Grote brand bejaardencentrum (GRIP 1) - Scharwoude 26-5-2008

Auteur Topic: Grote brand bejaardencentrum (GRIP 1) - Scharwoude 26-5-2008  (gelezen 6877 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #30 Gepost op: 28 mei 2008, 16:05:19
nee helaas voor jullie, ze werkt bij de echte brandweer en is opgeleid om de OVD te assisteren.
Mijn info komt van de dienstdoende OVD die zelf geconstateerd heeft dat er niets aan de hand was, dus ik weet niet anders dan wat de OVD verteld heeft.

het klopt dat de plotter gewoon bij de brandweer zit
zelf ben ik ook plotter
bij grote brand worden wij opgeroepen om de ovd ter plaatse te ondersteunen.
bij zeer grote brand(automatisch grip 1 hier) komt de coh ter plaatse en komen er 3 plaatse en zijn wij ter ondersteuning van de hovd en verantwoordelijk voor het inrichten van het copi, het bijhouden van de journaals en sitraps en natuurlijk het plotten tijdens de bijeenkomsten
bij een grip2 of hoger komt ook het rot bijeen en daar zijn ook weer 3/4 plotters bij om op het rot de comminucatie met het veld te onderhouden en het bijhouden van sitraps en journaals

zoals je ziet is het niet zomaar een assistentje van de ovd maar een zeer belangrijke functie om te zorgen dat alle info op de juiste plaatsen komt
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2008, 17:20:49
het klopt dat de plotter gewoon bij de brandweer zit
zelf ben ik ook plotter
bij grote brand worden wij opgeroepen om de ovd ter plaatse te ondersteunen.
bij zeer grote brand(automatisch grip 1 hier) komt de coh ter plaatse en komen er 3 plaatse en zijn wij ter ondersteuning van de hovd en verantwoordelijk voor het inrichten van het copi, het bijhouden van de journaals en sitraps en natuurlijk het plotten tijdens de bijeenkomsten
bij een grip2 of hoger komt ook het rot bijeen en daar zijn ook weer 3/4 plotters bij om op het rot de comminucatie met het veld te onderhouden en het bijhouden van sitraps en journaals

zoals je ziet is het niet zomaar een assistentje van de ovd maar een zeer belangrijke functie om te zorgen dat alle info op de juiste plaatsen komt


er zal best wel wat aan de hand geweest zijn, echter toen wij ter plaatse kwamen vertelde de OVD ons dat wij weer naar huis konden, want er was "niets" aan de hand.

groeten, dochter van zwaailampmaker.
Nemo me impune lacessit


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2008, 17:30:16
het klopt dat de plotter gewoon bij de brandweer zit
zelf ben ik ook plotter
bij grote brand worden wij opgeroepen om de ovd ter plaatse te ondersteunen.
bij zeer grote brand(automatisch grip 1 hier) komt de coh ter plaatse en komen er 3 plaatse en zijn wij ter ondersteuning van de hovd en verantwoordelijk voor het inrichten van het copi, het bijhouden van de journaals en sitraps en natuurlijk het plotten tijdens de bijeenkomsten
bij een grip2 of hoger komt ook het rot bijeen en daar zijn ook weer 3/4 plotters bij om op het rot de comminucatie met het veld te onderhouden en het bijhouden van sitraps en journaals

zoals je ziet is het niet zomaar een assistentje van de ovd maar een zeer belangrijke functie om te zorgen dat alle info op de juiste plaatsen komt

even voor een leek want dat ben ik op dit gebied.
moet ik nu plotter lezen als secretaresse ??? Ik ben het idd wel eens tegen gekomen als leerstof dat er plotters bestaan maar wat hun functie is ???, was en is mij totaal nog niet duidelijk.

Mischien moet ik deze vraag trouwens stellen bij de rode kolom. ::) :-X :-\

Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2008, 17:46:19
nou een plotter is iemand die berichten afvangt, sitraps opstelt, aantekening tijdens meetings maakt op whiteboard of papier, contacten legt naar gemeentes noem het maar op.

in principe kun je zeggen dat alle informatiestromen via de plotters gaan.

als het niet duidelijk is dan kun je me altijd pm om hier verder on topic te blijven O0
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar