Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1859891 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #3140 Gepost op: 30 oktober 2011, 15:21:45
Bonaire is een (bijzondere) gemeente van Nederland  
Het is niet zo vreemd dat zij daar dezelfde striping hebben
De bijzondere gemeenten Bonaire, Sint-Estatius en Saba vallen onder de Minister van BZK, de Minister van Veiligheid en Justitie is verantwoordelijk voor de brandweer- en politiezorg. Er is een Rijksdienst Caribisch Nederland en het politiekorps heet sinds 1 januari 2011 'Korps Politie Caribisch Nederland'. Bij de instelling van de drie gemeenten (oktober 2010) heeft het korps eerst 'Korps Politie Bonaire, Sint Eustatius en Saba' (KPBES of Korps Politie BES) geheten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3141 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:09:40
Ik kwam deze foto tegen op nufoto.nl, heeft iemand misschien meer foto`s van dit voertuig ?
Het betreft een Toyota Hilux van de politie op Bonaire, had niet verwacht dat ze daar met biza striping zouden rijden.



Foto: stephancuracao

Kan ook gewoon een pickup van de KMar zijn. Aangezien die er ook in rondrijden daar op de eilanden. Die ik vanavond op het 2000 uur journaal zag van de NOS was er een van de KMar.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3142 Gepost op: 30 oktober 2011, 23:41:59
Kan ook gewoon een pickup van de KMar zijn. Aangezien die er ook in rondrijden daar op de eilanden. Die ik vanavond op het 2000 uur journaal zag van de NOS was er een van de KMar.

En de KMar rijdt daar in de politie huisstijl?


Gast

  • Gast
Reactie #3143 Gepost op: 30 oktober 2011, 23:43:17
Het KMar neusje, inclusief striping, is totaan de overgang van wit naar blauw identiek aan de politie huisstijl  ;)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #3144 Gepost op: 31 oktober 2011, 17:01:06
Het KMar neusje, inclusief striping, is totaan de overgang van wit naar blauw identiek aan de politie huisstijl  ;)

Ja okay maar heb net ff het KMar topic uitgepluist en dan zie ik toch duidelijk verschil tussen de blauwe strepen op deze Hilux en de nieuwste KMar voertuigen, waaronder (na goed zoeken) zich ook een Hilux bevind. Het blauw op de KMar voertuigen neigt meer naar de blauwe kleur van de tweede helft van het voertuig, deze blauwe strepen zijn veel lichter


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3145 Gepost op: 31 oktober 2011, 19:27:00
Het blauw op de KMar voertuigen neigt meer naar de blauwe kleur van de tweede helft van het voertuig, deze blauwe strepen zijn veel lichter
Ze zullen toch niet reflecteren, en daarom lichter lijken? ??? ^-^


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #3146 Gepost op: 31 oktober 2011, 20:07:26
De striping van de Mercedes-Benz Vito's van de KMAR, is veel lichter van kleur dan die bijvoorbeeld op de Opel Astra's en Ford Transits. De donkerdere kleur striping, bestaat eigenlijk uit hele kleine donkerblauwe reflecterende stipjes, om het zo te zeggen.


Spoedje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Gebr. Visser ambulances
Reactie #3147 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:50:02
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Mercedes-Benz W123 ambulance uit 1978 met een Visser carrosserie.
Op dit moment wordt hij volledig gerestaureerd, en daarom wil ik graag weten waar deze ambulance vroeger gereden heeft en wat zijn oorspronkelijke kleurstelling was.

Dit is de ambulance:







Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3148 Gepost op: 1 november 2011, 20:25:15
Ik reed vandaag op de A28 en kwam een Unimog achterop. Deze had een blauwe kabine met een oranje kraan achterop en op de zijkant stond "...maasvlakte..." Tot mijn verbazing had deze Unimog een blauw lichtbalk bovenop. Vanwege de drukte geen foto kunnen maken. Wie weet om wat voor voertuig het gaat????


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3149 Gepost op: 1 november 2011, 21:57:06
Zou iets van een snel interventie voertuig of iets dergelijks kunnen zijn voor de aanleg van de 2e maasvlakte. Men rijdt daar ivm de risico's met in elk geval minimaal 1 snel interventie voertuig (vw transporter t4 pick up van voorheen sfs en daarvoor van brandweer zeist. Wellicht is dit ook zoiets??
greetz,  Enrique