Gebruik werkkleding

Auteur Topic: Gebruik werkkleding  (gelezen 14259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 7 mei 2008, 07:59:57
Hahaha! Voel me niet onzeker zonder m'n koffer hoor,

"teveel"  Misschien ???
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2008, 10:49:32
Zucht typisch weer iets voor het Rode Kruis om zich druk over te maken.... En alle vooroordelen over het NRK worden weer in een klap bevestigd voor de buitenwacht
Eigenlijk is het vaak misplaatste regelzucht van types binnen het NRK die zich ineens erg belangrijk voelen en dat graag willen laten blijken.
Als we nu eens met zn allen binen het rode kruis beginnen met rustig nadenken en dan pas rustig en niet hysterisch reageren dan wordt het nog eens wat met het NRK.
Ik vraag me ondetrussen af waar men zich mag/moet omkleden bij NRK afdelingen waar je niet in je werkpak van huis naar inzet/opkomstplaats mag klopen/fietsen/autorijden etc. Heeft men dan soms een mobiele omkleedplek beschikbaar?... ???

Natuurlijk zijn er altijd bepaalde lieden binnen het NRK en EHBO verenigingen die wat strakker binnen de afspraken gehouden moeten worden en dan is wat redelijke correctie op zijn plaats. Maar vaak zijn zaken binnen het NRK zodanig afgeregeld op een wijze die menig stalinistisch regime nog als voorbeeld kunnnen dienen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 7 mei 2008, 14:00:34
Amen :)
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #23 Gepost op: 7 mei 2008, 18:09:44
In het kader van spieken bij de buren...

We hebben het afhankelijk gemaakt van het type en aard van de inzet die we doen...

We geven dus van te voren aan per inzet, in de vooraf geschreven briefing, wanneer men verwacht word in opvallende werkkleding , onopvallende werkkleding of in vrije tijds kleding of strak in pak bij wijze van spreke met stopdas voor...
Dresscode is dan gemandateerd..

Zo kan er per inzet gewoon duidelijkheid zijn..
In het inzet gebied geld een gedragscode,  buiten het inzetgebied in herkenbare kleding heb je net zo professioneel te gedragen..

hellaas blijft het nodig om dat soort dingen ook te verduidelijken in de briefing..


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Reactie #24 Gepost op: 14 mei 2008, 17:44:18
Ook al loop je zonder pak op straat en iemand vraagt om hulp.  Ben je verplicht als ehv hulp te verlenen (wel op je eigen veiligheid letten).
Zekers als Rode Kruizer. Je hebt ooit in gestemd met de grondbeginselen van het Rode Kruis.
En als je twijfelt moet je er uit stappen. Dan ben je de  Rode Kruis niet waardig.  
En als door gestudeerde (sigma ??). Mag je toch maar alleen als EHV, hulp verlenen volgens het EHBO boekje.

En welke EHBOer loopt er iedere dag met zijn middelen??  En daar doet het werkpak er ook niet toe.

En als je doorloopt als Rode Kruis in burger, dan sla je echt een flater..........................................


Ik denk niet dat Michel D bedoelt dat hij zal doorlopen en niet zal handelen.

Als je in je Rode Kruis uniform daar staat en je hebt verder geen materialen bij je dan wekt dat mogelijk bij het publiek een vreemde indruk terwijl dit niet zo is als je in je eigen kleren je hulp aanbiedt.

Overigens denk ik dat je Michel niets hoeft te vertellen over de grondbeginselen van het Rode Kruis en kan ik je uit ervaring vertellen dat hij niet twijfelt en het Rode Kruis meer dan waardig is.

Als je iemand niet kent moet je echt wat voorzichtiger zijn in je oordeel.
Rode Kruis Utrecht Midden


ehboŽer quinten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2008, 19:16:15
Tuurlijk help je ook zonder pakkie. Logisch toch? ::)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2008, 14:00:11
Als je niet in je RK uniform naar het evenement toe gaat moet er wel een ruimte zijn om je te kunnen omkleden.

Ik ga regelmatig naar evenementen toe waar er geen kleedruimte is, waar moet je je dan omkleden?? Thuis dus.

Als je in je uniform er na toe gaat doet de beveiliging ook nooit moeilijk met het betreden van het evenement.


apje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
  • he jij hier
Reactie #27 Gepost op: 27 juli 2008, 08:50:04
ik ga altijd gewoon in uniform naar de inzetten is mijn een te veel gedoe als ik me op locatie moet omkleden,
kent u mij dat u mij nog kent zodat u weet wie ik ben?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #28 Gepost op: 27 juli 2008, 11:19:04
De verschillende regels binnen het NRK is denk ik te wijten dat er geen duidelijke richtlijnen zijn vanuit het hoofdkantoor van het Nederlandse Rode Kruis.
Ik dacht altijd dat het een geheel was het NRK, totdat ik bij kwam als vrijwilliger. Het zijn allemaal aparte eilandjes die afdelingen.

Zelfs de kleding van het NKR verschilt per afdeling.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #29 Gepost op: 27 juli 2008, 12:03:06
Zelfs de kleding van het NKR verschilt per afdeling.

HELAAS verschilt dat ook per afdeling ja. Als je het navraagd bij het Landelijk Bureau, is alleen het Grijs/Rode Uniform die er al jaren is, het enige ECHTE geldige uniform. De rest van kleding (zoals grijs/rode pilotenjack, rode fleece trui etc.) valt officieel gezien NIET onder het officiele uniform.

"Mijn" EHV'ers dragen allemaal het gewone echte uniform, dat zijn nou eenmaal de regels. Jammer dat er vele afdelingen zijn die toch op eigen houtje andere unformen aanschaffen.  :-\ (zou er toch ook niet uit zien als alle ambulancediensten in nederland ieder in een ander unform gaan lopen?)