het nog analoog was had ik nu waarschijnlijk wel geweten waarom, nu kan ik alleen maar gokken op inbraak of huiselijk geweld (meer kan ik zo niet bedenken).

Ach ja de daders van iets kunnen nu ook niet meer horen dat de politie er bijna is, dat is wel een voordeel. En ik merkte voorheen ook al dat de belangrijke dingen niet te horen waren.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2008, 09:34:19
In het Kennemerlandse is een gedeelte van het analoge systeem verwijdert. Bijvoorbeeld de mast in Zandvoort en Vogelenzang/Bloemendaal. En natuurlijk is de hele meldkamer analoog vrij. Komt door de inpandige verhuizingen van de afgelopen jaren.
En op de nieuwe multidisciplinaire meldkamer, die ooit in gebruik genomen gaat worden, is al helemaal geen analoge techniek meer in verwerkt.

RR (tis niet geheim, maar ik vertel het lekker niet  :P)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2008, 17:25:46
Bijvoorbeeld de mast in Zandvoort

Ik kan me heel erg vergissen, maar op de binnenplaats van buro Zandvoort stond toch echt een C-2 mast. En binnen stonden twee C-2 set,s een met de regionale gespreksgroep en een met de portogespreksgroep bij de plot. En nergens stond nog iets wat op analoog leek. Dat stond allemaal in kraten om afgevoerd te worden naar Haarlem. En ik liep toch echt met een c-2 porto op m'n bult in Zandvoort rond. En das twee jaar geleden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2008, 19:14:52
Ik kan me heel erg vergissen, maar op de binnenplaats van buro Zandvoort stond toch echt een C-2 mast. En binnen stonden twee C-2 set,s een met de regionale gespreksgroep en een met de portogespreksgroep bij de plot. En nergens stond nog iets wat op analoog leek. Dat stond allemaal in kraten om afgevoerd te worden naar Haarlem. En ik liep toch echt met een c-2 porto op m'n bult in Zandvoort rond. En das twee jaar geleden.

Het oude analoge systeem is uit deze mast getrokken en heeft plaats gemaakt voor nieuw digitaal ! Er staan inderdaad twee mobi's op de plot, een op de gespreksgroep Haarlem en een op de gespreksgroep Haarlemmermeer  ;)
Het enige analoge wat er nog is, dat zit in de strandjeep, voor communicatie met de reddingsbrigade  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 22 april 2008, 19:40:52
Hier werken me gewoon met de c2000 porto's en ze bevallen onsgoed, geen problemen mee, zeker met dat oortje in je helm is het een hele verbetering geworden. Verder geen problemen met verbindingen of bereik.... O0  Voor zover ik weet is er in de regio geen 1 korps meer wat met analoge porto's werkt  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 april 2008, 19:55:19
Het oude analoge systeem is uit deze mast getrokken en heeft plaats gemaakt voor nieuw digitaal !

Ja dat was dus twee jaar geleden al gebeurd.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #17 Gepost op: 9 juli 2008, 10:52:21
Gestopt met analoog alarmeren zijn ze nu inmiddels al een tijdje, maar compleet digitaal werken ze niet, sterker nog, ze gaan nieuwe analoge apparatuur aanschaffen! Veel korpsen gebruiken nog steeds de objectporto's in de VHF-band maar momenteel loopt er een aanbesteding vanuit de VRU voor de levering van naar verwachting 750 conventionele analoge UHF-porto's (jawel, UHF, geen VHF) inclusief randapparatuur. Als het goed is moeten deze het komende jaar worden afgeleverd.

gr. Michel


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #18 Gepost op: 17 juli 2008, 20:22:58
ja en ik kan deze bron bevestigen.

Veiligheidsregio Utrecht gaat het komende jaar 750 conventionele analoge UHF-portofoons aanschaffen voor de brandweerkorpsen ...

Bovenstaande info komt van een betrouwbare bron. De levering wordt momenteel aanbesteedt. Indien de opdracht is gegund, volgt de levering waarvoor een jaar gepland staat.

brandweerkorpsen mag ik niet bekend maken


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2008, 23:40:06
brandweerkorpsen mag ik niet bekend maken

Heel simpel, alle korpsen in de regio.