Agressie in Bloemendaal

Auteur Topic: Agressie in Bloemendaal  (gelezen 2014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Gepost op: 13 mei 2008, 08:52:24
Op internet kwam ik dit artikel tegen, beetje het gevoel dat dit meer speelt in de regio aldaar ook gezien de berichtgeving over politie optreden in zandvoort.

ME veegt Bloemendaalse strand schoon
Bloemendaal - Op het strand van Bloemendaal heeft zondagavond rond 23.45 uur een grote vechtpartij plaatsgevonden. Daarbij is een jongen gewond geraakt toen hij door een onbekend scherp voorwerp in zijn nek was gestoken. Negen personen zijn aangehouden, aldus woordvoerder Ruud Cloeck van de Reddingsbrigade Bloemendaal.

De ongeregeldheden ontstonden bij de strandtent BLM9, waar op dat moment bij 'Sneakerz' een feest aan de gang was. Op dat moment waren er tussen de 8000 en 10.000 mensen op het strand aanwezig.

De bebloede jongen begaf zich naar het strand waar hij hulp kreeg van de toegesnelde reddingsbrigade. Omdat een grote groep jongeren zich agressief opstelde tegenover de hulpverleners, besloot de politie de jongen van het strand af te halen. Ook een bestelde traumahelikopter werd geannuleerd, aldus Cloeck. De jongen is door de politie naar een veilige plek vervoerd en is daar door de ambulancedienst geholpen.

Een ME-peleton van de politie is ingezet en heeft uiteindelijk het strand schoongeveegd om zo een einde te maken aan de massale vechtpartij. Daarbij zijn ongeveer 30 mensen aangehouden. De ME is al het hele weekend in Zandvoort aanwezig omdat er al eerder ongeregeldheden waren.


Zijn voor mijngevoel niet de meest idiale omstandigheden om in te werken.

9910001


9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2008, 13:23:55
maakt het wel spannend..  >:D...

Je moet alleen als hulpverlener er niet tussen komen te staan..


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2008, 22:47:41
Al met al viel het gelukkig allemaal erg mee.

Vooral 2 dingen spelen:
- Uitgaan op het strand is vrij nieuw en lijkt inmiddels steeds meer op uitgaan in de stad, dat is vaak nog even wennen waarbij op het strand meestal strikter wordt opgetreden
- De politie hier heeft recent in Zandvoort laten blijken geen enkele narigheid te accepteren, ook in Bloemendaal is dat beleid duidelijk gemaakt.

Wat onze eigen veiligheid aangaat, we werken zeer nauw samen met de politie en op het moment dat er misschien escalatie zou kunnen ontstaan trekken wij ons terug. Dit geldt ook voor de ambulance en zodra de politie voldoende controle heeft gaan wij weer verder, dat heeft die avond overigens slechts kort geduurd en had verder geen gevolgen voor het slachtoffer.

Kortom er is stevig ingezet door de politie en hopelijk blijft het de rest van de zomer rustig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!