Gebruik werkkleding

Auteur Topic: Gebruik werkkleding  (gelezen 14260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hocje en chaufje

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 28 juli 2008, 14:06:40
Als we dienst draaien, vanaf het moment dat we de deur thuis uitlopen, zijn we in dienst en dienen we verbandtas (mobieltje ook) bij ons te dragen , als we op dienst lopen, zijn we altijd met ze 2en, indien net noodzakelijk is/moet dan porto, tas, eventueel aed mee en gaan dan gaan we ervoor. Zijn we thuis, dan is het pas einde dienst.
p en t


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 28 juli 2008, 14:45:25
Ja het mag idd. Ik reis ook vrijwel altijd in uniform, behalve met een verhoogde alarmstatus.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2008, 15:15:48
De rode wollen trui weiger ik te dragen... Het jeukt, ziet er niet uit en lubbert na 1 wasbeurt 3 maten uit. De broek is een ramp: ik heb twee reanimaties gehad, en daar aan twee kapotte broeken overgehouden (gelukkig alleen dat): de kniereflectoren scheuren uit en de naden laten los... De polo neemt ook bij iedere wasbeurt in maat toe (bij het drogen) en het kruis lost langzaam op.

Rode Kruis, kunnen we alsjeblieft overstappen op fatsoenlijke, mooie en *stevige* kleding? :)

Ik herken je opmerkingen vwb de kleding wel in een aantal opzichten, maar wat doe jij met die kleren??  ;D haha... bij mij is de slijtage lang niet zo groot/snel... maargoed ideaal is anders daar geef ik je zeker gelijk in.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #43 Gepost op: 29 juli 2008, 00:46:11
volgensmij is die kleding maar berekend op 3 o 4 inzetten per jaar.. en comfortabel is idd ook wel anders. wie verzint het om een "overbroek " te maken waar je in de winter kleding onder aan zou moeten doen..  achja tis ook nooit goed he..

trouwens weet iemand wat de afschrijvingstermijn is van nrk werk kleding??

voor wat betreft nrk kleding dragen onderweg naar inzet/evenement vind ik tot op het moment dat ik op locatie ben, en mijn dienst is ingegaan heb ik in principe geen dienst ook al heb ik kleding aan, en spullen bij me..  en vindt ook dat je daarnaar moet handelen, anders kun je onderweg wel elk wissewasje behandelen, en zo kom je ook niet verder tja wat 'ernstigere' gevallen is altijd wel een uitzondering op te maken de grens zal voor iedereen anders zijn, uiterraard bij de eerste de beste mogelijkheid overdragen aan reguliere diensten indien nodig, en een pleistertje weggeven, moet ook wel kunnen. wat ik merk is dat bij alle afdelingen het anders gaat, en blijkbaar heeft denhaag ook geen richtlijn hiervoor.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #44 Gepost op: 29 juli 2008, 06:35:47
Ik herken je opmerkingen vwb de kleding wel in een aantal opzichten, maar wat doe jij met die kleren??  ;D haha... bij mij is de slijtage lang niet zo groot/snel... maargoed ideaal is anders daar geef ik je zeker gelijk in.

Zoals ik al zeg: de kleding heeft nogal te lijden (komt vooral door inzetten als motorcross, popconcerten en zomerfeesten). Met name de broek is echt zo kapot als je wel eens naast een slachtoffer knielt ;)
Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 29 juli 2008, 08:24:31
Ik ben wel tevreden over de kleding. Het is niet ideaal, maar gezien het feit dat het iedereen ongeveer moet passen, is het zo slecht nog niet. De trui kriebelt alleen in de eerst 5 minuten dat ik hem aanheb, terwijl ik wel alle labeltjes uit de kleding haal, want daar kan ik echt niet tegen qua jeuk en irritatie. De broek... model kan beter, maar op zich zit ie lekker. En de polo... tja... hij is wit he... De jas mag wel wat getailleerder; welke maat je ook neemt, je voelt je net zo log als  een michelinmannetje. Toch blijf ik erbij dat ik wel tevreden ben.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #46 Gepost op: 29 juli 2008, 13:56:09
ach ook ik ben geen fan, maar we zijn herkenbaar, en daar gaat het om...

In de polo's zit veel verschil kwa qualiteit en dergelijke, als je een goede hebt, kun je er mee vooruit.
Die trui... das een iets mindere uitvinding, wassen is een probleem, wie heeft er tegenwoordig nog een volle machine wol...
Hij is wel warm, en das vaak het belangrijkste. Als ik iets extra's aan trek omdat de polo te koud is, is t meestal de trui.
Dit metname omdat de bodywarmer en jas idd een michelinmannetje/vrouwtje van je maken, en hulpverlenen met de jas aan een probleem is...

Maar, de vrijwilligers gaan in niet al te lnge tijd ook iets te zeggen hebben, door samen 1!
Dan kunnen we misschien verandering brengen in (delen van ) het beleid ;)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #47 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:52:34
Ik vertrek altijd van uit huis met mijn werkkleding aan. Mocht ik nog snel even een winkelcentrum in moeten of zo,heb ik meestal een dunne jas inde auto liggen die dan wel even aantrek. De meeste vrijwilligers bij onze afdeling die veel inzetten draaien hebben hun eigen kledingset. Mensen die maar een paar keer komen posten, krijgen op de dag van het evenement een set kleding.

De werkkleding van het landelijk heb ik een keer aangehad en dat was echt als of je een grote tent aan had. Ik ben blij dat de afdeling waar ik zit de G&S kleding heeft aangeschaft ( als eerste  :P)  Over de kwaliteit van de kleding zijn al voldoende topics op het forum. Daar ga ik maar niet verder op in  ::)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken