ANWB Wegenwacht

Auteur Topic: ANWB Wegenwacht  (gelezen 140896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #190 Gepost op: 26 november 2014, 19:40:26
Het was me opgevallen dat er nu ook Hänsch DBS975 LED-balken in gebruik zijn op voertuigen van de wegenwacht, in plaats van de gebruikelijke Whelen Freedom. Weet iemand de reden?

Edit: ook een foto bij gevonden.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #191 Gepost op: 26 november 2014, 19:45:32
Mooie motoren!

Moet trouwens zeggen na gister in aanraking gekomen te zijn met de ANWB (ze hebben me opweg geholpen weer) dat de lichtbalk op de Touran goed uitziet en ook veel licht geeft. Wat een leuk detail was wat me opviel is dat ze ook lampjes in de achterklep hadden zitten met in reflechterend zwart "WEGENWACHT".
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #192 Gepost op: 26 november 2014, 20:27:38
De wegenwacht is gaan zoeken naar een alternatief omdat Honac de hoofdprijs vroeg....


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #193 Gepost op: 26 november 2014, 20:58:47
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1310747 date=1417027532
Wat een leuk detail was wat me opviel is dat ze ook lampjes in de achterklep hadden zitten met in reflechterend zwart "WEGENWACHT".
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Een matrix? Of een zwarte strip met daarop reflecterende letters?
Zwart is niet reflecterend te krijgen na mijn weten
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #194 Gepost op: 26 november 2014, 21:06:04
Citaat van: DeMassel link=msg=1310780 date=1417031927
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Een matrix? Of een zwarte strip met daarop reflecterende letters?
Zwart is niet reflecterend te krijgen na mijn weten

Nee, gewoon zwarte letters die reflecteerden als er licht opkwam. Je zag ze alleen als de achterklep open stond. Ik heb er geen foto van gemaakt (stom van mij) en vind er ook niet vlug er 1 van via google. Vind geen achterkant van een ANWB Touran die de klep open heeft.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #195 Gepost op: 27 november 2014, 05:07:36

Zwart is niet reflecterend te krijgen na mijn weten
Zwarte reflecterende striping is wel te krijgen. De vroegere busjes van DV&O hadden het ook.

Hoe het kan is me nog steeds niet bekend. Reflectie is de weerkaatsing van licht richting lichtbron. Zwart is geen lichtkleur maar juist de afwezigheid van licht. Het reflecteert een beetje grijs.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #196 Gepost op: 27 november 2014, 07:42:04
Zwarte reflectie bestaat inderdaad niet. Het gaat hier om een tape met in beginsel gewoon wit reflectiemateriaal maar met een dun laagje zeer donkergrijs en grotendeels doorschijnend materiaal eroverheen. Het effect is bij daglicht "zwarte" tape en bij nacht met lichtinval lichtgrijs reflecterende tape.
Bron: de tape op mijn motorkoffers ;-) (geldt in D als lading en ze zijn hier niet zo kritisch met witte danwel grijze reflectie naar achteren, zie ook kentekenplaten, maar dat is strikt offtopic).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #197 Gepost op: 27 november 2014, 13:50:50
"zwarte" reflectie is op twee manieren te verkrijgen nl:

1) zoals FD al omschrijft bruin/grijze doorzichtige folie op witte ondergrond te gebruiken.
2) Door het gebruik van zilverdeeltjes in de zwarte laag, denk hierbij aan "zwarte spiegels"

Bij manier 1 zie je de kleur afwijking als je er dichtbij in de buurt bent, manier twee laat geen kleurafwijking zien maar is ook bij daglicht reflecterend.
Om een tekst in het zwart te laten verschijnen bij nacht kan je alleen maar gebruik maken van manier 1, de techniek omdat met manier 2 te doen is nog niet ontwikkeld.

Mijn bron, de vertegenwoordiger van haverydennison.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #198 Gepost op: 27 november 2014, 19:48:09
Thanks voor de info O0


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #199 Gepost op: 27 november 2014, 23:47:14
Handig zo'n forum. Je steekt er ook nog wat van op O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV