Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon

Auteur Topic: Nederlandse HV diensten die gebruik maken van andere sirene's dan de 3/2-toon  (gelezen 105355 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

medicalboy

  • Gast
Om één centrale plek te maken voor de opkomende variant van de twee/drie toon sirene's even een topic wat omhoog gehaald. Hier dus alle vragen, filmpjes en geluidsfragmenten van USA, UK, Franse, Italiaanse etc. sirene's op Nederlandse HV Voertuigen.

Mod.
Jerommeke



Dit trefde ik aan op youtube. de nieuwe sprinter ambulance van de regio fryslan bekijk hier het filmpje O0 :

Ambulance 12 geluid

Voor meer informatie: www.112fryslan.nl

P.S. volgens 112fryslan is het een uitruk voertuig dus geen demo ;)

groetjes




rescueranger

  • Gast
:D :D :D :D
Gaan we deze geluiden op elke ambu horen of is dit alleen maar een demo.

Vindt dit wel een verbetering.......

groet sander


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
:D :D :D :D
Gaan we deze geluiden op elke ambu horen of is dit alleen maar een demo.
Vindt dit wel een verbetering.......
groet sander
Dit is geen demo. In het Noorden hebben Drenthe, Groningen en Friesland ieder zo'n Sprinter gekregen. Zijn speciaal voor het vervoer van zware mensen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


paul_hartog

  • Gast
waarom zitten al die liedjes erop dan?
in nederland rijden we toch gewoon met een 3 toon?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
waarom zitten al die liedjes erop dan?
in nederland rijden we toch gewoon met een 3 toon?

Omdat het een Engelse opbouw is ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Dit is geen demo. In het Noorden hebben Drenthe, Groningen en Friesland ieder zo'n Sprinter gekregen. Zijn speciaal voor het vervoer van zware mensen.

-----------------------------

Volgens mij betreft het hier maar 1 voertuig. Deze staat in Friesland en word ingezet als gewone ambulance. Tevens word deze landelijk ingezet om zwaarlijvige personen op een verantwoordelijke manier te kunnen vervoeren...

Wel mooi hoor, die liedjes... :O


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
http://www.112fryslan.nl/zomplog/index.php?content=detail&id=2461

''In de meeste media wordt deze ambulance wel de "ambulance voor zware mensen" genoemd, echter is dit onterecht. De ambulance is eigenlijk een normale ambulance met wat extra snufjes en heeft als bijkomend voordeel dat er mensen in vervoerd kunnen worden die veel wegen.''

Ik zou zeggen, Eindelijk eens een gave ambulance hier in Nederland  ;D Normaal ben ik niet zo van het geel, dit geel is wel erg gaaf ! In combi met wit en oranje zou ie helemaal netjes zijn  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
ja dat wil niet zeggen dat ze er toch ook die sirene's op moeten zetten?
Kost alleen maar onnodig geld ::)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Die sirene die je krijgt ipv de versneller is wel mooi, maar ik heb liever de normale :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
ja dat wil niet zeggen dat ze er toch ook die sirene's op moeten zetten?
Kost alleen maar onnodig geld ::)

Nee hoor, doordat het een Engelse opbouw is zit er ook Engelse signalering op, op deze ''computer'' hebben ze nu ook de nederlandse drietoon geprogrammeerd, zodoende zitten de Engelse en de Nederlandse er nog op!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !