Nieuwe verbindings cursus nu wel of niet

Auteur Topic: Nieuwe verbindings cursus nu wel of niet  (gelezen 4894 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 21 mei 2008, 00:24:16
Er zou begin 2008 een nieuwe verbindingscursus komen. Nu zijn we alweer bijna op de helft van dit  jaar.  En mocht de cursus één van deze

dagen toch op eens op duiken. Dan kan men bijna de nieuwe cursus niet meer starten, want de vakanties staan zo voor de deur.

Wat ik mij nu dus afvraag is er alwel een nieuwe cursus gemaakt of nog in de maak.  Of is het een zoethoudertje. Omdat misschien

de gehele verbindingsdienst een langzame dood sterft.  Want wie weet hoe de zaken er tegenwoordig voorstaan ?  

Is men nog bezich met bv de uitrol van de nieuwe types DC relais.  Men heeft ooit getracht vanuit Denhaag via  RA / DC koppeling geheel

Nederland te bereiken. Dit is gedeeltelijk mislukt. Boven Zwolle werkte het niet meer voor zover als ik het weet. Is dit ooit weer eens getest.

of is het na het vertrek van de verbindingsman nooit meer opgepakt ??  Is er trouwens al een nieuwe beroepskracht op die fte ?

Ik weet het, zijn veel vragen. Maar ik loof dat men in de lande nog wel meer vragen heeft ten aanzien verbindigen !!


Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008, 09:17:26
Misschien zou je eens kunnen aangeven of jij je gal spuwt op landelijk niveau of binnen je eigen regio/afdeling/district. In Utrecht hebben wij gewoon de afgelopen maand 2x een verbindingscursus gehad incl examens.

of is het na het vertrek van de verbindingsman nooit meer opgepakt ??  Is er trouwens al een nieuwe beroepskracht op die fte ?

Over welke verbindingsman heb je het? Klaarblijkelijk die in je eigen regio? Want op landelijk niveau is er al e.e.a. veranderd.

Kortom, wees even duidelijk waar je je zo druk over maakt. Anders denk ik niet dat dit forum een plaats is om je frustratie te uiten (schiet je waarschijnlijk niks mee op), maar gewoon diegene die daar over gaat bij jou in de regio of op het landelijk bureau.  :)

gr. Michel


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2008, 19:46:26
Wat ik mij nu dus afvraag is er alwel een nieuwe cursus gemaakt of nog in de maak ?

die is inderdaad in de maak en zou dit jaar gepresenteerd gaan worden.

Is er trouwens al een nieuwe beroepskracht op die fte ?

die is er ook  al in de vorm van een dame die ik persoonlijk al heb mogen onntmoeten.

Want wie weet hoe de zaken er tegenwoordig voorstaan ?  

als je kijkt op het nrk intranet kan je wel wat info achterhalen.


mickel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2008, 12:09:04
hallo allemaal

Vandaag is de landelijke coordinatoren vergadering en daar wordt gekeken of de nieuwe versie van de curcus gedrukt kan worden en in september gegeven kan worden en het ziet er beter uit en er komen voor de afdelings coordinatoren ook een speciale curcus .

dus volop zijn ze er mee bezig , klinknagel ik weet niet waar of in wat voor regio je zit dat wil ik wel eens weten

groetjes


mickel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2008, 12:10:40
En het nieuwe dc systeem zijn ze volop aan het insatleren alleen de zender moet een tijd aan staan om gebruikt te mogen worden , de laaste provincie wordt gelderland
dit is wat ik er verder van weet.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2008, 05:16:02
Is er trouwens al een nieuwe beroepskracht op die fte ? Ik weet het, zijn veel vragen. Maar ik loof dat men in de lande nog wel meer vragen heeft ten aanzien verbindigen !!

Antwoord is ja, Gemma is sinds medio 2007 landelijk coördinator. Ze heeft inmiddels kennis gemaakt met de werkgebieden in het land. Voor vragen kun je bij haar terecht, even een belletje of persoonlijke mail en je krijgt vragen op al je antwoorden die je al eerder op het forum heb gesteld.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2008, 11:50:00
Voor vragen kun je bij haar terecht, even een belletje of persoonlijke mail en je krijgt vragen op al je antwoorden die je al eerder op het forum heb gesteld.
^-^ :P O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2008, 12:58:52
Er komt een nieuwe verbindingscursus. Op het intranet staat dat de eerste pilot in Eindhoven gedaan is om hem een klein beetje aan te passen en te verbeteren. Een 2e pilot volgt snel. Daarna zal het snel verspreid worden om les uit gegeven te worden. Voor meer informatie zie het intranet van het RK.


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2008, 00:05:46
Eerste pilot cursus 1 Verbindingen
De cursus werd goed ontvangen onder de deelnemers die de pilotcursus volgden. We begonnen met de belangrijkste theorie, waarbij de deelnemers werden geprikkeld actief mee te doen. Na de lunch was het tijd om de portofoons erbij te pakken. De deelnemers oefenden in groepjes van twee het gebruik van de portofoon.
  
  
Tijdens de evaluatie die we aan het eind van de dag hielden, zijn er enkele aanpassingen naar voren gekomen. Voorbeeld hiervan zijn enkele goed/fout-stellingen uit module 1. Hierover ontstond enige discussie. Wij zullen ons hier daarom nogmaals over buigen. Alle aanpassingen zullen met behulp van de werkgroep Opleidingen in het cursusmateriaal aangepast worden.
  
  
  
Besloten is om naar aanleiding van deze pilot een tweede pilot te houden, met de aanwezigheid van dezelfde personen als afgelopen zaterdag. Op deze manier kunnen we goed bepalen of de aanpassingen die naar voren kwamen tijdens de eerste pilot, goed zijn doorgevoerd in het cursusmateriaal.
  
  
  
Naar aanleiding van de aanpassingen die gedaan moeten worden na de tweede pilot, zal het cursusmateriaal nogmaals naar alle coördinatoren worden gestuurd. Vervolgens zal het cursusmateriaal als definitief worden bestempeld.
  
  
  
Mede door de organisatie vanuit de afdeling Eindhoven en door de docent Jacques van Steen, was het een geslaagde dag


bron; nrk intranet


Rick918

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
    • Nederlandse Rode Kruis Zaanstreek-Waterland
Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2008, 20:39:09
Over een paar weken ga ik de verbindingscursus. Dit zal dan wel een van de eerste zijn denk ik???
Ik hoorde dat het voorheen acht weken lang een avond was, maar nu krijg ik hem in een dag met
aan het einde van de dag een examen
Verpleegkundige | SIGMA | NRK Leidinggevend Evenementenhulpverlener | NRK Hoofd Verbindingsdienst Zaanstreek-Waterland