ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 141440 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #140 Gepost op: 10 augustus 2011, 20:13:01
Zoals beloofd: De caddy van een collega..Hoop dat de kwaliteit in orde is 98uiye













Zoals je op de laatste foto goed kunt zien zijn de front flitsers verplaatst van de grill naar achter de voorruit, vanwege de inbouw bij de geface-lifte caddy's
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #141 Gepost op: 10 augustus 2011, 21:06:18
Zoals beloofd: De caddy van een collega..Hoop dat de kwaliteit in orde is 98uiye







Zoals je op de laatste foto goed kunt zien zijn de front flitsers verplaatst van de grill naar achter de voorruit, vanwege de inbouw bij de geface-lifte caddy's

Opvallend de losse kabel op het dak en de roepnummers (?) aan de zijkanten van de Freedom. Belemmert dat laatste niet de zichtbaarheid naar de zijkanten voor zover in gebruik?


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #142 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:45:50
@k-pri

Duidelijke foto's  ;) Wat is dat voor bus/touringcar die je op de achtergrond bij de 2e foto ziet staan?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #143 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:49:17
Opvallend de losse kabel op het dak en de roepnummers (?) aan de zijkanten van de Freedom. Belemmert dat laatste niet de zichtbaarheid naar de zijkanten voor zover in gebruik?

Ik vindt persoonlijk dat dat geen gezicht is, beter op de zijkant v/d voertuigen, maar een ieder is daar vrij in om dit te doen waar hij/zij wil..Of het handig is is een 2e, zeker qua belemmering 998765



@k-pri

Duidelijke foto's  ;) Wat is dat voor bus/touringcar die je op de achtergrond bij de 2e foto ziet staan?

Das onze RoParunbus, van het ANWB team, geruchten gaan dat  we in 2012 weer meegaan met een eigen team. De wegenwacht zelf gaat al jaren mee om onderweg te sleutelen.
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #144 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:52:20
vergeet ik: Losse kabel op het dak:
Op de transporters en caddy's zijn de zwaaibalkem demontabel om een lagere doorrijhoogte te kunnen creeëren, je kopplet de balk los v/d stekker, en schuift de zwaailbalk zijwaarts uit een rails, en bergt m op in de auto. De Touran heeft dit niet.

De oude T4 hebben dit ook, aleen die klappen het wegenwachtlogo en de 2 draailampen naar achter toe, richting achterklep.
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #145 Gepost op: 12 augustus 2011, 14:07:44
vergeet ik: Losse kabel op het dak:
Op de transporters en caddy's zijn de zwaaibalkem demontabel om een lagere doorrijhoogte te kunnen creeëren, je kopplet de balk los v/d stekker, en schuift de zwaailbalk zijwaarts uit een rails, en bergt m op in de auto. De Touran heeft dit niet.

De oude T4 hebben dit ook, aleen die klappen het wegenwachtlogo en de 2 draailampen naar achter toe, richting achterklep.

Geinig, dat had ik er niet achter gezocht.
Dit is een mooi voorbeeld van logisch nadenken en luisteren naar de werkvloer.

Waar mis ik die instelling toch?  8)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #146 Gepost op: 13 augustus 2011, 12:34:52
Pechhulpdiensten kijken namelijk wél naar hun buitenlandse collega's
Heb al eerder complimenten afgegeven over de striping, dit systeem van dakset wordt ook gebruikt in Engeland, door de AA

In een iets andere setup, ze kunnen de zwaailichtbalk naar achteren schuiven en op de achterklep laten rusten. Inderdaad voor betere doorgang in parkeergarages etc.

Zou leuk zijn als sommige innovaties van de ANWB ook bij o.a. politie terecht kwamen....


Groeten, Ruud


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #147 Gepost op: 13 augustus 2011, 12:40:11

Zou leuk zijn als sommige innovaties van de ANWB ook bij o.a. politie terecht kwamen....


Groeten, Ruud

Besef je wel dat je vraagt aan de politietop die hierover gaat dat ze moeten toegeven dat ze een foutje in hun denken hebben gemaakt? Dat was bij de KMar al ondenkbaar dat die heren een fout maken(lees sarcastich aub). Er zijn maar weinig dingen in een dienstvoertuig terug te vinden die van de werkvloer komen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #148 Gepost op: 13 augustus 2011, 17:48:48
Zou leuk zijn als sommige innovaties van de ANWB ook bij o.a. politie terecht kwamen....

Tsja, het nut van dit systeem voor de politie zie ik niet ... De enige waarbij het mogelijk zou kunnen/moeten zijn is bij een bergingsvoertuig van de politie. In de jaren 80/90 reden er in Amsterdam al Ford's F rond waarbij men de lichtbalk achterover kon klappen met het zelfde doel.

Tegenwoordig kan men van die ''wiel-krik/rol'' systemen gebruiken. De sleepwagens in veel regio's zijn namelijk allemaal tegenwoordig op vrachtwagenchassis gebouwd.

Verder ben ik het met je eens, luisteren naar de werkvloer (werkverlichting in de auto, werkverlichting buiten de auto, knipperend grootlicht)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #149 Gepost op: 15 augustus 2011, 16:51:34


Verder ben ik het met je eens, luisteren naar de werkvloer (werkverlichting in de auto, werkverlichting buiten de auto, knipperend grootlicht)

Dat zou ik wel graag willen, wig-wag of synchroom knipperend licht..
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v